blog post

Blijf op de hoogte

Wil jij graag nog meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in.

Subscribe to Email Updates

Bij Kinepolis reikt merkcommunicatie verder dan het scherm

Adverteren in de cinema gaat veel verder dan je reclamespot op het grote scherm toveren. Of je nu een klein of een groot budget hebt bij Kinepolis krijg je een waaier aan mogelijkheden om te communiceren. Ben je op zoek naar originele manieren om je merk of product prominent in de kijker te zetten, in de ontspannen sfeer die bij een avondje Kinepolis hoort? Laat je hier verrassen door de (haast) eindeloze mogelijkheden.

Integreer bioscoopadvertenties in jouw marketingplan

Het moet zowat de meest tot de verbeelding sprekende manier van visibiliteit zijn. Een reclamespot van jouw product in de cinema. Advertising op het grote scherm, net voor de kaskraker van het seizoen. Met die zichtbaarheid zit het dan alvast snor. Zeker wanneer je er een echte marketingcocktail van maakt, inclusief sociale media en old school printwerk.

Organiseer het perfecte sinterklaasfeest voor jouw bedrijf

De Sint ontmoeten. Is dat niet iets wat elk kind wilt? Als kind kijk je vanaf begin november al halsstarrig uit naar de komst van die goede oude man. En ook ouders gaan graag mee op in het verhaal. Zij willen maar al te graag dat hun kind de tijd van zijn of haar leven heeft tijdens dit magische moment. Organiseer je elk jaar een sintfeest voor je werknemers en hun famillies? Wist je dat je bij Kinepolis ook terecht kan voor een authentiek sinterklaasfeest?

Hoe organiseer je een fijn personeelsfeest?

Een personeelsfeest organiseren, het lijkt eenvoudig, maar om er een te maken waar je collega’s nog jaren over praten - dat is een andere zaak. Je hebt alvast één geluk: de genodigden zijn verplicht om te komen. Of toch bijna 😉 Hoe wordt een bedrijfsfeest geen stijve bedoening waar iedereen over het werk praat? Hoe garandeer je een feest waar iedereen zich goed voelt? Hoe organiseer je een origineel personeelsfeest dat in de geschiedenisboeken van je bedrijf terechtkomt? Wij zetten alvast enkele tips en tricks op een rij om een origineel bedrijfsfeest te organiseren.

Waarmee vul je je goodiebag, en waarmee niet?

Goodiebags. Je kent ze wel, de promotassen die je krijgt aan het einde van bedrijfsevenementen en beurzen. Goodiebags vol reclamefolders, kortingbonnen, USB-sticks, een flesje water en nog meer al dan niet bruikbaars. Kijken je klanten ernaar? Gebruiken ze jouw ‘goodies’ of gaan de gratis cadeautjes dadelijk de vuilnisbak in? Wij spraken Olivier Wauters, Managing Director van Eventonline, over de do’s en don’ts van de goodiebag.

Hoe promoot je jouw evenement op Facebook?

Als je een evenement voor je bedrijf organiseert, wil je natuurlijk dat het een succes wordt. Social media zijn perfect om je evenement te promoten omdat je hiermee een groot bereik hebt én de advertentiemogelijkheden een pak goedkoper zijn. Wij verzamelden enkele praktische tips die je helpen bij het promoten van je evenement op Facebook, het grootste social media netwerk ter wereld.

Op welke event services kan je rekenen bij Kinepolis?

Er komt heel wat bij kijken als je een evenement organiseert. Gelukkig staat Kinepolis je met raad en daad bij doorheen het hele proces. Wist je dat je een beroep kan doen op een heleboel aanvullende event services zoals catering, animatie of toiletdiensten? We sommen ze allemaal voor je op.

Welke audiovisuele mogelijkheden biedt Kinepolis voor mijn evenement?

Je kan jouw evenement feilloos plannen, maar een klein audiovisueel foutje en alles valt meteen in duigen. Denk maar aan een micro die niet werkt of een livefeed die achterloopt. Daarom werkt Kinepolis Business samen met Auvicom, vooral om ervoor te zorgen dat jouw evenement een groot succes wordt, zonder audiovisuele mankementen. Maar wat zijn nu de mogelijkheden? En welke apparatuur heb ik zoal nodig voor mijn event?

Hoe evalueer je een evenement?

Eindelijk is het zover. Je evenement is voorbij en het was een groot succes, al zeg je het zelf. Maar hoe denken jouw gasten daar nu over? Tijd om eens naar hun mening te peilen en feedback te verzamelen voor de volgende editie. Hoe begin je aan zo’n evaluatie en welke vragen mogen niet ontbreken op jouw evaluatieformulier?

Hoe maakt jouw event deel uit van je content marketing strategie?

Je organiseert een evenement voor je bedrijf, maar hoe vertaalt zich dat nu binnen je content marketing strategie? Wat mag je zeker en vast niet vergeten? Welke kanalen kun je inschakelen? We sommen het even voor je op en vullen het aan met een goed praktijkvoorbeeld: de Inbound Marketing Day van Dallas Antwerp.

5 event apps die elke eventplanner moet kennen.

Tegenwoordig is technologie continu aanwezig rondom ons en dat merken we ook. We verlaten het huis niet meer zonder smartphone in de hand. Zonder dit vernuftig hoogtechnologisch apparaat zijn we compleet verloren. We vertrouwen er non-stop op en we voelen ons onvolledig als we onze oplader thuis vergeten zijn. Gelukkig maakt deze briljante uitvinding ons leven vaak ook een pak makkelijker, ook de organisatie van een evenement. Als eventplanner zijn er duizenden zaken waaraan je moet denken en een kleine vergissing kan grote gevolgen hebben. Daarom zetten wij vijf applicaties op een rijtje die het leven van elke eventplanner een pak makkelijker maken.

Een stapje dichter bij een geslaagd event met een correcte briefing

Bij het organiseren van een event komt er heel wat kijken. Gelukkig sta je er niet alleen voor en werk je vaak samen met verschillende partijen. Denk maar aan catering, materiaalverhuur, eventlocatie, IT- infrastructuur, noem maar op. Uiteraard moeten zij uitgebreid gebriefd worden om jouw event vlekkeloos te doen verlopen. Een goede briefing is ‘key’ tot een succesvol event, maar wat komt daar nu allemaal in aan bod?

Hoe vind je de ideale gastspreker voor je event?

De locatie, de inkleding, de audiovisuele voorzieningen… elk aspect van een event draagt bij tot de uitstraling en het imago van het organiserende bedrijf. Maar wat de bezoekers wellicht het langste bijblijft is die ene keynotespeaker die zijn publiek van de eerste tot de laatste minuut wist te boeien. In deze blog helpen we jou om die witte raaf te strikken voor jouw komende event.

Voor je evenement is bij Kinepolis meer mogelijk dan je denkt

Er zijn heel wat goede redenen waarom bedrijven hun evenementen organiseren bij Kinepolis. De mogelijkheden gaan er dan ook veel verder dan je gasten een filmvertoning aanbieden. In deze blog ontdek je welke soorten evenementen je er zoal kunt organiseren en hoe Kinepolis Business het jou makkelijk maakt met een hele reeks diensten, faciliteiten en voorzieningen.

5 troeven van een cinemazaal als eventlocatie

Plan je een congres, een bedrijfsfeest of een presentatie? Dan vormt het vinden van een geschikte locatie één van jouw prioriteiten. De vereisten zijn niet min: vlotte bereikbaarheid, aanwezigheid audiovisuele voorzieningen en technologische infrastructuur, de mogelijkheden om zaken en ontspanning te combineren, een professionele omkadering… Dus eigenlijk alles wat de zalen van Kinepolis kunnen bieden!

Een spraakmakend bedrijfsfeest? Ga voor een avant-première!

Als jouw onderneming een feest organiseert voor medewerkers of klanten, stop je daar veel tijd en middelen in. De kunst bestaat er dan ook in een formule te vinden waar nog lang over nagepraat wordt. Een bedrijfsfeest dat net dat tikkeltje anders is. HR-bedrijf Unique kiest bijvoorbeeld voor exclusieve filmvertoningen in avant-première.

Filmtickets als salesboosters

Een manier om medewerkers in de bloemetjes te zetten, een geslaagd loyaliteitsprogramma voor klanten, een overtuigende incentive voor leveranciers… een bioscoopticket is wellicht één van de meest veelzijdig inzetbare premiums voor commerciële acties. Sympathiek, origineel en budgetvriendelijk. Kinepolis Business werkte speciaal voor zijn B2B-klanten interessante giftformules uit. We geven jou alvast enkele tips mee om succes te boeken met bioscoopvouchers.

De checklist voor een feilloos georganiseerd evenement

Voor de organisatie van een evenement ga je niet over een nacht ijs. Tijdig beginnen plannen en een goede voorbereiding vormen de sleutels tot het succes. Zowel voor, tijdens als na afloop van je evenement zijn er bepaalde stappen die je zeker niet over het hoofd mag zien. Een goed doordachte checklist betekent dan ook een zo goed als onmisbare tool.

Een evenement organiseren bij Kinepolis: hoe werkt het?

Of je nu een conferentie, avant-première of receptie wil organiseren, bij Kinepolis kun je voor dit én meer terecht. Wil je graag aan de slag met één van deze mogelijkheden? Weet je niet goed waar je moet beginnen? In deze blog vertellen we je graag hoe de organisatie van een evenement verloopt.

Hoe zorg je voor een piekfijne uitnodiging voor je evenement?

Heb je net een datum en de allereerste details van je evenement vastgelegd? Is je programma zo goed als volledig? Dan wordt het tijd om aan je genodigden te denken. Want zonder genodigden heb je geen evenement natuurlijk. Heb je geen idee hoe je die genodigden naar jouw evenement krijgt? Of wat je juist moet doen om een maximaal aantal bezoekers te halen? In deze blog vertellen we je stap voor stap hoe je ervoor zorgt dat er voldoende volk komt opdagen.

Andere blogs in de kijker:

Een draaiboek maken voor je evenement: tips, checklist en template

Blog Read more

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Blog Read more

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Lees meer Read more

Een draaiboek maken voor je evenement: tips, checklist en template

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte