Niet Schieten D2 - Social Media-14

Frequently asked questions

Events organiseren bij Kinepolis. Adverteren op maar ook buiten het grote bioscoopscherm. Kiezen voor bioscoopvouchers als relatiegeschenk. Het zijn allemaal onderwerpen waarover elke dag veel vragen worden gesteld.

Wil je iets specifieks weten? Neem dan eerst een kijkje bij deze veelgestelde vragen (FAQs). De kans is groot dat je meteen al geholpen bent. 

Niet meteen gevonden wat je zocht?
Gebruik onze zoekfunctie           Contacteer ons

EVENTS

  • Kan Kinepolis het onthaal van mijn genodigden verzorgen tijdens mijn evenement?

    Wij kunnen voor uw evenement hostessen voorzien om uw genodigden te verwelkomen. Onze B2B Account Manager bespreekt graag met u alle mogelijkheden.

  • Tussen welke films kan ik kiezen voor mijn evenement?

    U kan kiezen uit een filmklassieker (film uit de oude doos), een privévertoning (film die op dit moment in de bioscoop speelt), een première (een film op de dag dat hij voor het eerst in de zalen komt) of een avant-première (een film die nog niet in de zalen speelt). Onze B2B Account Manager bezorgt u graag het meest recente overzicht van de komende films. Samen met u zoeken we naar de meest geschikte keuze voor uw evenement.

  • Welke films spelen de komende maanden in de bioscoop?

    Voor het meest recente overzicht van de komende films kan u contact opnemen met onze B2B Account Manager.

  • Kan ik een voorwoord of korte presentatie geven in de filmzaal tijdens mijn evenement?

    Dat kan zeker. Wij voorzien standaard 15 min. voor een korte verwelkoming voor de hoofdfilm. Onze B2B Account Manager bekijkt graag met u in detail de mogelijkheden.

  • Kan ik een filmpje afspelen in de filmzaal tijdens mijn evenement?

    Dat kan zeker, wij voorzien standaard 15 min. voor een korte verwelkoming voor de hoofdfilm. Onze B2B Account Manager bekijkt graag samen met u de mogelijkheden en bezorgt u alle technische informatie voor de aanlevering van het filmmateriaal.

  • Vanaf wanneer is mijn receptieruimte vrij voor opbouw?

    Onze B2B Account Manager bekijkt graag met u alle mogelijkheden in functie van de timing van uw evenement.

  • Kan Kinepolis ook de uitnodigingen en inschrijvingen voor mijn evenement opvolgen?

    Wij kunnen helaas niet instaan voor het uitsturen van de uitnodigingen en het opvolgen van de inschrijvingen. Wel geven wij u graag enkele tips die u hierbij kunnen helpen.

  • Ik wil mijn genodigden graag laten genieten van popcorn en frisdrank. Wat is hiervan de kostprijs?

    Onze B2B Account Manager bespreekt graag met u alle manieren waarop u uw genodigden kunt trakteren met een lekkere snack of catering.

     

  • Kan ik een eigen cateraar meebrengen?

    Wij werken met onze preferred partner J&M Catering. Zij verzorgen met veel plezier uw evenement tot in de puntjes. Over naar onze B2B Account Manager voor al uw cateringvragen. Lees hier meer over onze mogelijkheden op dit vlak.

     

  • Kan ik eigen drank of eten uitdelen aan mijn genodigden?

    Als u uw gasten wilt verwennen met een lekkere snack en een drankje, dan vertelt onze B2B Account Manager u graag meer over de mogelijkheden die wij bieden.

  • Kan ik het tarief krijgen voor de organisatie van een evenement bij Kinepolis

    Dit is een vraag die we niet snel even kunnen beantwoorden. Om u een idee te geven van onze tarieven hebben wij iets meer informatie nodig. Geef ons meer uitleg en onze B2B Account Manager volgt dit met veel plezier verder voor u op.

  • Kan ik een rondleiding of bezoek inplannen?

    Ja, bij Kinepolis Business kun je een virtuele rondleiding door onze zalen maken via onze 360° tour. Hiermee krijg je een gedetailleerd beeld van onze faciliteiten, zonder dat je je hoeft te verplaatsen. Wil je liever een fysieke rondleiding? Vul dan ons informatieformulier in en ons team neemt contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. We kijken ernaar uit om je te verwelkomen!

Vraag meer informatie

GIFTS

Algemene vragen

  • Hoe plaats ik een bestelling via de B2B-webshop?

    1. Creëer een login bij uw eerste bestelling via onze webshop b2bshopkinepolis.be.  Via uw login kan u makkelijk de status van uw bestellingen volgen.

    2. Selecteer het gewenste product en voeg dit toe aan uw winkelwagen.

    3. Keer terug naar het overzicht en voeg indien gewenst een volgend product toe aan uw winkelwagen. U kan fysieke en digitale producten combineren.

    4. Ga door naar bestellen.

    5. Verifieer uw facturatie- en verzendgegevens alsook de details van uw bestelling. Vergeet niet uw PO nummer te vermelden indien u dat wenst op uw factuur.  Aanvaard de verkoopsvoorwaarden en het privacy beleid en ga verder.

    6. Kies uw betaalwijze en rond uw bestelling af.

    7. Na een geslaagde betaling of keuze voor betaling op factuur/paybylink ontvangt u een bevestiging per e-mail.

  • Welke producten kan ik kopen in de B2B-webshop?

    U kan zowel bioscoopvouchers als food and drink vouchers aankopen via onze webshop, en dit zowel fysiek als onder de vorm van digitale codes.  

    De fysieke bioscoopvouchers en de fysieke food and drink vouchers zijn ook beschikbaar in een leuke geschenkverpakking, in verschillende combinaties.

    Klik hier om naar de webshop te gaan.

  • Hoe lang zijn mijn aangekochte bioscoopvouchers en food and drink vouchers geldig?

    De bioscoopvouchers en de food and drink vouchers zijn geldig gedurende 12 maanden in alle Belgische Kinepolis-bioscopen.

    De geldigheidsdatum staat duidelijk vermeld op elke bioscoopvoucher zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

  • Zijn de bioscoopvouchers en food and drink vouchers ook geldig in de Kinepolis-bioscopen buiten België?

    De bioscoopvouchers en food and drink vouchers zijn geldig in alle Belgische Kinepolis-bioscopen, dus niet in onze vestigingen in het buitenland.

  • Zijn de vouchers fiscaal aftrekbaar?

    De Kinepolis-bioscoopvouchers zijn inderdaad fiscaal aftrekbaar. Schenkt u bioscoopvouchers aan klanten, leveranciers of andere relaties, dan is de aankoop voor 50% aftrekbaar. Zet u ze in voor promotionele acties of als personeelsgeschenk, dan zijn de cheques voor de volle 100% aftrekbaar. Lees hier meer over het fiscale voordeel van onze bioscoopvouchers.

  • Welke mogelijkheden zijn er om de vouchers te personaliseren?

    U kan de fysieke bioscoopvouchers en fysieke food and drink vouchers personaliseren door een zwart/wit opdruk zoals bijvoorbeeld “Aangeboden door Kinepolis Business” waarbij de melding Kinepolis Business maximaal 30 karakters mag bedragen.

  • Wat zijn de tarieven van de Kinepolis-vouchers?

    Kinepolis heeft speciale tarieven naar bedrijven toe. Hoe hoger het aantal producten dat u bestelt, hoe lager de stukprijs. Onze degressieve tarieven vindt u terug in onze webshop.  Op de food and drink vouchers zijn er geen degressieve tarieven van toepassing.

     
  • Krijg ik als bedrijf korting wanneer ik vouchers aankoop?

    Als bedrijf geniet u van een voordeliger tarief. Daarbovenop daalt de prijs in functie van het aantal producten dat u bestelt. Onze degressieve tarieven vindt u terug in onze webshop. Wist u trouwens dat bioscoopvouchers fiscaal aftrekbaar zijn? Dat maakt ze extra interessant voor bedrijven.

  • Waarom bestel ik als bedrijf best via de B2B webshop?

    Als bedrijf geniet u van een voordeliger tarief. Daarbovenop daalt de prijs in functie van het aantal producten dat u bestelt. Onze degressieve tarieven vindt u terug in onze webshop. Wist u trouwens dat bioscoopvouchers fiscaal aftrekbaar zijn? Dat maakt ze extra interessant voor bedrijven.

  • Kunnen de vouchers ingeruild of verlengd worden?

    Bioscoopvouchers en food and drink vouchers kunnen niet ingeruild noch verlengd worden. Er zijn een aantal verkoopsvoorwaarden aan verbonden, waaronder een geldigheidsduur.

    De geldigheidsdatum wordt door ons verkoopsysteem strikt geïnterpreteerd en kan helaas niet aangepast worden. De geldigheidsdatum staat bovendien duidelijk aangegeven op de voucher zelf.

    Voor de bioscoopvouchers is de geldigheidsdatum de uiterste voorstellingsdatum.

    Voor de food and drink vouchers is de geldigheidsdatum de uiterste aankoopdatum in de Kinepolis-shop.

  • Mogen de vouchers doorverkocht worden?

    Het aankopen van Kinepolis-vouchers en andere geschenken via de B2B webshop is uitsluitend bestemd voor eigen gebruik en schenking. Het is niet toegestaan om deze vouchers en geschenken door te verkopen.

    Indien het uw bedoeling is om als reseller van Kinepolis op te treden, en dus vouchers/geschenken wenst door te verkopen, dient u hiervoor rechtstreeks contact op te nemen met Kinepolis Business via het volgende emailadres: webshop.b2b.be@kinepolis.com

    De voorwaarden van deelname aan het reseller-netwerk kunnen dan verder met u worden besproken.

  • Hoe kan ik jullie contacteren i.v.m. de webshop?

    Wens je meer informatie over onze relatiegeschenken, de prijzen of mogelijkheden? Dan kan je het formulier op deze pagina invullen. Onze medewerkers gaan dan samen met jou aan de slag. 

    Heb je een (technisch) probleem met de webshop, tijdens een bestelling of een klacht? Dan kan je meteen mailen naar webshop.b2b.be@kinepolis.com. Je wordt zo snel mogelijk verder geholpen. 

Mijn bestelling

  • Kan ik zelf de status van mijn bestelling volgen?

    Na het inloggen op de webshop, kan u via Mijn account onder andere volgende zaken raadplegen:

    • status van uw bestellingen
    • facturen
    • digitale codes
  • Wat moet ik doen wanneer ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

    U ontvangt een mail met track & trace gegevens om de levering van uw bestelling te volgen.  Indien u na bevestiging van levering alsnog geen bestelling hebt ontvangen, kan u ons contacteren via webshop.b2b.be@kinepolis.com. 

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Het herroepingsrecht is niet van toepassing op bedrijven, enkel op consumenten.  Heeft u vragen   omtrent uw geplaatste bestelling, kan u contact opnemen met ons via webshop.b2b.@kinepolis.com. 

Online betalen

  • Wat zijn de verschillende betaalmethodes?

    U heeft de mogelijkheid om uw bestelling ofwel online te betalen of u kan kiezen voor een betaling via factuur of paybylink.

    De online betaalopties zijn: credit card (Visa, Mastercard), bancontact, payconiq by bancontact en iDEAL. 

  • Is het mogelijk een factuur te ontvangen voor de betaling van mijn bestelling?

    Meteen na het plaatsen van uw bestelling, of u nu heeft gekozen voor een online betaling of een betaling via factuur of paybylink, ontvangt u uw factuur via een aparte mail.

Levering

  • Wat zijn de verschillende leveringsmethodes?

    Wij werken enkel met levering via Bpost. Afhaling van uw bestelling in één van onze Kinepolis-bioscopen is niet mogelijk.
  • Kan ik mijn vouchers ophalen in één van de Kinepolis-bioscopen?

    Wij werken enkel met levering via Bpost. Afhaling van uw bestelling in één van onze Kinepolis-bioscopen is niet mogelijk.

  • Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

    Voor de aankoop van fysieke bioscoopvouchers en/of food and drink vouchers, worden er 15 EUR aan levering- en handlingkosten aangerekend.

    Voor de aankoop van bioscoopvouchers en/of food and drink vouchers in geschenkverpakking, worden er 20 EUR aan levering- en handlingkosten aangerekend.

    Indien u kiest voor digitale codes voor uw bioscoopvouchers en/of food and drink vouchers, worden er geen levering- en handlingkosten aangerekend.

  • Wat is de gemiddelde levertermijn van mijn bestelling?

    Na ontvangst van uw betaling leveren wij uw bestelling op gemiddeld 2 tot 4 werkdagen.
  • Hoe worden digitale codes verzonden?

    Bioscoopvouchers en/of food and drink vouchers onder de vorm van digitale codes worden ter beschikking gesteld in uw account op onze B2B webshop van zodra wij uw betaling hebben ontvangen.

    1. Klik rechts bovenaan op Mijn account en kies voor Bestellingen.

    2. Klik op de gewenste bestelling.

    3. Scroll naar beneden tot het overzicht Digitale codes.

    4. Hier kan u uw codes downloaden in een excel bestand via de button "Download uw codes".

  • Kan mijn bestelling ook buiten België geleverd worden?

    Uw bestelling kan ook in het buitenland geleverd worden.
  • Kan ik ook een ander leveringsadres kiezen?

    U heeft in uw account in onze B2B-shop de mogelijkheid om verschillende leveringsadressen bij te houden.  Per geplaatste bestelling kan u één van deze adressen selecteren. Dit adres kan verschillen van uw facturatiegegevens.

  • Kunnen mijn digitale vouchers omgezet worden naar een barcode?

    Indien u deze codes zelf wenst om te zetten naar een barcode, dient u er wel rekening mee te houden dat de barcode ingesteld is volgens subset type 128A .

ADVERTISING

  • Wat zijn de tarieven voor schermreclame?

    Voor meer informatie over de tarieven voor schermreclame kan je hier terecht.

OVERIGE

  • Sponsort Kinepolis lokale evenementen en initiatieven?

    Door het grote aantal aanvragen kunnen wij individuele projecten of evenementen helaas niet financieel ondersteunen of sponsoren met gratis tickets. We wensen u in elk geval veel succes met uw project.

 

Niet meteen gevonden wat je zocht?
Gebruik onze zoekfunctie            Contacteer ons

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Organiseer jouw beurs of congres zonder zorgen in het Kinepolis Event Center in Antwerpen

Lees meer Read more

Zo vind je de beste evenementenlocatie voor je bedrijfsevent

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte