Veelgestelde vragen | FAQ
Niet Schieten D2 - Social Media-14

Frequently asked questions

Events organiseren bij Kinepolis. Adverteren op maar ook buiten het grote bioscoopscherm. Kiezen voor bioscoopvouchers als relatiegeschenk. Het zijn allemaal onderwerpen waarover elke dag veel vragen worden gesteld.

Wil je iets specifieks weten? Neem dan eerst een kijkje bij deze veelgestelde vragen (FAQs). De kans is groot dat je meteen al geholpen bent. 

Niet meteen gevonden wat je zocht?
Gebruik onze zoekfunctie           Contacteer ons

EVENTS

  • Kan Kinepolis het onthaal van mijn genodigden verzorgen tijdens mijn evenement?

    Wij kunnen voor uw evenement hostessen voorzien om uw genodigden te verwelkomen. Onze B2B Account Manager bespreekt graag met u alle mogelijkheden.

  • Tussen welke films kan ik kiezen voor mijn evenement?

    U kan kiezen uit een filmklassieker (film uit de oude doos), een privévertoning (film die op dit moment in de bioscoop speelt), een première (een film op de dag dat hij voor het eerst in de zalen komt) of een avant-première (een film die nog niet in de zalen speelt). Onze B2B Account Manager bezorgt u graag het meest recente overzicht van de komende films. Samen met u zoeken we naar de meest geschikte keuze voor uw evenement.

  • Welke films spelen de komende maanden in de bioscoop?

    Voor het meest recente overzicht van de komende films kan u contact opnemen met onze B2B Account Manager.

  • Kan ik een voorwoord of korte presentatie geven in de filmzaal tijdens mijn evenement?

    Dat kan zeker. Wij voorzien standaard 15 min. voor een korte verwelkoming voor de hoofdfilm. Onze B2B Account Manager bekijkt graag met u in detail de mogelijkheden.

  • Kan ik een filmpje afspelen in de filmzaal tijdens mijn evenement?

    Dat kan zeker, wij voorzien standaard 15 min. voor een korte verwelkoming voor de hoofdfilm. Onze B2B Account Manager bekijkt graag samen met u de mogelijkheden en bezorgt u alle technische informatie voor de aanlevering van het filmmateriaal.

  • Vanaf wanneer is mijn receptieruimte vrij voor opbouw?

    Onze B2B Account Manager bekijkt graag met u alle mogelijkheden in functie van de timing van uw evenement.

  • Kan Kinepolis ook de uitnodigingen en inschrijvingen voor mijn evenement opvolgen?

    Wij kunnen helaas niet instaan voor het uitsturen van de uitnodigingen en het opvolgen van de inschrijvingen. Wel geven wij u graag enkele tips die u hierbij kunnen helpen.

  • Ik wil mijn genodigden graag laten genieten van popcorn en frisdrank. Wat is hiervan de kostprijs?

    Onze B2B Account Manager bespreekt graag met u alle manieren waarop u uw genodigden kunt trakteren met een lekkere snack of catering.

     

  • Kan ik een eigen cateraar meebrengen?

    Wij werken met onze preferred partner J&M Catering. Zij verzorgen met veel plezier uw evenement tot in de puntjes. Over naar onze B2B Account Manager voor al uw cateringvragen. Lees hier meer over onze mogelijkheden op dit vlak.

     

  • Kan ik eigen drank of eten uitdelen aan mijn genodigden?

    Als u uw gasten wilt verwennen met een lekkere snack en een drankje, dan vertelt onze B2B Account Manager u graag meer over de mogelijkheden die wij bieden.

  • Kan ik het tarief krijgen voor de organisatie van een evenement bij Kinepolis

    Dit is een vraag die we niet snel even kunnen beantwoorden. Om u een idee te geven van onze tarieven hebben wij iets meer informatie nodig. Geef ons meer uitleg en onze B2B Account Manager volgt dit met veel plezier verder voor u op.

GIFTS

  • Ik heb een vraag met betrekking tot de geldigheidsduur van mijn bioscoopvouchers, Food and Drink vouchers en/of Take 5 kaarten naar aanleiding van de sluiting van de bioscopen tijdens de afgelopen 2 Corona-lockdowns.

    We begrijpen dat je vragen hebt met betrekking tot de geldigheidsduur van jouw bioscoopvouchers.  Ten gevolge van de lockdown periodes moesten ook onze bioscopen tot 2 keer toe voor een hele tijd dicht.  Naar aanleiding van de sluiting van onze bioscopen hebben wij de nodige verlengingen voorzien.  Je vindt ze hier terug in een overzicht, volgens 3 tijdsblokken.  Je hoeft hiervoor niets te ondernemen, al deze verlengingen gebeuren automatisch.

    vouchers aangekocht vóór de 1e lockdown (vanaf juli 2019 en met 31 maart 2020)

    Aankoopdatum

    Nieuwe geldigheidsduur tot en met

    juli 2019

    januari 2022

    augustus 2019

    januari 2022

    september 2019

    januari 2022

    oktober 2019

    januari 2022

    november 2019

    januari 2022

    december 2019

    februari 2022

    januari 2020

    maart 2022

    februari 2020

    april 2022

    maart 2020

    mei 2022


    vouchers aangekocht tijdens de 1
    e lockdown tot aan de 2e lockdown (vanaf april 2020 tot en met 30 september 2020)

    Aankoopdatum

    Nieuwe geldigheidsduur tot en met

    april 2020

    februari 2022

    mei 2020

    februari 2022

    juni 2020

    maart 2022

    juli 2020

    april 2022

    augustus 2020

    mei 2022

    september 2020

    juni 2022

     

    vouchers aangekocht tijdens de 2e lockdown (vanaf oktober 2020 tot en met 9 juni 2021)

    Aankoopdatum

    Nieuwe geldigheidsduur tot en met

    oktober 2020

    juni 2022

    november 2020

    juni 2022

    december 2020

    juni 2022

    januari 2021

    juni 2022

    februari 2021

    juni 2022

    maart 2021

    juni 2022

    april 2021

    juni 2022

    mei 2021

    juli 2022

    juni 2021

    juli 2022

  • Ik heb een jaarcontract bij Kinepolis Business voor de aankoop van bioscoopvouchers. Wat gebeurt er met de geldigheidsduur van mijn vouchers?

    Voor vouchers die onderdeel uitmaken van een jaarcontract geldt dezelfde regeling als toegelicht bij de vraag hierboven.

    Wenst u de opname van het aantal vouchers binnen uw jaarcontract verder te bespreken? Neem dan contact op met uw Account Manager bij Kinepolis Business.

  • Ik weet niet meer wanneer ik mijn vouchers heb aangekocht?

    De overgrote meerderheid van onze vouchers heeft een standaard geldigheid van 12 maanden.  De aankoopdatum kan je dus bepalen op basis van de vervaldatum op je vouchers.  De vervaldatum min 12 maanden geeft de maand aan waarin je de vouchers hebt aangekocht.

    In geval van twijfel kunnen wij jouw aankoopdatum en dan ook exacte verlenging nakijken.  Bezorg ons via business@kinepolis.com volgende informatie:

    • één van de alfanumerieke codes (onder barcode) van de door jouw aangekochte vouchers (vb B2DS206103167232)
    • de naam van je bedrijf
    • de bioscoop (vb Kinepolis Antwerpen) waar je de vouchers hebt besteld

    Enkel wanneer wij al deze informatie ontvangen, kunnen wij jouw vraag behandelen.

  • Vanaf welk moment kan ik mijn bestelde Kinepolis-bioscoopvouchers ophalen bij Kinepolis?

    De gemiddelde doorlooptijd van een bestelling bedraagt  4 werkdagen. Wij verwittigen u altijd op voorhand wanneer uw bestelling klaar ligt.

  • Is het mogelijk een factuur te ontvangen voor de betaling van onze bestelling bioscoopvouchers?

    Wij bezorgen u altijd een factuur op basis waarvan u de betaling van uw bestelling in orde kan brengen. U kan de wijze van betaling meegeven bij het plaatsen van uw bestelling online. Indien u dat wenst, kan u reeds aan de hand van uw bevestiging de betaling uitvoeren.

  • Krijg ik als bedrijf een korting wanneer ik bioscoopvouchers aankoop?

    Als bedrijf kunt u een voordeliger tarief genieten. Bovendien zijn de tickets fiscaal aftrekbaar. Alle informatie en prijzen vindt u hier.

  • Zijn de Kinepolis-bioscoopvouchers fiscaal aftrekbaar?

    De Kinepolis-bioscoopvouchers zijn inderdaad fiscaal aftrekbaar. Schenkt u bioscoopvouchers aan klanten, leveranciers of andere relaties, dan is de aankoop voor 50% aftrekbaar. Zet u ze in voor promotionele acties of als personeelsgeschenk, dan zijn de cheques voor de volle 100% aftrekbaar. Lees hier meer over onze bioscoopvouchers.

  • Hoe lang zijn Kinepolis-bioscoopvouchers geldig?

    De Kinepolis-bioscoopvouchers zijn geldig gedurende 12 maanden in alle Belgische Kinepolis-bioscopen. De geldigheidsdatum staat duidelijk vermeld op elke bioscoopvoucher zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Lees hier meer over onze bioscoopvouchers.

  • Kunnen de Kinepolis-bioscoopvouchers ingeruild of verlengd worden?

    Kinepolis-bioscoopvouchers kunnen niet ingeruild noch verlengd worden. Er zijn een aantal verkoopsvoorwaarden aan verbonden, waaronder een geldigheidsduur. Ze zijn geldig vanaf hun aankoop tot en met de vervaldatum, voor een film naar keuze in één van de Belgische Kinepolis-bioscopen. Die vervaldatum wordt door ons verkoopsysteem strikt geïnterpreteerd en kan helaas niet aangepast worden. De vervaldatum staat bovendien duidelijk aangegeven op de bioscoopvoucher zelf.

  • Waarom bestel ik als bedrijf best mijn Kinepolis-bioscoopvouchers via de B2B webshop?

    We bieden speciale tarieven aan bedrijven. Afhankelijk van het aantal bioscoopvouchers dat u bestelt, daalt de prijs. Onze degressieve tarieven vindt u terug op onze webshop.

  • Waar kan ik Kinepolis-bioscoopvouchers bestellen?

    Kinepolis-bioscoopvouchers kan u online bestellen. Tijdens dat bestelproces kan u aanduiden in welke Kinepolis-bioscoop u de Kinepolis-bioscoopvouchers wenst af te halen. Lees er hier meer over.

  • Wat is de kostprijs voor de aankoop van Kinepolis-bioscoopvouchers?

    Kinepolis heeft speciale tarieven voor bedrijven. Hoe meer bioscoopvouchers u bestelt, hoe lager de stukprijs. Die degressieve tarieven vindt u terug op onze webshop.

  • Kunnen de Kinepolis-bioscoopvouchers opgestuurd worden?

    Bioscoopvouchers kunnen door u of door een koerierdienst opgehaald worden in de Kinepolis-bioscoop van uw keuze. Vergeet zeker niet een betaalbewijs mee te geven met uw koerier.

  • Zijn de Kinepolis-bioscoopvouchers die ik heb aangekocht ook geldig in de Kinepolis-bioscopen buiten België?

    De bioscoopvouchers zijn geldig in alle Belgische Kinepolis-bioscopen, niet buiten België. De geldigheidsdatum staat duidelijk vermeld op elke bioscoopvoucher zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Lees er hier meer over.

ADVERTISING

OVERIGE

  • Sponsort Kinepolis lokale evenementen en initiatieven?

    Door het grote aantal aanvragen kunnen wij individuele projecten of evenementen helaas niet financieel ondersteunen of sponsoren met gratis tickets. We wensen u in elk geval veel succes met uw project.

 

Niet meteen gevonden wat je zocht?
Gebruik onze zoekfunctie            Contacteer ons

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Wat is een hybride event? Met tips, voordelen en voorbeelden

Lees meer Read more

Live streamen van video op een cinemascherm

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte