Een manier om medewerkers in de bloemetjes te zetten, een geslaagd loyaliteitsprogramma voor klanten, een overtuigende incentive voor leveranciers… een bioscoopticket is wellicht één van de meest veelzijdig inzetbare premiums voor commerciële acties. Sympathiek, origineel en budgetvriendelijk. Kinepolis Business werkte speciaal voor zijn B2B-klanten interessante giftformules uit. We geven jou alvast enkele tips mee om succes te boeken met bioscoopvouchers.
Plaatsgebonden spaaracties
Tal van ondernemingen zetten Kinepolis-bioscoopvouchers in als premium voor spaaracties. Daarbij promoten ze de verkoop van een bepaald product of verhogen ze de trafiek naar één of meerdere specifieke verkooppunten. Het principe kan je heel eenvoudig houden: per aankoopschijf van een bepaald bedrag verzamelt de klant stempels op een spaarkaart. Een volle kaart kan vervolgens ingeruild worden tegen een filmticket, geldig in elke Kinepolis-bioscoop.
De goede spreiding van de Kinepolis-bioscoopcomplexen biedt hier heel wat voordelen. Je kan de spaaracties namelijk organiseren bij verkooppunten die in de regio van een bioscoop gevestigd zijn, om het de klanten gemakkelijk te maken. Kaartjes weggeven voor pakweg een spektakel in het Casino van Oostende heeft nu eenmaal weinig zin als je klant in Luik woont.
En daar blijft het niet bij qua doorslaggevende troeven. Er zijn de kortingen die je geniet als B2B-klant, er is de fiscale aftrekbaarheid, maar er is vooral ook de eenvoudige administratieve opvolging. De mensen van Kinepolis Business maken het je echt gemakkelijk.
Buzz creëren
Het welslagen van jouw spaaractie hangt af van tal van factoren: de ligging van het verkooppunt, het soort klanten dat er langskomt, de ruchtbaarheid die aan de actie gegeven wordt… Aangezien het bij spaaracties vaak om een lokaal gebeuren gaat, vormt publiciteit voeren op grote schaal geen optie. Maar dat betekent niet dat je niet origineel uit de hoek kan komen met opvallende affiches en stickers in en rond het verkooppunt. Laat je daarbij misschien inspireren door het thema van de filmwereld, zodat alle aspecten van de actie een mooie samenhang verkrijgen. Ook de social media lenen zich zeer goed om de nodige buzz te creëren.
Ook meegenomen: het moment waarop de klant zijn kaart laat afstempelen kan je aangrijpen voor een gemoedelijke babbel. Of om hem/haar te wijzen op eventuele andere commerciële acties.
Hoe bestel je eenvoudig bioscoopvouchers?
- Surf naar http://b2bshopkinepolis.be.
- Maak je keuze uit de vouchers en voeg ze toe aan je winkelmandje.
- Bekijk je winkelmandje en als alles oké is, ga je door naar Afrekenen.
- Vul alle nodige gegevens in (vergeet je btw-nummer niet, indien mogelijk)
- Bevestig je gegevens en kies een betaalwijze.
Wil je graag meer weten over onze bioscoopvouchers? Stel dan hier je vraag.