blog post

Blijf op de hoogte

Wil jij graag nog meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in.

Subscribe to Email Updates

12 tips voor een bedrijfsuitje dat iedereen leuk vindt

Wie al eens een bedrijfsuitje heeft georganiseerd, weet dat de organisator het soms hard te verduren krijgt. “Het was te avontuurlijk.” “Ik hou niet van water.” “Ik vind een walking dinner leuker dan een zittend etentje.” In deze blogpost verzamelden we de belangrijkste tips en aandachtspunten om van jouw volgende bedrijfsuitje een feest voor iedereen te maken.

Welke evenementenzaal is geschikt voor mijn event?

Je hebt de taak gekregen om een evenement of bedrijfsfeest te organiseren. Hoe kies je nu de geknipte evenementenlocatie voor je event? Enerzijds zal de omvang van de gastenlijst een grote rol spelen, anderzijds zal ook het type evenement je helpen in je keuze. In deze blogpost klaren we het voor je uit.

Til je evenement naar een hoger niveau met een originele feestlocatie

Hoe maak je van een professioneel evenement een onvergetelijke ervaring? Trek voluit de kaart van ‘experience’ en nodig je gasten uit op een originele feestlocatie. Je klanten, prospects of medewerkers zullen popelen om de buitengewone plek te ontdekken én ze zullen dit event - en jouw bedrijf - niet snel vergeten. Maar welke geknipte plekken komen nu precies in aanmerking voor een geslaagd B2B-evenement?

Feest in ‘t Stad: vind de ideale evenementenlocatie in Antwerpen

Antwerpen is een bruisende stad waar elke dag én op elke hoek van de straat wel iets te beleven valt. Concerten, theatervoorstellingen, festivals, bars, restaurants, discotheken,... Je zal je niet vervelen in Antwerpen. Ook voor eventmanagers is Antwerpen de hemel op aarde, want het aanbod aan unieke evenementenlocaties is indrukwekkend. In deze blogpost geven we je alvast wat inspiratie. Eddetverstoan?   

Succesvol een evenement organiseren? Dat doe je zo.

  Het organiseren van een evenement kan leuk zijn. Uitdagend maar ook heel dankbaar. Maar het kan ook een eindeloze lijdensweg zijn. Het geheim van je succes zit in de aanpak. Doe je dat doordacht en gestructureerd, dan ben je al halfweg. Op deze blog hebben we alles op een rijtje gezet, van A tot Z. Van catering tot het gebruik van cookies. Of je nu een internationaal congres voor neurochirurgen wilt organiseren, een workshop voor amateurschrijvers, een bedrijfsfeest, muziekevent of symposium. Deze uitgebreide checklist neemt je bij de hand vanaf de allereerste brainstorm tot wanneer de laatste het licht uitdoet. Een solide houvast voor zowel startende ondernemers als doorwinterde evenementenbureaus. Je gps naar succes, zeg maar.

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Een leuke attentie rond oud & nieuw. Bij een naamsverandering of de lancering van je nieuwe huisstijl. Bij het behalen van targets door je personeel. Of gewoonweg omdat je graag blije gezichten ziet? Er zijn 101 goede redenen om cadeautjes uit te delen aan je klanten en personeel. Nog een heel goede reden nodig? Personeels- en relatiegeschenken zijn bovendien aftrekbaar. Hoe dat precies zit, lees je hier.  

Een jonge kijk op trends in event marketing

Hoe zet je een merk neer bij toekomstige klanten? Daar zijn veel kanalen voor, offline en online. Maar ook een live evenement kan uitstekende diensten bewijzen. Tenminste, als het perfect strookt met je marketingstrategie. Welke trends zien we vandaag in event marketing? En hoe krijg je je doelgroep nog uit die luie zetel? We vroegen het aan Tom, Niels en Anke, drie enthousiaste studenten Event Management bij VIVES Kortrijk.    

De 20 beste relatiegeschenken om je zakenrelaties te verleiden.

Wie heeft er nog nooit de bal misgeslagen bij het geven van relatiegeschenken? Wij alleszins wel. Een relatiegeschenk geven biedt de mogelijkheid om een partnership te bestendigen, het laatste zetje te geven aan een twijfelende klant of je collega met 25 jaar dienst in de bloemetjes te zetten.

Het ideale eindejaarsgeschenk: hoe ziet dat eruit?

Aan het einde van het jaar maken veel ondernemingen er een gewoonte van hun medewerkers en relaties een kleine attentie te schenken. Een blijk van waardering voor een jaar lang vruchtbaar samenwerken. Maar wat is het ideale eindejaarsgeschenk voor een klant of werknemer? Hoe kan je origineel uit de hoek komen? En hoe zorg je ervoor dat je verrassing bij iedereen in de smaak valt?

Op zoek naar een originele teambuilding formule?

Hoe haal je het maximum uit je ‘human resources’? Natuurlijk komt het erop aan, de juiste m/v met de juiste kennis & kunde op de juiste plek te zetten. Individuen en hun competenties zijn belangrijk, maar het is vooral de som van dit alles die hét verschil maakt. Een originele teambuilding-activiteit kan het ‘samen sterk’-gevoel serieus vergroten. Teams die slagen voor ‘Great Escape’ in Kinepolis Leuven zijn klaar voor grootse prestaties. Ontdek hier waarom.

Organiseer ik een B2B-event zoals een B2C-event? Of net niet?

Terwijl B2C-marketing zich focust op de consument, richt je je met business-to-business-marketing (B2B) tot professionele doelgroepen. Daarbij verschilt niet alleen de manier waarop je communiceert, maar ook de manier waarop je zo’n B2B-event organiseert. Daarnaast zijn er ook gelijkenissen. Hier alvast enkele beproefde inzichten.

Zeven tips om je evenement te promoten via Facebook

Facebook is veruit het populairste van alle sociale media. Kan je dit raspaard ook voor je kar spannen om je evenement of personeelsfeest te promoten? Dat kan je zeker, op een actuele en dynamische manier. En dit zowel voor, tijdens als na het gebeuren. Met deze 7 tips maak je gegarandeerd een goede beurt.

Waarom een evenementenbureau inschakelen- en hoe?

Een feestje bouwen: dat kan iedereen. Ja, toch? It’s party time! Wil je een bedrijfsevenement organiseren, dan staat er wel meer op het spel. De reputatie van je bedrijf en de tevredenheid (en veiligheid!) van je klanten, bijvoorbeeld. Wil je geen risico’s lopen en gegarandeerd een goede beurt maken, dan is het belangrijk een ‘dedicated’ team op je project te zetten. Een evenementenbureau, bijvoorbeeld. Waarom zoú je, hoe maak je de juiste keuze en wat mag je zoal verwachten?

4DX-cinema: de ‘ultimate movie experience’ voor je B2B-event

Eind 2017 zorgde Kinepolis voor een primeur: de lancering van 4DX-cinema in België, in Antwerpen en Brussel. Hiermee worden de grenzen van filmbeleving verlegd. Als kijker word je ‘part of the action’. Je zit er middenin. Je racet in de wagen, drijft in de oceaan, voelt de wind in je haar en ruikt de bloemen in de wei. Hoe werkt dit precies en hoe pak je hiermee uit bij klanten, relaties of medewerkers? Een inspirerend gesprek met Tom Grymonprez, Country Manager Operations bij Kinepolis België en Luxemburg.

Zelf een receptie organiseren: waarmee houd je rekening?

Een geslaagde receptie begint met een goede voorbereiding. Eens de datum vastligt, begint het echte werk. Bij het organiseren van een receptie komt heel wat kijken, maar hoe begin je hieraan? Om je op weg te helpen, verzamelden we enkele tips.

De verschuivingen binnen de eventsector volgens de Managing Director van Eventonline

Tegenover ons zit Olivier Wauters, Managing Director bij Eventonline, Venues Online en Mice Magazine. Een bezige bij als je het ons vraagt, maar tegelijk ook een rijke bron aan informatie als het om de verschuivingen binnen de eventsector gaat. We voelden hem aan de tand en ontdekten enkele nuttige tips voor het organiseren van een event.

Bij Kinepolis reikt merkcommunicatie verder dan het scherm

Adverteren in de cinema gaat veel verder dan je reclamespot op het grote scherm toveren. Of je nu een klein of een groot budget hebt bij Kinepolis krijg je een waaier aan mogelijkheden om te communiceren. Ben je op zoek naar originele manieren om je merk of product prominent in de kijker te zetten, in de ontspannen sfeer die bij een avondje Kinepolis hoort? Laat je hier verrassen door de (haast) eindeloze mogelijkheden.

Hoe maak je een draaiboek voor je evenement?

Zijn je uitnodigingen verstuurd? Heb je genoeg reminders verzonden? Is je catering gereserveerd? Dan ben je wellicht in spanning aan het aftellen tot de dag van je evenement. Wellicht wil je je zo goed mogelijk voorbereiden zodat alles de dag zelf van een leien dakje loopt. Een gedetailleerd draaiboek voor je evenement is onmisbaar. Maar hoe begin je er nu precies aan?

De meest gestelde vragen over bioscoopvouchers

Wil je je partners of medewerkers op een originele manier in de bloemetjes zetten? Dan biedt Kinepolis de oplossing in de vorm van bioscoopvouchers. Hiermee trakteer je ze op een heerlijk avondje film. Wie wilt dat nu niet als relatiegeschenk? Maar voordat je ze effectief bestelt, heb je uiteraard nog enkele vragen waaronder: “Kan ik de vouchers laten personaliseren?”, “Waar en hoe lang zijn de bioscoopvouchers geldig?” & “Zijn de bioscoopvouchers fiscaal aftrekbaar?”. We bieden je graag antwoord op al je vragen over bioscoopvouchers.

Integreer bioscoopadvertenties in jouw marketingplan

Het moet zowat de meest tot de verbeelding sprekende manier van visibiliteit zijn. Een reclamespot van jouw product in de cinema. Advertising op het grote scherm, net voor de kaskraker van het seizoen. Met die zichtbaarheid zit het dan alvast snor. Zeker wanneer je er een echte marketingcocktail van maakt, inclusief sociale media en old school printwerk.

Andere blogs in de kijker:

Succesvol een evenement organiseren? Dat doe je zo.

Blog Read more

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Blog Read more

bg-img4n.jpg

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

12 tips voor een bedrijfsuitje dat iedereen leuk vindt

Lees meer Read more

Welke evenementenzaal is geschikt voor mijn event?

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte