Of je nu een conferentie, avant-première of receptie wil organiseren, bij Kinepolis Business kun je voor dit én meer terecht. Wil je graag aan de slag met één van deze mogelijkheden? Weet je niet goed waar je moet beginnen? In deze blog vertellen we je graag hoe de organisatie van een evenement verloopt.
Het idee voor je evenement
Voor je aan de organisatie start van een evenement moet je natuurlijk ook weten wat je gaat doen. Kies je voor film een congres of iets totaal anders? Maak samen met je team een korte beschrijving van je evenement. Belangrijk zijn ook je doelstellingen. Wat wil je bereiken met je evenement? Hoeveel volk verwacht je? Eens je een beeld kunt schetsen van hoe jouw evenement eruit moet zien, kun je Kinepolis contacteren. Eén van onze B2B Account Managers werkt dan samen met jou een concreet plan uit.
Heb je nog geen concreet plan, maar wil je graag een ontspannend bedrijfsevenement organiseren? Twijfel je tussen Spektakel in de Cinema of een sterke film in première? Ook als je nog geen concreet idee hebt kun je met jouw doelstellingen een B2B Account Manager contacteren. Zij helpen je met het maken van de juiste keuze en zoeken naar een oplossing op maat voor jouw bedrijf. Het enige wat je zeker moet weten is in welke maand of periode en waar je jouw evenement juist zult organiseren. Dit kan zowel op één locatie of in meerdere bioscopen.
Bekijk ook eens de verschillende mogelijkheden voor evenementen bij Kinepolis Business.
Een evenementenlocatie op maat
Nu je exact weet wat je gaat doen, is de volgende stap het reserveren van de juiste ruimte. Naast de grote filmzalen kun je namelijk ook gebruik maken van talloze receptieruimtes, break-outrooms of vergaderzalen. Of je nu 20 of 10.000 gasten hebt, de opties blijven eindeloos. Afhankelijk van wat je juist organiseert en hoeveel personen je uitnodigt kun je dus naar hartelust zalen combineren. Organiseer je een congres voor 500 personen? Dan kunnen je sprekers presenteren in één van de grotere cinemazalen. Tussendoor kunnen jouw gasten dan genieten van een drankje en/of hapje in één van de receptieruimtes.
Heb je eerder nood aan enkele kleine vergaderzalen om er verschillende workshops te organiseren? Dan kun je bijvoorbeeld terecht in het Kinepolis Event Center in Antwerpen. Ook de receptieruimtes op andere locaties kunnen we makkelijk ombouwen tot een vergaderruimte. Bekijk samen met je B2B Account Manager wat je juist nodig hebt en wat er nog vrij is voor jouw gekozen datum.
Een evenement organiseren met oog voor details
Na het vastleggen van je evenement, datum en locatie, begin je aan de opvulling ervan. Als organisator bepaal je volledig zelf het programma. Hoe zie jou jouw ontvangst? Misschien kun je wel gebruik maken van hostessen om je te helpen bij gastenlijst. Wil je een veilige plaats voorzien voor de spullen van je gasten? Dan is een veilige vestiaire een oplossing? En natuurlijk de absolute basis: gratis toiletten.
Wil je graag eten serveren? Dan kun je gebruik maken van onze catering-partner. Bij hen kun je kiezen uit tal van verschillende menu’s, hapjes, walking dinner of verfijnde broodjes. De catering kan worden geserveerd in één van de receptieruimtes die je in een Kinepolis-bioscoop vindt. Heb je geen behoefte aan een uitgebreide receptie? Dan kun je ook kiezen uit het Food & Drinks aanbod. Dit zijn de typische filmsnacks die worden klaar gezet aan de ingang van de filmzaal. Jij bepaalt welke lekkernijen jouw gasten aangeboden krijgen. Wil je voor die extra (s)mile gaan? Dan kun je ook de hulp van professionele hostessen inschakelen. Zij zorgen voor een warm onthaal en begeleiden je klanten met veel zorg.
Bekijk ook zeker deze pagina voor een overzicht van onze extra diensten.
De dag zelf
Eenmaal de datum van jouw evenement nadert, kun je bij Kinepolis komen proefdraaien. Dit doen we vooral voor congressen. Zo kun je jouw presentatie al eens op het grote scherm bekijken. Zo kun je hier en daar nog bijwerken waar nodig. Op de dag zelf zorgt één van onze ervaren Event Managers dat alles goed verloopt. Zij zijn dan jouw aanspreekpunt voor vragen en lossen eventuele problemen zo snel mogelijk op.
Professionele ondersteuning voor jouw evenement
Of je nu voor het eerst een evenement organiseert of het jaren al zelf doet. Bij Kinepolis Business staat een team van ervaren event-professionals voor je klaar. Vraag je je af of je draaiboek wel realistisch is? Of zit je met een vraag over de technische specificaties van jouw presentatie? Je kunt steeds rekenen op de expertise waarmee onze professionals jouw evenement behandelen. Hieronder krijg je nog een overzicht van wat we Kinepolis Business voor jouw evenement kan betekenen:
- Een evenementlocatie met verschillende zalen met en zonder scherm
- Een zaalkeuze op maat van jouw evenement
- Polyvalente ruimtes die je kunt inzetten voor verschillende doeleinden
- Een flexibele catering-partner die je helpt bij je menukeuze
- Het gebruik van een hoogwaardige geluidsinstallatie en projectietechnologie
- Extra diensten zoals hostessen, vestiaire en toilet
- Professionele begeleiding van offerte tot en met de dag van het evenement
Wil je graag je eigen evenement organiseren bij Kinepolis? Je kunt onze B2B Account Managers contacteren op deze pagina.