blog post detail
Blijf op de hoogte

Wil jij graag nog meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in.

Subscribe to Email Updates

Een evenement organiseren bij Kinepolis: hoe werkt het?

Of je nu een conferentie, avant-première of receptie wil organiseren, bij Kinepolis kun je voor dit én meer terecht. Wil je graag aan de slag met één van deze mogelijkheden? Weet je niet goed waar je moet beginnen? In deze blog vertellen we je graag hoe de organisatie van een evenement verloopt.


Het idee voor je evenement


Voor je aan de organisatie start van een evenement moet je natuurlijk ook weten wat je gaat doen. Kies je voor film, comedy, een congres of iets totaal anders? Maak samen met je team een korte beschrijving van je evenement. Belangrijk zijn ook je doelstellingen. Wat wil je bereiken met je evenement? Hoeveel volk verwacht je? Eens je een beeld kunt schetsen van hoe jouw evenement eruit moet zien, kun je Kinepolis contacteren. Eén van onze B2B Account Managers werkt dan samen met jou een concreet plan uit.


Heb je nog geen concreet plan, maar wil je graag een ontspannend bedrijfsevenement organiseren? Twijfel je tussen Stand-up Comedy, Spektakel in de Cinema of een sterke film in première? Ook als je nog geen concreet idee hebt kun je met jouw doelstellingen een B2B Account Manager contacteren. Zij helpen je met het maken van de juiste keuze en zoeken naar een oplossing op maat voor jouw bedrijf. Het enige wat je zeker moet weten is in welke maand of periode en waar je jouw evenement juist zult organiseren. Dit kan zowel op één locatie of in meerdere bioscopen.


Bekijk ook eens de verschillende mogelijkheden voor evenementen bij Kinepolis Business.


Een evenementenlocatie op maat


Nu je exact weet wat je gaat doen, is de volgende stap het reserveren van de juiste ruimte. Naast de grote filmzalen kun je namelijk ook gebruik maken van talloze receptieruimtes, break-outrooms of vergaderzalen. Of je nu 20 of 10.000 gasten hebt, de opties blijven eindeloos. Afhankelijk van wat je juist organiseert en hoeveel personen je uitnodigt kun je dus naar hartelust zalen combineren. Organiseer je een congres voor 500 personen? Dan kunnen je sprekers presenteren in één van de grotere cinemazalen. Tussendoor kunnen jouw gasten dan genieten van een drankje en/of hapje in één van de receptieruimtes. Heb je eerder nood aan enkele kleine vergaderzalen om er verschillende workshops te organiseren? Dan kun je terecht in het Kinepolis Event Center in Antwerpen. Ook de receptieruimtes op andere locaties kunnen we makkelijk ombouwen tot een vergaderruimte. Bekijk samen met je B2B Account Manager wat je juist nodig hebt en wat er nog vrij is voor jouw gekozen datum.


Een evenement organiseren met oog voor details


Na het vastleggen van je evenement, datum en locatie, begin je aan de opvulling ervan. Als organisator bepaal je volledig zelf het programma. Hoe zie jou jouw ontvangst? Misschien kun je wel gebruik maken van hostessen om je te helpen bij gastenlijst. Wil je een veilige plaats voorzien voor de spullen van je gasten? Dan is een veilige vestiaire een oplossing? En natuurlijk de absolute basis: gratis toiletten.


Wil je graag eten serveren? Dan kun je gebruik maken van onze catering-partner. Bij hen kun je kiezen uit tal van verschillende menu’s, hapjes, walking dinner of verfijnde broodjes. De catering kan worden geserveerd in één van de receptieruimtes die je in een Kinepolis-bioscoop vindt. Heb je geen behoefte aan een uitgebreide receptie? Dan kun je ook kiezen uit het Food & Drinks aanbod. Dit zijn de typische filmsnacks die worden klaar gezet aan de ingang van de filmzaal. Jij bepaalt welke lekkernijen jouw gasten aangeboden krijgen. Wil je voor die extra (s)mile gaan? Dan kun je ook de hulp van professionele hostessen inschakelen. Zij zorgen voor een warm onthaal en begeleiden je klanten met veel zorg.


Bekijk ook zeker deze pagina voor een overzicht van onze extra diensten.


De dag zelf


Eenmaal de datum van jouw evenement nadert, kun je bij Kinepolis komen proefdraaien. Dit doen we vooral voor congressen. Zo kun je jouw presentatie al eens op het grote scherm bekijken. Zo kun je hier en daar nog bijwerken waar nodig. Op de dag zelf zorgt één van onze ervaren Event Managers dat alles goed verloopt. Zij zijn dan jouw aanspreekpunt voor vragen en lossen eventuele problemen zo snel mogelijk op.


Professionele ondersteuning voor jouw evenement


Of je nu voor het eerst een evenement organiseert of het jaren al zelf doet. Bij Kinepolis Business staat een team van ervaren event-professionals voor je klaar. Vraag je je af of je draaiboek wel realistisch is? Of zit je met een vraag over de technische specificaties van jouw presentatie? Je kunt steeds rekenen op de expertise waarmee onze professionals jouw evenement behandelen. Hieronder krijg je nog een overzicht van wat we Kinepolis Business voor jouw evenement kan betekenen:

  • Een evenementlocatie met verschillende zalen met en zonder scherm
  • Een zaalkeuze op maat van jouw evenement
  • Polyvalente ruimtes die je kunt inzetten voor verschillende doeleinden
  • Een flexibele catering-partner die je helpt bij je menukeuze
  • Het gebruik van een hoogwaardige geluidsinstallatie en projectietechnologie
  • Extra diensten zoals hostessen, vestiaire en toilet
  • Professionele begeleiding van offerte tot en met de dag van het evenement

Wil je graag je eigen evenement organiseren bij Kinepolis? Je kunt onze B2B Account Managers contacteren op deze pagina. Bel je liever? Op deze pagina kun je een Kinepolis-bioscoop locatie kiezen, waarna je het nummer van de verantwoordelijke B2B Account Manager te zien krijgt.

stappenplan succesvol evenement

Alisson Sinéchal
Alisson Sinéchal werkt sinds september 2013 bij Kinepolis Brussel, eerst als B2B Assistant, en sinds 2 jaar als B2B Account Manager. Ze vat haar werk als volgt samen: "Ik ben een van de verantwoordelijken van de B2B-afdeling en organiseer bedrijfsevents." Wat haar het meeste boeit, is de afwisseling van haar functie: elke dag is anders. Ze is dol op romantische komedies en Disney-remakes. Zo genoot ze onlangs met volle teugen van ‘Pan’: "die film voerde mij terug naar mijn kindertijd".
Alisson Sinéchal travaille depuis septembre 2013 pour Kinepolis Bruxelles, d’abord en tant B2B Assistant, et à présent depuis 2 ans, comme B2B Account Manager. Quand elle veut expliquer son job, elle le résume comme ceci : « Je suis l’une des responsables du département B2B et organise des évènements d’entreprises. » Ce qui la passionne le plus, c’est la variété de sa fonction, car chaque jour est différent. Elle adore les comédies romantiques et les remakes Disney. Récemment, elle a beaucoup aimé le film Pan : « ce film m’a transportée en enfance. »
 

Andere blogs in de kijker:

Hoe vind je de ideale gastspreker voor je event?

Lees meer Read more

Een culinaire totaalbeleving voor jouw evenement bij Kinepolis

Lees meer Read more

5 troeven van een cinemazaal als eventlocatie

Lees meer Read more

bg-img4n.jpg

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, een polyvalente partner voor je event

Lees meer Read more

Kinepolis, een polyvalente partner voor je event

Wanneer films misschien niet aan de orde zijn voor jouw evenement

Lees meer Read more

Onze Kinepolis-bioscopen

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte