4 / 01 / 2019 door Stéphanie Verhelst
Het organiseren van een evenement kan leuk zijn. Uitdagend maar ook heel dankbaar. Maar het kan ook een eindeloze lijdensweg zijn. Het geheim van je succes zit in de aanpak. Doe je dat doordacht en gestructureerd, dan ben je al halfweg. Op deze blog hebben we alles op een rijtje gezet, van A tot Z. Van catering tot het gebruik van cookies. Of je nu een internationaal congres voor neurochirurgen wilt organiseren, een workshop voor amateurschrijvers, een bedrijfsfeest, muziekevent of symposium. Deze uitgebreide checklist neemt je bij de hand vanaf de allereerste brainstorm tot wanneer de laatste het licht uitdoet. Een solide houvast voor zowel startende ondernemers als doorwinterde evenementenbureaus. Je gps naar succes, zeg maar.
31 / 10 / 2018 door Stéphanie Verhelst
Een leuke attentie rond oud & nieuw. Bij een naamsverandering of de lancering van je nieuwe huisstijl. Bij het behalen van targets door je personeel. Of gewoonweg omdat je graag blije gezichten ziet? Er zijn 101 goede redenen om cadeautjes uit te delen aan je klanten en personeel. Nog een heel goede reden nodig? Personeels- en relatiegeschenken zijn bovendien aftrekbaar. Hoe dat precies zit, lees je hier.
7 / 05 / 2018 door Lien Van Vynckt
Hoe zet je een merk neer bij toekomstige klanten? Daar zijn veel kanalen voor, offline en online. Maar ook een live evenement kan uitstekende diensten bewijzen. Tenminste, als het perfect strookt met je marketingstrategie. Welke trends zien we vandaag in event marketing? En hoe krijg je je doelgroep nog uit die luie zetel? We vroegen het aan Tom, Niels en Anke, drie enthousiaste studenten Event Management bij VIVES Kortrijk.
4 / 05 / 2018 door Alisson Sinéchal
Wie heeft er nog nooit de bal misgeslagen bij het geven van relatiegeschenken? Wij alleszins wel. Een relatiegeschenk geven biedt de mogelijkheid om een partnership te bestendigen, het laatste zetje te geven aan een twijfelende klant of je collega met 25 jaar dienst in de bloemetjes te zetten.
1 / 05 / 2018 door Gauthier Deliens
Aan het einde van het jaar maken veel ondernemingen er een gewoonte van hun medewerkers en relaties een kleine attentie te schenken. Een blijk van waardering voor een jaar lang vruchtbaar samenwerken. Maar wat is het ideale eindejaarsgeschenk voor een klant of werknemer? Hoe kan je origineel uit de hoek komen? En hoe zorg je ervoor dat je verrassing bij iedereen in de smaak valt?
10 / 04 / 2018 door Tine De Buysser
Hoe haal je het maximum uit je ‘human resources’? Natuurlijk komt het erop aan, de juiste m/v met de juiste kennis & kunde op de juiste plek te zetten. Individuen en hun competenties zijn belangrijk, maar het is vooral de som van dit alles die hét verschil maakt. Een originele teambuilding-activiteit kan het ‘samen sterk’-gevoel serieus vergroten. Teams die slagen voor ‘Great Escape’ in Kinepolis Leuven zijn klaar voor grootse prestaties. Ontdek hier waarom.
22 / 03 / 2018 door Alisson Sinéchal
Terwijl B2C-marketing zich focust op de consument, richt je je met business-to-business-marketing (B2B) tot professionele doelgroepen. Daarbij verschilt niet alleen de manier waarop je communiceert, maar ook de manier waarop je zo’n B2B-event organiseert. Daarnaast zijn er ook gelijkenissen. Hier alvast enkele beproefde inzichten.
27 / 02 / 2018 door Tine De Buysser
Facebook is veruit het populairste van alle sociale media. Kan je dit raspaard ook voor je kar spannen om je evenement of personeelsfeest te promoten? Dat kan je zeker, op een actuele en dynamische manier. En dit zowel voor, tijdens als na het gebeuren. Met deze 7 tips maak je gegarandeerd een goede beurt.
15 / 02 / 2018 door Lien Van Vynckt
Een feestje bouwen: dat kan iedereen. Ja, toch? It’s party time! Wil je een bedrijfsevenement organiseren, dan staat er wel meer op het spel. De reputatie van je bedrijf en de tevredenheid (en veiligheid!) van je klanten, bijvoorbeeld. Wil je geen risico’s lopen en gegarandeerd een goede beurt maken, dan is het belangrijk een ‘dedicated’ team op je project te zetten. Een evenementenbureau, bijvoorbeeld. Waarom zoú je, hoe maak je de juiste keuze en wat mag je zoal verwachten?
6 / 02 / 2018 door Stéphanie Verhelst
Eind 2017 zorgde Kinepolis voor een primeur: de lancering van 4DX-cinema in België, in Antwerpen en Brussel. Hiermee worden de grenzen van filmbeleving verlegd. Als kijker word je ‘part of the action’. Je zit er middenin. Je racet in de wagen, drijft in de oceaan, voelt de wind in je haar en ruikt de bloemen in de wei. Hoe werkt dit precies en hoe pak je hiermee uit bij klanten, relaties of medewerkers? Een inspirerend gesprek met Tom Grymonprez, Country Manager Operations bij Kinepolis België en Luxemburg.
14 / 12 / 2017 door Stéphanie Verhelst
Een geslaagde receptie begint met een goede voorbereiding. Eens de datum vastligt, begint het echte werk. Bij het organiseren van een receptie komt heel wat kijken, maar hoe begin je hieraan? Om je op weg te helpen, verzamelden we enkele tips.
12 / 12 / 2017 door Tine De Buysser
Tegenover ons zit Olivier Wauters, Managing Director bij Eventonline, Venues Online en Mice Magazine. Een bezige bij als je het ons vraagt, maar tegelijk ook een rijke bron aan informatie als het om de verschuivingen binnen de eventsector gaat. We voelden hem aan de tand en ontdekten enkele nuttige tips voor het organiseren van een event.
5 / 12 / 2017 door Gauthier Deliens
Adverteren in de cinema gaat veel verder dan je reclamespot op het grote scherm toveren. Of je nu een klein of een groot budget hebt bij Kinepolis krijg je een waaier aan mogelijkheden om te communiceren. Ben je op zoek naar originele manieren om je merk of product prominent in de kijker te zetten, in de ontspannen sfeer die bij een avondje Kinepolis hoort? Laat je hier verrassen door de (haast) eindeloze mogelijkheden.
23 / 11 / 2017 door Stéphanie Verhelst
Zijn je uitnodigingen verstuurd? Heb je genoeg reminders verzonden? Is je catering gereserveerd? Dan ben je wellicht in spanning aan het aftellen tot de dag van je evenement. Wellicht wil je je zo goed mogelijk voorbereiden zodat alles de dag zelf van een leien dakje loopt. Een gedetailleerd draaiboek voor je evenement is onmisbaar. Maar hoe begin je er nu precies aan?
6 / 11 / 2017 door Lien Van Vynckt
Wil je je partners of medewerkers op een originele manier in de bloemetjes zetten? Dan biedt Kinepolis de oplossing in de vorm van bioscoopvouchers. Hiermee trakteer je ze op een heerlijk avondje film. Wie wilt dat nu niet als relatiegeschenk? Maar voordat je ze effectief bestelt, heb je uiteraard nog enkele vragen waaronder: “Kan ik de vouchers laten personaliseren?”, “Waar en hoe lang zijn de bioscoopvouchers geldig?” & “Zijn de bioscoopvouchers fiscaal aftrekbaar?”. We bieden je graag antwoord op al je vragen over bioscoopvouchers.
17 / 10 / 2017 door Gauthier Deliens
Het moet zowat de meest tot de verbeelding sprekende manier van visibiliteit zijn. Een reclamespot van jouw product in de cinema. Advertising op het grote scherm, net voor de kaskraker van het seizoen. Met die zichtbaarheid zit het dan alvast snor. Zeker wanneer je er een echte marketingcocktail van maakt, inclusief sociale media en old school printwerk.
9 / 10 / 2017 door Alisson Sinéchal
De Sint ontmoeten. Is dat niet iets wat elk kind wilt? Als kind kijk je vanaf begin november al halsstarrig uit naar de komst van die goede oude man. En ook ouders gaan graag mee op in het verhaal. Zij willen maar al te graag dat hun kind de tijd van zijn of haar leven heeft tijdens dit magische moment. Organiseer je elk jaar een sintfeest voor je werknemers en hun famillies? Wist je dat je bij Kinepolis ook terecht kan voor een authentiek sinterklaasfeest?
3 / 10 / 2017 door Lien Van Vynckt
Een personeelsfeest organiseren, het lijkt eenvoudig, maar om er een te maken waar je collega’s nog jaren over praten - dat is een andere zaak. Je hebt alvast één geluk: de genodigden zijn verplicht om te komen. Of toch bijna 😉 Hoe wordt een bedrijfsfeest geen stijve bedoening waar iedereen over het werk praat? Hoe garandeer je een feest waar iedereen zich goed voelt? Hoe organiseer je een origineel personeelsfeest dat in de geschiedenisboeken van je bedrijf terechtkomt? Wij zetten alvast enkele tips en tricks op een rij om een origineel bedrijfsfeest te organiseren.
17 / 09 / 2017 door Lien Van Vynckt
Goodiebags. Je kent ze wel, de promotassen die je krijgt aan het einde van bedrijfsevenementen en beurzen. Goodiebags vol reclamefolders, kortingbonnen, USB-sticks, een flesje water en nog meer al dan niet bruikbaars. Kijken je klanten ernaar? Gebruiken ze jouw ‘goodies’ of gaan de gratis cadeautjes dadelijk de vuilnisbak in? Wij spraken Olivier Wauters, Managing Director van Eventonline, over de do’s en don’ts van de goodiebag.
14 / 09 / 2017 door Alisson Sinéchal
Na 8 lange jaren zijn Michaël Roskam en Matthias Schoenaerts terug samen aan het werk in een Belgische productie. Met “Le Fidèle” breien ze een tweede luik aan Roskams misdaadtrilogie. Er komt dus nog een derde samenwerking! De liefdestragedie komt 4 oktober in de zalen, maar jij kan je collega’s en zakenpartners nu al trakteren op een exclusieve avant-première van deze film.