Een geschikte evenementenlocatie is cruciaal voor het succes van jouw bedrijfsevent. Maak indruk op je gasten en verras hen met een unieke ervaring.
Een bedrijfsevenement op poten zetten, daar komt heel wat bij kijken. Eén van de belangrijkste - misschien wel dé belangrijkste - vraag waarop je een antwoord moet verzinnen: waar zal het evenement plaatsvinden? De zoektocht naar een geschikte plek om je klanten, medewerkers of prospects te ontvangen, kan dus wel even in beslag nemen. In deze blogpost helpen we je deze taak van je to do-lijstje af te vinken.
Heb je nu niet voldoende tijd om alle info door te nemen? Download de blogpost als pdf en lees hem wanneer het je uitkomt.
Wil je meteen weten hoe wij jou kunnen helpen bij het organiseren van een geweldig evenement? Neem contact op met onze B2B Account Managers, zij beantwoorden jouw vragen met plezier.
Tijdens je zoektocht naar een perfecte locatie moet je rekening houden met heel wat factoren. We loodsen je doorheen de beslissende elementen.
Een productpresentatie, teambuildingactiviteit, personeelsfeest, seminarie of familiedag hebben allemaal iets gemeen: je stuurt je gasten met een unieke ervaring terug naar huis. Maar verder zijn het erg diverse evenementen met verscheiden doelstellingen, verschillende doelgroepen, een andere omvang én uiteenlopende invulling. Al deze parameters zijn bepalend in je zoektocht naar de perfecte plek om je genodigden te ontvangen. Jouw eerste opdracht - ja, we bezorgen je wat werk - is een antwoord te vinden op alle onderstaande vragen.
Een bosrijk domein is de uitgelezen plek voor een avontuurlijk bedrijfsuitje. Een pretpark is geknipt voor een familiedag. Een grote hal biedt voldoende plaats voor een beurs met tientallen standjes. Het type evenement en de manier waarop jij er invulling aan wil geven, is dus bepalend voor je keuze van evenementenlocatie.
Telt je bedrijf 20, 200 of 2.000 medewerkers? Nodig je alleen bestaande klanten uit of krijgen je prospects ook een uitnodiging in de brievenbus? Organiseer je een seminarie voor een select clubje of voor alle geïnteresseerden uit de sector? De omvang van je gastenlijst zal je meteen uitsluitsel geven over hoe groot of klein de beschikbare ruimte moet zijn.
Niet enkel de ruimte waar je event plaatsvindt, is van belang. Integendeel, ook de ligging is cruciaal. Een afgelegen landgoed rond Antwerpen mag dan top lijken voor een groots personeelsfeest, maar het is problematisch qua bereikbaarheid. Kies dus een plek die vlot bereikbaar is en redelijk centraal gelegen.
Waarom zou je kiezen voor Antwerpen als locatie? Ontdek het in deze blogpost.
Stel je de vraag welke afstand je doelgroep aanvaardbaar zou vinden om af te leggen. Een nieuwjaarsreceptie in Hasselt is wat te ver voor een bedrijf met hoofdzetel in Kortrijk, maar voor een exclusief event wil men misschien wel de trip doen. En hou rekening met de nabijheid van openbaar vervoer. Zo raak je eenvoudig met de trein, tram en bus tot in het centrum van Brussel. Verwacht je een internationaal publiek? Dan is een locatie in de buurt van een luchthaven een goed idee.
Ben je van plan om het nieuwe jaarplan van je bedrijf uit de doeken te doen aan je medewerkers? Dan zijn audiovisuele faciliteiten - een degelijk scherm en een goede geluidsinstallatie - geen overbodige luxe. Wil je de gasten op je seminarie trakteren op een heerlijke lunch? Dan is een locatie met catering een must. Maak dus een lijst van alle voorzieningen waar je op rekent en gebruik die als checklist om een locatie te screenen.
Heb je wat meer hulp nodig? Onze uitgebreide checklist helpt je ongetwijfeld op weg.
Maak een blijvende indruk met een buitengewone plek als locatie voor je bedrijfsevenement. Welke locaties hiervoor in aanmerking komen, ontdek je hier.
Denk out-of-the-box en organiseer de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie eens niet in een naburige feestzaal, maar op een boot of in een museum. Euh? Ja hoor, dat lees je goed. Locaties als een boot, museum of een dierentuin creëren een wow-gevoel bij je gasten. Je tilt je evenement naar een hoger niveau als je net een stapje verder denkt tijdens je zoektocht naar een leuke feestplek.
Steek van wal en vaar met je prospects op een boot langs de mooiste plekjes in België terwijl je met een drankje nieuwe projecten bespreekt. Een nieuwe koers, tiens!
Een medische conferentie in het monumentale Atomium is net dat tikkeltje anders.
Werk aan de sfeer tussen je medewerkers tijdens een smakelijke teambuilding in een brouwerij.
Nodig je belangrijkste klanten uit voor een diner tussen de haaien in de dierentuin.
Bij een bioscoopbezoek denk je vooral aan een avond uit met twee of een middag ontspannen met het gezin. Maar een Kinepolis-bioscoop is ook de geknipte locatie voor jouw volgende bedrijfsevenement. We sommen alvast enkele suggesties op hoe Kinepolis je event naar een hoger niveau tilt.
Een bioscoop spreekt tot de verbeelding. Verwelkom je gasten op de rode loper en blaas hen omver met een exclusieve avant-première of een spectaculaire act.
Wil je graag een seminarie organiseren met een gast live van de andere kant van de wereld? Geen probleem, dankzij de excellente beeld- en geluidskwaliteit en de live streaming mogelijkheden verloopt dit zonder problemen.
Een seminarie goed beginnen met een stevig ontbijt, heerlijke hapjes tijdens een feestelijke nieuwjaarsreceptie of een indrukwekkend 5-gangenmenu: alles is mogelijk dankzij onze cateringpartner.
Kinepolis Leuven beschikt over twee escape rooms. ‘Great Escape’ is het decor voor een unieke teambuilding, een bedrijfsuitje volledig in filmsfeer.
"Bestaande klanten zijn belangrijk voor ons, want als zij tevreden zijn, worden zij onze beste ambassadeurs. We willen ‘top of mind’ blijven bij hen. Vandaar het idee voor een event bij Kinepolis.”
- Dagmar Buysse.
Een evenement organiseren, het is meestal een werk van lange adem. En het bezorgt je hopen stress. Niet als het van Kinepolis afhangt. Onze bioscopen hebben vijf belangrijke troeven die jouw werk heel wat makkelijker maken.
Kinepolis heeft tien bioscopen, verspreid over het hele land, telkens aan de rand van een grote stad. Elk complex is hierdoor makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Komen je gasten met de wagen? Geen probleem, want elke bioscoop beschikt over voldoende parkeerfaciliteiten.
“De bereikbaarheid is optimaal, parkeren totaal geen probleem, en de locatie precies wat we willen uitstralen.
Op een plek als deze kan je met een gerust hart internationale sprekers en
bedrijfsleiders die wel wat gewend zijn, uitnodigen.”
- Stijn Gansemans, Creatief Directeur Dallas Antwerp.
Jouw presentatie mag dan top zijn, als de kwaliteit van beeld of geluid dit niet evenaren zal je publiek niet aandachtig blijven. Kinepolis blijft investeren in nieuwe technologieën en staat dus garant voor een feilloze ervaring.
“Door Inbound Marketing Day in Kinepolis Antwerpen te organiseren, kreeg het de nodige sérieux mee. Het grote scherm en de cinemazaal zorgen ervoor dat de sprekers een enorme impact hebben op het publiek.”
- Dirk Cassiers, Managing Partner Dallas Antwerp.
Wil je enkele duizenden gasten ontvangen, maar draait alles rond de presentatie van één topspreker? Geen probleem. Dankzij onze streaming faciliteiten is het perfect mogelijk om een keynote in één zaal te filmen en te projecteren op de schermen van andere zalen in hetzelfde of een ander complex.
"Van zodra je op zoek gaat naar een locatie waar je meer dan 500 man goed kunt ontvangen voor een presentatie met receptie, is de keuze niet zo groot. We wilden hiervoor ook geen eventbureau inschakelen. Kinepolis bevindt zich op centrale locaties die vlot bereikbaar zijn. Door de spreiding van onze medewerkers is dat een noodzaak, wij kunnen bijv. onze West-Vlaamse medewerkers moeilijk naar Antwerpen laten komen. In Kinepolis kunnen zij de presentatie in optimale omstandigheden volgen en ontspannen bijpraten met de collega’s tijdens de receptie."
- Nico Van Gestel, Adviseur Communicatie Aquafin
Elk geslaagd evenement is een combinatie van formele en informele momenten. Laat je gasten nakaarten over de productpresentatie bij een hapje en drankje. Verras de kinderen van je werknemers met entertainment op hun niveau. Trakteer je genodigden op een avant-première na een intensieve workshopdag. De Kinepolis-bioscopen beschikken allen over zalen met uiteenlopende groottes, met en zonder scherm. Zo combineer je de ruimtes naar eigen keuze.
"Mijn tip? Zorg dat mensen écht iets hebben aan je event. Laat de commerciële
bijbedoelingen niet zwaar doorwegen, en een speech, oké, maar maak het niet te lang."
- Dagmar Buysse.
Of je lijst met genodigden nu 20, 200 of 2000 namen telt, je kan terecht bij Kinepolis. Misschien begin je te duizelen bij het volgende getal, maar we kunnen groepen van 32.000 mensen ontvangen. Een geknipte locatie voor een congres dus! Elke groep met om het even welk aantal kan bij ons rekenen op al onze aandacht en comfort.
“Kinepolis biedt de perfecte infrastructuur én event-ervaring voor bedrijven van klein tot héél groot.”
- Jan Puype, Read My Lips.
“Wist je dat je bij Kinepolis tot kort voor het event nog van zaal kunt veranderen? Dat is handig, want je weet nooit hoeveel mensen er precies komen opdagen - en we wilden een volle zaal (lacht).”
- Dagmar Buysse.
Heb je advies en begeleiding nodig bij het organiseren van je evenement? Onze B2B Account Managers staan voor je klaar. Hun knowhow zal jouw event een niveau hoger tillen.
“Kinepolis is een all-in-one partner die weinig uitleg nodig heeft om aan de slag te gaan.
Wij begrijpen elkaar. Zij weten inmiddels wat we verwachten, wij hoeven enkel nog de datum door te geven,
bij manier van spreken. De samenwerking verloopt erg vlot.”
- Nico Van Gestel, Adviseur Communicatie Aquafin.
“Al snel bleek dat wij bij onze Kinepolis-contactpersoon ook terecht konden met allerlei bijkomende vragen, zowel bij de voorbereiding als op de dag zelf. Zij reikten ons een inhouse cateraar aan, hingen de nodige signalisatie voor ons op, stonden open voor al onze vragen en stelden zich heel flexibel op, ook op het moment zelf. ’t Is fijn samenwerken met zo’n partner bij wie het niet ‘alles of niets’ is, maar ook deeloplossingen mogelijk zijn.” - Steven Vrancx, UNIZO.
Meer lezen over onze troeven? Ontdek het hier.
De ideale mix: Deutsche Bank trakteert corporate klanten met een family event
Elk jaar - ondertussen al vijftien edities op rij - nodigt Deutsche Bank zijn Corporate klanten uit voor een filmontbijt met het hele gezin. Plaats van afspraak? Kinepolis Brussel op de Heizel. De grote en kleine genodigden worden getrakteerd op een uitgebreid ontbijt met animatie en aansluitend een film naar keuze. Zo kunnen de kinderen genieten van een film in het Nederlands, Frans of Engels en wordt er ook gedacht aan de oudere kijkers.
“Het aantal beschikbare plaatsen bij Kinepolis is erg flexibel. Wat het ons mogelijk maakt om vrij onze gastenlijst in te vullen. Er zijn heel veel zalen ter beschikking en meer dan ruimte genoeg voor ontvangst en ontbijt. Brussel is ook ideaal als centrale locatie voor onze bedrijfsklanten uit België en Luxemburg.” - Véronique Doneux, Deutsche Bank.
De volledige case lezen? Dat kan via deze link.
Techorama: conferentie met 1500 genodigden en 110 sprekers
Van 22 tot 24 mei 2017 werd het hele complex van Kinepolis Antwerpen ingenomen door Techorama. De grootste IT-conferentie in België gaf een podium aan 110 topsprekers van overal ter wereld. Een locatie als Kinepolis geeft de mogelijkheid aan de organisatoren om plaats te maken voor zowel grote projectie als persoonlijke interactie.
“Dit is meer dan zomaar een locatie. Je merkt meteen dat Kinepolis professioneel gericht is op events en het organiseren ervan. Iedereen zorgt er mee voor dat je event draait en blijft draaien. Onze Kinepolis Business Account Manager Stephanie Verhelst was permanent goed bereikbaar en twee dagen aanwezig. Het bewijs van onze tevredenheid? We hebben al opnieuw geboekt voor de volgende editie. In 2018 gaan we trouwens ook de grens over voor een Nederlandse editie.” Gill Cleeren, Techorama.
De volledige case lezen? Dat kan via deze link.
Kinepolis Antwerpen heeft heel wat te bieden: 24 zalen met een eigen capaciteit, goede bereikbaarheid met de wagen én het openbaar vervoer, het splinternieuwe concept ‘de Loft’ en een gratis overdekte parking voor 2.500 wagens.
Vlakbij het historische en toeristische centrum vind je het bioscoopcomplex van Kinepolis Brugge. Grote evenementen vinden plaats in de Albert Hall, kleinere recepties worden gehost in de Mezzanine of Foyer.
Kinepolis Brussel is gesitueerd aan Brussels Expo en het Koning Boudewijnstadion. Deze hotspot in onze bruisende hoofdstad is dus dé plek om jouw evenement te organiseren. Je genodigden zijn welkom in één van de 25 zalen en we blazen hen graag omver met onze 4DX en IMAX technologie.
In het hartje van de authentieke Oost-Vlaamse stad bevindt zich Kinepolis Gent. In 2009 werd het complex helemaal onder handen genomen en gerenoveerd met alle hoogtechnologische snufjes. Ook na de invoering van het circulatieplan is deze evenementenlocatie makkelijk bereikbaar.
Het imposante complex van Kinepolis Hasselt is de ideale feestlocatie met 13 filmzalen. Voor elk type event is er een passende zaal beschikbaar, van 118 tot 434 personen.
Ongeveer 20 kilometer onder Brussel vind je de veelzijdige locatie van Kinepolis Braine. Daar hebben we onder meer drie polyvalente receptieruimtes in de aanbieding: Mezzanine tot 200 gasten, Fond du Foyer tot 500 gasten en de Lounge tot 65 gasten.
Kinepolis Kortrijk heeft ook veel meer te bieden dan cinema. In de directe omgeving zijn 2.500 parkeerplaatsen beschikbaar en het openbaar vervoer zorgt ervoor dat je gasten voor de deur worden afgezet. Van een privé-vertoning voor een selecte groep tot een bedrijfsfeest voor enkele honderden gasten, alles is er mogelijk.
Kinepolis Leuven is gelegen vlakbij de Oude Markt en op loopafstand van het station. Een leuk extraatje hier is ‘Great Escape’, de twee nieuwe escape rooms. Perfect voor een spannende teambuilding.
Zoek je naar een eventlocatie die bereikbaar is vanuit België, Nederland en Duitsland? Zoek niet verder, want Kinepolis Luik is geknipt voor de taak. Het complex telt 16 verschillende auditoria met elk een verschillende capaciteit.
De Koningin der Badsteden is het decor voor Kinepolis Oostende. Deze bioscoop combineert een uitstekende bereikbaarheid met een wonderlijke locatie, want je hoort er de zee ruisen. De acht auditoria en drie polyvalente ruimtes, waarvan eentje met een capaciteit tot 800 gasten, staan tot je beschikking.
Wens je graag meer informatie over onze event-oplossingen? Contacteer ons dan hier.
Geen tijd om nu deze blog te lezen, of wil je hem delen met collega's of later nog eens lezen? Vul het formulier in en je ontvangt een pdf-versie via e-mail.
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.