Credimo is een Belgisch familiebedrijf met een duidelijk bedrijfsmodel: via spaarproducten trekt het bedrijf kapitaal aan dat voornamelijk via hypothecaire kredieten wordt herbelegd. Verzekeringsmakelaars spelen daarbij een belangrijk rol. De focus van Credimo ligt dan ook op het opbouwen van langetermijnrelaties met die verzekeringsmakelaars en hun klanten.
Over Credimo:
“De Morning Sessions van Kinepolis Business hebben ons aangenaam verrast. Ook onze volgende Credimo Academy zullen we bij Kinepolis organiseren.”
Karl Synaeghel, Commercieel Onderdirecteur Leven
In het kader van die langetermijnrelatie organiseert Credimo twee keer per jaar een kennissessie voor verzekeringsmakelaars: de ‘Credimo Academy’. De laatste editie, met onder andere een update over erfrecht en nalatenschap, ging voor een eerste keer bij Kinepolis door.
De Credimo Academy is niet de eerste samenwerking tussen Kinepolis Business en Credimo. De levensverzekeringsmaatschappij organiseert elk jaar ‘Credimo at the Movies’ in Kinepolis Brugge en Kinepolis Hasselt. Daarbij nodigt het bedrijf een grote groep makelaars en medewerkers uit om te genieten van film en popcorn. Puur genieten!
“Ons contact met Kinepolis Business over Credimo at the Movies verliep al heel vlot. Toen ik de 'Morning Sessions'-formule ontdekte, was de stap dan ook snel gezet om Kinepolis Business ook in te schakelen voor onze Credimo Academy.”
Karl Synaeghel, Commercieel Onderdirecteur Leven
Naast genieten, zorgt Credimo ook voor informatie en educatie. In het verleden organiseerde Credimo al opleidingen voor makelaars. Die vonden altijd in de namiddag plaats, vanuit de gedachte dat de makelaars de voormiddag gebruiken om hun mailbox bij te werken en afspraken te plannen. Om een opleiding in de voormiddag te organiseren, moest Credimo het over een andere boeg gooien. Alles moest perfect zijn om makelaars te overtuigen hun voormiddag op de Credimo Academy te spenderen. De Morning Sessions-formule van Kinepolis Business zorgt daarvoor, een evenementenpakket voor kleinere groepen van 15 tot 60 personen met aangepast tarief en de gekende professionele omkadering. Met succes. Na de eerste editie van de Credimo Academy bleek alvast dat een ochtendopleiding erg gesmaakt wordt door de makelaars:
Zo ziet Credimo Academy eruit: een externe spreker voorziet makelaars van duiding bij veranderingen op de spaar- en kredietmarkt. Credimo nodigt daarvoor per locatie een 50-tal makelaars uit, afhankelijk van het onderwerp. Om de infosessie zo interactief en gezellig mogelijk te houden, kiest Credimo ervoor om de groep beperkt te houden - in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij het 'Credimo at the Movies'-evenement.
“De inhoud is natuurlijk belangrijk, maar daarnaast geven we ook heel graag makelaars de kans om te netwerken. Er zijn niet veel plaatsen waar ze elkaar tegenkomen en van elkaar kunnen leren."
Karl Synaeghel, Commercieel Onderdirecteur Leven
De formule van de Morning Sessions sluit daar goed bij aan. Want het juiste kader is volgens Karl van doorslaggevend belang. “Als het kader goed zit, voelt iedereen zich op zijn gemak, worden er ook meer vragen gesteld en is het voor iedereen interessanter”. Spoiler: de setting bij Kinepolis is voortreffelijk.
Omdat de goede relatie tussen Credimo en de verzekeringsmakelaars essentieel is, moeten de events van topkwaliteit zijn. De partner dus ook.
"De mensen bij Kinepolis Business spelen kort op de bal. Onze eerste van drie sessies ging door in Kinepolis Gent en ‘s avonds had ik onze contactpersoon aan de lijn om te luisteren of alles volgens plan was verlopen. De paar details die ik meegaf, waren voor de volgende sessies allemaal al intern doorgegeven en uitgevoerd. Heel fijn om zo samen te werken."
Karl Synaeghel, Commercieel Onderdirecteur Leven
Als evenementenlocatie beschikt Kinepolis Business volgens Credimo over een aantal troeven:
"Gebruik maken van de Morning Sessions gaan we zeker nog doen. Het salesteam, maar ook ikzelf, waren aangenaam verrast."
Karl Synaeghel, Commercieel Onderdirecteur Leven
De Morning Sessions kunnen elke weekdag ingepland worden tijdens de voormiddag, van 9 tot 13 uur (of vroeger in overleg). Dat kan trouwens in elke Kinepolis-bioscoop. Je zit er in alle rust, omdat de filmzalen nog niet open zijn voor het grote publiek.
Er zijn twee verschillende Morning Sessions-formules beschikbaar: met of zonder ontbijt. Je betaalt steeds een vaste, all-in prijs per persoon. Daarbij zijn alle voorzieningen voor je gasten (wifi, toilet en een flesje water) inbegrepen. Kies je voor een formule met ontbijt, krijg je bovenop het basic-pakket een koffiekoek, warme drank en een flesje fruitsap.
"We wisten dat ontbijt inbegrepen zat in het pakket, maar besloten hierover bescheiden te communiceren. Tijdens de sessies bleek echter dat onze makelaars echt uitgebreid verwend werden. Achteraf gezien hadden we daar dus zeker nog meer mee kunnen uitpakken."
Karl Synaeghel, Commercieel Onderdirecteur Leven
Organiseer je binnenkort ook een opleiding, een brainstormsessie of wil je iets nieuws brengen voor je doelpubliek?
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.