Proximus verbindt klanten met nationaal filmevent
Sinds 2019 werkt Proximus regelmatig samen met Kinepolis Business voor de organisatie van events voor hun kmo-klanten. Intussen staan er al zestien edities op de teller, goed voor meer dan 22.000 genodigden. Op 10 maart 2025 vond hun recentste event plaats in zeven Kinepolis-bioscopen: een privé-filmvoorstelling van de inspirerende docufilm ‘2050’, voor 1.300 aanwezigen.
Wat was de uitdaging?
Een privé-filmvoorstelling organiseren voor een zakelijk publiek vraagt om een zorgvuldige aanpak.
De grootste uitdaging voor Proximus was dan ook om een film te kiezen die niet alleen breed toegankelijk én strategisch relevant is voor kmo’s, maar ook gelijktijdig op verschillende locaties kan plaatsvinden.
" Een tevreden klant keert altijd terug"
Alexandra Loeff, Growth Marketeer Lifecycle Management
Eén gecoördineerd event, verspreid over België
Eén centraal moment creëren voor klanten over heel België, zonder in te boeten op kwaliteit of beleving? Dat vraagt om een partner met nationale slagkracht!
Dankzij de brede aanwezigheid van Kinepolis in België kon Proximus van dit event één gecoördineerd nationaal gebeuren maken, verspreid over zeven Kinepolis-bioscopen en toch volledig afgestemd op één centraal thema: duurzaamheid.
Elke Kinepolis-bioscoop biedt dezelfde kwalitatieve ervaring, met een filmzaal die volledig is voorbehouden voor de genodigden van Proximus. Zo genoten alle aanwezigen van een exclusieve setting, omringd door bekenden, in een bioscoopzaal die enkel voor hen was gereserveerd.
En uiteraard mocht ook een frisdrank en popcorn niet ontbreken om de totaalervaring compleet te maken.
Een film die raakt én aansluit bij Proximus’ duurzaamheidsstrategie
Met de hulp van onze Key Account Manager viel de keuze namelijk op ‘2050’. Een inspirerende docufilm waarin filmmaker Eric Goens het publiek meeneemt naar het laatste ongerepte continent: Antarctica. Een confronterende, cinematografische documentaire over smeltend ijs, stijgende temperaturen en de impact op het klimaat.
De film sluit dan ook naadloos aan bij Proximus' eigen duurzaamheidsambities: tegen 2040 net zero zijn en tegen 2030 volledig circulair werken. Met deze film wilde Proximus niet alleen inspireren, maar ook een duidelijk statement maken over hun eigen rol in de transitie naar een groenere toekomst.
Zo werd één filmvertoning op zeven Kinepolis-locaties een helder en impactvol statement voor meer dan duizend klanten tegelijk!

