Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor ieders veiligheid en voor de COVID-19-maatregelen.
Fuze Tea is de populaire ijsthee uit de Coca-Cola familie. Elke niet-bruisende Fuze Tea is een verrassende fusie van fijne theeblaadjes, vruchtensap en een hint van kruiden zoals hibiscus en kamille. Die vernieuwende aanpak valt duidelijk in de smaak, want Fuze Tea heeft intussen een stevig marktaandeel opgebouwd:
Er zijn ondertussen 7 niet-bruisende en 2 bruisende fusies te vinden in de winkelrekken en natuurlijk in de bioscoop. Elke Fuze Tea is laag in calorieën of zonder suiker, duurzaam geproduceerd en zo lekker dat je alles om je heen heel even vergeet.
Een filmvoorstelling bij Kinepolis On Tour, die vergeet je niet zo gemakkelijk. Dat had het team van Fuze Tea ook door. Want in de grootste drive-in bioscoop van België komt jouw favoriete film helemaal tot leven op het grootste mobiele LED-scherm van Europa. En Kinepolis On Tour is meer dan film alleen. Dankzij een uitgekiende opzet en toffe activaties wordt het een totaalbeleving die je nergens anders ervaart. Zeker in een periode waarin dit soort belevingen bijzonder schaars waren door de strenge maatregelen.
Fuze Tea hoefde dan ook niet overtuigd te worden van de Kinepolis On Tour-formule. Net in deze moeilijke tijden is het belangrijk om je doelgroep een aangename tijd te bezorgen en ze de kans te geven om een moment van pure ontspanning te beleven. Dit is het moment waar Fuze Tea top of mind wil zijn. Kortom, Kinepolis On Tour sloot perfect aan bij de visie van Fuze Tea.
Veerle Thijs, Account manager Cinema:
Kinepolis deelt het innovatieve dna dat we bij Fuze Tea ook hebben. Voeg daarbij hun uitstekende technische ondersteuning en oog voor klantenervaring en je begrijpt waarom het klikt.
De samenwerking creëerde een veilig alternatief voor het filmbezoek, maar dat ging niet zonder slag of stoot. De overheid zorgde met het regelmatig aanpassen van regels lang voor onzekerheid, waardoor er op korte tijd plots bijzonder veel moest gebeuren. Ondanks het feit dat er snel geschakeld moest worden, verliep de samenwerking tussen Fuze Tea en Kinepolis heel vlot.
Hannes Spanhove, Brand manager Fuze Tea:
Al vanaf de eerste kick-off meeting was het duidelijk dat Kinepolis Business met ons mee dacht over hoe we elkaars wensen konden waarmaken. Ze spraken met kennis van zaken en waren erg gemotiveerd om een succes van de samenwerking te maken.
Het team van Fuze Tea had drie duidelijke doelstellingen voor ogen. Kinepolis On Tour moest hen helpen om:
- spoiler alert -
Het Kinepolis-on-Tour seizoen loopt deze zomer nog verder, maar tijdens de paaseditie werden de drie doelstellingen alvast met glans behaald.
Maar om ze te realiseren, werd alles uit de kast gehaald. Fuze Tea ging resoluut voor een totaalbeleving van het merk.
Dankzij de opzet had Fuze Tea exclusiviteit als FMCG-merk. Als titelsponsor werd die exclusiviteit optimaal benut:
Om online meer zichtbaarheid te creëren, nodigde Fuze Tea een aantal influencers uit om deel te nemen aan één van de voorstellingen. Zo konden ze hun volgers warm maken voor het evenement, maar ook voor Fuze Tea. De zichtbaarheid op de fysieke locatie kreeg op die manier ook een online verlengstuk.
Met andere woorden, tijdens ieder contactmoment tussen bezoeker en Kinepolis On Tour werd Fuze Tea op een positieve manier in de kijker gezet.
Het oog wil zeker wat, maar naast aankleding werd er ook sterk ingezet op de beleving. De bezoekers komen voor een leuke middag of avond. Het is de complete ervaring die ze onthouden. Daar werd door het team dan ook op ingespeeld door op drie niveaus uit te pakken:
Dankzij deze activaties werden bezoekers helemaal ondergedompeld in het merk Fuze Tea en ontdekten ze op een leuke manier het brede assortiment.
Al die inspanningen moeten zich natuurlijk ook doorvertalen in verkoop, de derde doelstelling van dit project. Kinepolis Business mikt dan ook niet alleen op awareness bij dit soort samenwerkingen, maar kijkt altijd naar nieuwe manieren om die zichtbaarheid ook om te zetten in concrete, commerciële resultaten.
Veerle Thijs, Account manager Cinema:
De collega’s van Kinepolis Business bouwen steeds verder op de ervaringen van vorige edities. Er was een grote vraag naar warme maaltijden tijdens de voorstelling, wat uiteraard voor extra opportuniteiten zorgt voor ons assortiment in vergelijking met de drive-ins van vorig jaar.
Om de verkoop vlot te laten verlopen, konden bezoekers op voorhand al drank en snacks, zoals speciaal samengestelde menu’s van popcorn & Fuze Tea, bestellen. En ter plaatse bestelde je via QR-codes en werd alles veilig tot aan je auto gebracht. Covid-proof én efficiënt.
Wat is nu de impact van al deze inspanningen?
Tijdens Kinepolis On Tour werd nog maar eens duidelijk hoe hard iedereen een bioscoopbezoek gemist heeft. De auto’s waren telkens goed gevuld met enthousiaste filmliefhebbers, wat samen met de slimme aanpak tot een hogere verkoop heeft geleid dan verwacht.
Het mooiste van dit verhaal? Het verhaal gaat verder! Ook tijdens de zomereditie zal Fuze Tea optimaal gebruik maken van alle mogelijkheden die Kinepolis On Tour te bieden heeft.
Kan jij voor jouw merk zo een resultaat bereiken? Zeker!
Onthou vooral de volgende, wijze lessen uit dit succesverhaal:
Hannes Spanhove, Brand manager Fuze Tea:
De aangename en constructieve samenwerking zorgde er naar mijn mening voor dat de objectieven van beide partners versterkt werden. De ongelooflijke ‘agile way of working’ van alle betrokkenen was een plezier om te ervaren. Ik ben trots op de resultaten die we samen behaalden Ik zou het zeker opnieuw doen.
Ben je op zoek naar een onvergetelijke ervaring voor jouw merk? Heb je een specifieke doelgroep voor ogen waar je bij wil uitpakken? Ontdek dan al onze event-oplossingen voor bedrijven. Van productlancering tot infobeurs, van brainstorm tot hybride event, ons ervaren B2B-team begeleidt je doorheen heel het proces.
Wist je trouwens dat ...
Je in de bioscoop beter kan segmenteren dan veel mensen denken? Verkoop je een product of dienst voor jonge ouders, werk samen rond een kinderfilm. Doe je iets lokaals, kies dan voor een Belgische productie. Lijkt erg evident, maar doe jij het al?
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.