1000-tal professionals in energiebeheer komen samen in Kinepolis
  • IMG_4175.jpg

    1000-tal professionals in energiebeheer komen samen in Kinepolis

    Geslaagde B2B Innovation Summit Roadshow van Schneider Electric

     

Van eind september tot eind oktober organiseerde de Belgische divisie van Schneider Electric, wereldspecialist in energiebeheer en automatisering, de eerste Innovation Summit Roadshow in zes Kinepolis-bioscopen. Daarin stond de lancering van de nieuwe grote vermogenschakelaar Masterpact MTZ centraal, maar dat was niet het enige dat die avond te beleven viel. Els Vanhonsebrouck, als Corporate Event Manager direct betrokken bij de organisatie, vertelt meer over dit prestigieuze B2B-evenement dat nazindert in de sector. 

 

In de wereld van regie en infrastructuur, industrie, gebouwen, gegevenscentra en -netwerken en woonomgevingen is het een klinkende naam: Schneider Electric. Veel installateurs en gebruikers van die elektrische systemen kennen slechts een gedeelte van het brede Schneider-assortiment van dichtbij. De hoogste tijd om die knop open te draaien en een brede kijk op het totaalplaatje te bieden, vond Schneider Electric. De lancering van de Masterpact MTZ, een vermogenschakelaar met een zeer uitgebreide range aan communicatiemogelijkheden, was de ideale gelegenheid om ook de nieuwigheden van de andere business units voor te stellen. Na de lancering in april van de Innovation Summit Roadshow in Parijs ging Corporate Event Manager Els Vanhonsebrouck aan de slag voor de eerste Belgische editie.

 

“Voor ons was dit de eerste keer dat we tijdens een roadshow “cross BU”, over de grenzen van de business units heen, hebben gewerkt. Daardoor konden onze ‘electric’ installateurs en eindklanten ook kennismaken met onze industriële en datacenter-producten. Vanuit die cross-selling optiek wilden we dan ook volwaardig uitpakken, met de nodige toeters en bellen.”

 

Keuze voor Kinepolis

 

Omdat de installateurs en eindklanten van Schneider Electric overal in het land gevestigd zijn, kwam Kinepolis uit de bus als meest geschikte locatiepartner. Uiteindelijk werd gekozen voor Kinepolis Kortrijk, Gent, Antwerpen, Hasselt, Luik en Braine-l’Alleud. Per locatie kwamen ruim 150 installateurs en eindklanten opdagen, zowel prospects als bestaande klanten. Schneider Electric spaarde alvast kosten noch moeite om hen excellent te ontvangen.

 

“Kinepolis-bioscopen zijn mooi gespreid over het land, beschikken over eigen parkings en grote cateringruimtes. Bovendien zijn de zetels comfortabel en bieden de zalen een zeer professionele look & sound. Voor ons was de keuze snel gemaakt.”

 

Event in Schneider-stijl

 

Als Corporate Event Manager had Els Vanhonsebrouck de regie in handen.

 

“Ik werkte rechtstreeks met Kinepolis als locatiepartner, J&M als catering-partner, Auvicom voor techniek en PnP voor logistiek. Voor de gelegenheid hebben we alles aangekleed in Schneider Electric stijl, met roll-up banners, beach flags en welkomvlaggen, een MarketPlace met diverse standjes in de cateringruimte, kleurrijke paraplu’s om groepjes te vormen… In de filmzaal hebben we Schneider-groene uplighters geïnstalleerd.”

 

Schneider Electric : Innovation Summit Roadshow

Programma

16u30: ontvangst 

16u45: cinemadeur gaat open, popcorn, fruit en frisdrank staan klaar. 

17u00: presentaties door drie Business Unit Managers, afgewisseld met installatie- en getuigenisfilmpjes.

18u45: de gasten bezoeken in groepjes de MarketPlace in de cateringruimte begeleid door een koptelefoonsysteem.  

20u00: walking dinner

J&M zorgde ervoor dat de gerechten ‘just in time’ en discreet naar de standjes in diezelfde cateringruimte werden gebracht. Koffiequeen (Kortrijk) zorgde voor heerlijke koffie.

22u00: open bar 

 

Hoe waren de reacties?

 

“Het aanbod van Kinepolis én de reacties van de aanwezigen waren precies zoals ik het verwachtte: excellent, zeer lovend. Uiteraard is het nog uitkijken naar de concrete ROI maar de spontane respons was alvast veelbelovend. Onze salesmensen volgen de weerklank nu verder op en we evalueren op geregelde tijdstippen. Want hoe plezierig het ook is: zo’n B2B-evenement organiseren is méér dan zomaar een feestje bouwen, je wilt er ook iets mee bereiken.”

 

Nog een tip voor organisatoren van een B2B-event?

 

“Besteed ook voldoende aandacht aan het logistieke plaatje: trappen, lift, grootte van de deuren, beschikbare parking,... en laat je omringen door betrouwbare partners met de nodige ervaring.”

 

Schneider Electric

is wereldspecialist in energiebeheer en automatisatie. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van bijna 27 miljard euro. Onze 160.000 medewerkers beantwoorden aan de behoeften van onze klanten in meer dan 100 landen. Ze helpen deze klanten om hun energie en hun processen op een zekere, betrouwbare, efficiënte en duurzame manier te beheren. De Groep is wereldleider op de markten van regie en infrastructuur, industrie, gebouwen, gegevenscentra en -netwerken en woonomgevingen. Onze technologieën, software en services met een bijzonder ruim gamma - van de eenvoudigste schakelaars tot de meest complexe besturingssystemen - geven onze klanten de mogelijkheid om het beheer en de automatisering van hun activiteiten te optimaliseren. Onze geconnecteerde technologieën leveren een sterke bijdrage tot de herinrichting van de industrieën, tot de omvorming van de steden en tot de verrijking van het leven van hun inwoners. Bij Schneider Electric heet dat: Life Is On.

IMG_4203.jpg
IMG_4123.jpg
 
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Heb je nog een vraag?

Kijk zeker eerst even op onze FAQ-pagina. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen probleem, laat je vraag achter via het onderstaande contactformulier. Onze medewerkers komen binnen de 48 uur terug met een antwoord.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

12 tips voor een bedrijfsuitje dat iedereen leuk vindt

Lees meer Read more

Welke evenementenzaal is geschikt voor mijn event?

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte