Voor zijn SE-klanten – Small Enterprise of kmo – heeft Proximus sinds 2015 een aantrekkelijke extra in petto, Film op Vrijdag. Stel je voor: volop genieten van een actuele kaskraker met de hele familie in alle comfort. Inclusief popcorn, softdrink én gadget. Wie zegt daar nee tegen? Dit loyalty programma wordt dan ook heel enthousiast onthaald. Event Manager Anje Van Rossum over een event partner die de juiste ‘proximity’ met Proximus-klanten heeft.
In de sterk concurrentiële telecomwereld komt het erop aan, klanten aan zich te binden. Niet alleen met excellente producten en diensten, maar ook met extra’s die de klant telkens weer bevestigen in zijn keuze. Voor kleine en middelgrote ondernemingen, een belangrijke markt in België, zette Proximus begin 2015 een specifiek loyalty programma op in samenwerking met Kinepolis Business.
Met Film op Vrijdag trakteert Proximus zijn kmo-klanten drie keer per jaar op een exclusief avondje film. Telkens een actuele kaskraker voor de hele familie. In de voorbije periode waren dat onder meer Star Wars, The Hunger Games en The Revenant. Inbegrepen zijn popcorn, frisdrank, een gadget en soms ook een aangepaste animatie. Vriendelijke hostessen zorgen voor het onthaal. Kortom: alle ingrediënten voor een avondje volop genieten.
Dit alles wordt geserveerd in een exclusieve voorstelling waarbij de grote Kinepolis-ingang en de zaalingang in een Proximus-kleedje worden gestoken. Voor dit alles betaalt de klant 5 euro per ticket. Hij kan maximum 6 tickets voor die prijs bestellen en betalen, online. Makkelijker kan niet.
“Een groot voordeel van Kinepolis is dat zij zich dicht bij onze klanten bevinden, ze hebben de juiste graad van proximity.”
Anje Van Rossum-Event Manager
Hoe wordt Film op Vrijdag onthaald door de kmo-klanten?
Anje Van Rossum: “De reacties van de klanten zijn positief. Zij zijn heel tevreden over deze formule en komen in veel gevallen naar meer dan één voorstelling per jaar. Een groot voordeel van Kinepolis is dat zij zich dicht bij onze klanten bevinden, ze hebben de juiste graad van proximity. De locaties zijn uitstekend. In het Belgische filmlandschap is Kinepolis een unieke speler. Deze samenwerking ondersteunt onze strategie naar de kmo-markt toe.”
Anje: “Je moet klanten permanent redenen geven om bij jouw merk te blijven. Hen geregeld iets extra’s schenken is vanzelfsprekend geworden. Wij laten onze klanten iets betalen – 5 euro per ticket – en zien dat zij hiertegen geen bezwaar hebben. Integendeel zelfs. Voor gratis events komen klanten vaak niet opdagen. Met onze formule noteren we slechts 5 tot 10% no show’s.
Dus onze tip is: laat je klanten iets betalen. Want paradoxaal genoeg krijgt een extra op die manier méér waarde. Wij gaan er alvast mee door!”
Wens je graag meer informatie over onze event-oplossingen? Contacteer ons dan hier.
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.