Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis
  • dift-1.jpg

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Vliegende start voor De Nieuwe Dokken in Gent

Aan de Gentse haven verrijst een totaal nieuwe woonwijk die het gezicht van het oude havengebied voorgoed zal veranderen: De Nieuwe Dokken. Stap voor stap begint het nieuwe leven er te bruisen. Eind 2016 was daar echter nog niet zoveel van te zien. Hoe maak je potentiële kopers daarvoor toch warm? Projectontwikkelaar Schipperskaai development ging praten met communicatiebureau DIFT. Die samenwerking mondde uit in drie volle zalen kandidaat-kopers bij Kinepolis Gent en 23 verkochte woningen in de eerste fase. Een vliegende start voor De Nieuwe Dokken. Communicatieman Bert Pieters van DIFT vertelt over de aanpak.

Schipperskaai development, het projectontwikkelingsbureau achter De Nieuwe Dokken, deed een beroep op DIFT voor de communicatie en marketing. Het immoproject bekend maken én de eerste woningen in de markt zetten, daar was het hen om te doen. Elke projectontwikkelaar weet het: de verkoop op gang krijgen is belangrijk.

Bert Pieters, DIFT: “Hoe het idee om een evenement te organiseren in een bioscoop gegroeid is? Dat was nadat we beslist hadden om met een korte film te komen. Daarin vertelt de bekende architect Stéphane Beel over wat hem en zijn team had bewogen tijdens het ontwerpen. Dit leek ons dé manier om mensen effectief aan het dromen te zetten over leven in deze nieuwe omgeving. Wij bedachten en realiseerden de film en ook het concept van het event. De productie-opvolging van het event werd gedaan door The Cloud Studio.”

“Kiezen voor Kinepolis lag voor de hand omdat we de film in optimale omstandigheden wilden laten zien.”

Programma van het event De Nieuwe Dokken
Kinepolis Gent

  • welkomstwoord
  • lancering van de film over het project
  • panelgesprek
  • presentatie van het product, de wijk en de woningen
  • receptie

Hoe werden kandidaat-kopers uitgenodigd?

Bert Pieters: “Eerst hebben we een pre-campagne gevoerd - een zogenaamd placemaking campagne over de inrichting van de nieuwe wijk - waarbij we de eerste geïnteresseerden verzameld hebben. Zij werden uitgenodigd voor het event, samen met iedereen die eerder al interesse toonde. Uiteindelijk vulden we drie keer de zaal.”

De grote opkomst voor dit event haalde zelfs de krant!
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161121_02584575

Optimale filminfrastructuur

De film stond centraal in het concept van het event.

“In de film maakten we de link met Ludovico Enaudi voor Greenpeace. Vandaar ook de keuze voor Kinepolis en zijn infrastructuur. Na de voorstelling konden de mensen napraten tijdens de receptie met catering en hun interesse bevestigen. Ook in de receptiezaal hadden we nog wat extra communicatie voorzien, zoals een overzicht van de verkochte woningen.”

Hoe verliep de samenwerking met Kinepolis?
Super eigenlijk. We waren ook heel tevreden over de ‘extra mile’ die de medewerkers van Kinepolis genomen hebben om de film zo goed mogelijk te kunnen tonen. Concreet? We hadden een redelijk zwaar bestand aangeleverd voor de film. Dat heeft Kinepolis extern laten converteren om de film optimaal te kunnen afspelen.”

“De samenwerking met Kinepolis verliep super!”

Resultaten?
De goede samenwerking tussen alle betrokken partijen weerspiegelde zich in de resultaten van het event. “Op de eerste avond waren al meer dan de helft van de woningen uit deze eerste fase verkocht. In totaal leverde dit event rechtstreeks 23 verkopen op. Dat was nog beter dan we hadden kunnen hopen. In totaal komen er zo’n 400 woningen. De vliegende start in Kinepolis zorgt er zeker mee voor dat ze allemaal verkocht raken.”

Klant tevreden?
“Onze klant, het projectontwikkelingsbureau, was heel tevreden. Het project herhalen kan zeker, maar dan moeten we natuurlijk ook een nieuwe film maken. Misschien in een later stadium? Graag!”

Bekijk hier de film:
https://vimeo.com/192452944

Vraag meer informatie
dift-31.jpg
dift-55.jpg
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj zet foodpakketten in de vitrine

    Coole afhaalpunten bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan cinema alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Lees meer Read more

Een jonge kijk op trends in event marketing

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte