Aan de Gentse haven verrijst een totaal nieuwe woonwijk die het gezicht van het oude havengebied voorgoed zal veranderen: De Nieuwe Dokken. Stap voor stap begint het nieuwe leven er te bruisen. Eind 2016 was daar echter nog niet zoveel van te zien. Hoe maak je potentiële kopers daarvoor toch warm? Projectontwikkelaar Schipperskaai development ging praten met communicatiebureau DIFT. Die samenwerking mondde uit in drie volle zalen kandidaat-kopers bij Kinepolis Gent en 23 verkochte woningen in de eerste fase. Een vliegende start voor De Nieuwe Dokken. Communicatieman Bert Pieters van DIFT vertelt over de aanpak.
Schipperskaai development, het projectontwikkelingsbureau achter De Nieuwe Dokken, deed een beroep op DIFT voor de communicatie en marketing. Het immoproject bekend maken én de eerste woningen in de markt zetten, daar was het hen om te doen. Elke projectontwikkelaar weet het: de verkoop op gang krijgen is belangrijk.
Bert Pieters, DIFT: “Hoe het idee om een evenement te organiseren in een bioscoop gegroeid is? Dat was nadat we beslist hadden om met een korte film te komen. Daarin vertelt de bekende architect Stéphane Beel over wat hem en zijn team had bewogen tijdens het ontwerpen. Dit leek ons dé manier om mensen effectief aan het dromen te zetten over leven in deze nieuwe omgeving. Wij bedachten en realiseerden de film en ook het concept van het event. De productie-opvolging van het event werd gedaan door The Cloud Studio.”
“Kiezen voor Kinepolis lag voor de hand omdat we de film in optimale omstandigheden wilden laten zien.”
Programma van het event De Nieuwe Dokken
Kinepolis Gent
Bert Pieters: “Eerst hebben we een pre-campagne gevoerd - een zogenaamd placemaking campagne over de inrichting van de nieuwe wijk - waarbij we de eerste geïnteresseerden verzameld hebben. Zij werden uitgenodigd voor het event, samen met iedereen die eerder al interesse toonde. Uiteindelijk vulden we drie keer de zaal.”
De grote opkomst voor dit event haalde zelfs de krant!
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161121_02584575
De film stond centraal in het concept van het event.
“In de film maakten we de link met Ludovico Enaudi voor Greenpeace. Vandaar ook de keuze voor Kinepolis en zijn infrastructuur. Na de voorstelling konden de mensen napraten tijdens de receptie met catering en hun interesse bevestigen. Ook in de receptiezaal hadden we nog wat extra communicatie voorzien, zoals een overzicht van de verkochte woningen.”
Hoe verliep de samenwerking met Kinepolis?
“Super eigenlijk. We waren ook heel tevreden over de ‘extra mile’ die de medewerkers van Kinepolis genomen hebben om de film zo goed mogelijk te kunnen tonen. Concreet? We hadden een redelijk zwaar bestand aangeleverd voor de film. Dat heeft Kinepolis extern laten converteren om de film optimaal te kunnen afspelen.”
“De samenwerking met Kinepolis verliep super!”
Resultaten?
De goede samenwerking tussen alle betrokken partijen weerspiegelde zich in de resultaten van het event. “Op de eerste avond waren al meer dan de helft van de woningen uit deze eerste fase verkocht. In totaal leverde dit event rechtstreeks 23 verkopen op. Dat was nog beter dan we hadden kunnen hopen. In totaal komen er zo’n 400 woningen. De vliegende start in Kinepolis zorgt er zeker mee voor dat ze allemaal verkocht raken.”
Klant tevreden?
“Onze klant, het projectontwikkelingsbureau, was heel tevreden. Het project herhalen kan zeker, maar dan moeten we natuurlijk ook een nieuwe film maken. Misschien in een later stadium? Graag!”
Bekijk hier de film:
https://vimeo.com/192452944
Klaar om een geweldig bedrijfsevent bij Kinepolis te organiseren?
Ontvang je graag een offerte op maat?
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.