In 2015 introduceerde MasterCard het nieuwe betaalmiddel MasterPass™. Daarmee kun je snel en veilig online betalen. Voor een avondje film bij Kinepolis, bijvoorbeeld. Er was echter nog een derde goede reden om dat te doen: je kreeg twee gratis Kinepolis-filmtickets voor een volgend bezoek. Een typisch voorbeeld van een joint actie waaraan Kinepolis graag meewerkt. Savina Vandermeersch, Customer Marketing Manager @ MasterCard, vertelt er meer over.
Online betalen raakt steeds meer ingeburgerd, niet het minst door de opkomst van e-commerce. Lange tijd kon je nog twijfelen of online betalingen wel zo veilig waren. MasterCard lanceerde daarom MasterPass™, haar eigen digitale portefeuille die toelaat veilig te winkelen bij duizenden webshops. Een systeem dat Kinepolis graag mee promootte.
Savina Vandermeersch, Customer Marketing Manager:
“MasterPass™ is een handige en betrouwbare digitale portefeuille. Het werkt eenvoudig. Geen gedoe meer met het invullen van kaart- en adresgegevens wanneer je online betaalt. In een paar kliks kun je uitchecken. MasterPass is ook handig: je slaat al je betaalkaarten op één plaats op. Bovendien is dit een MasterCard product, dus: 100% betrouwbaar en veilig.”
Kinepolis installeerde deze nieuwe betalingswijze als een van de eersten op de website www.kinepolis.be. Om dit systeem een extra duwtje in de rug te geven, werd er in 2016 een actie aan gekoppeld. Eenvoudig: wie betaalde met MasterPass kreeg twee gratis Kinepolis-filmtickets voor een volgend bezoek*. Dit verliep in drie stappen:
"Het is boeiend om samen te werken met een partner die ook in innovatie en klantvriendelijke oplossingen gelooft: een echte win-win situatie.”
Savina Vandermeersch - Customer Marketing Manager
Savina Vandermeersch: “We merken dat deze promotie nieuwsgierigheid opwekt bij de mensen én aanzet tot het aanmaken van nieuwe MasterPass portefeuilles. Bij de lancering van een nieuw betalingsproduct raken mensen pas overtuigd als ze het uitproberen én een positieve ervaring hebben. Online zijn snelheid en veiligheid onontbeerlijk. Vandaar dat het voor MasterCard belangrijk was dat mensen niet alleen hun MasterPass portefeuille zouden aanmaken maar ook op kinepolis.be hun tickets met MasterPass zouden kopen om zo te kunnen genieten van twee gratis filmtickets voor een volgend bezoek aan Kinepolis.”
Savina Vandermeersch: “MasterCard en Kinepolis werken al langer samen, en ja, het is een heel aangename businesspartner. Toen we een aantal jaren terug online betalingen met Maestro® lanceerden, hebben we eveneens promotionele acties opgezet om dit betaalmiddel met Kinepolis te promoten. Het is boeiend om samen te werken met een partner die ook in innovatie en klantvriendelijke oplossingen gelooft: een echte win-win situatie.”
* De actie is ondertussen afgelopen.
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.