Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?
  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

Burn-out: het thema is niet meer weg te denken uit onze druk-druk-drukke samenleving. Naar schatting 80.000 Belgen bevinden zich aan de rand én erover. Sinds 1 september 2014 is elke werkgever verplicht aan actieve burn-outpreventie te doen. Hoe maak je dit onderwerp bespreekbaar? Sinds 12 september 2016 heeft Kinepolis daarop het antwoord: doe het met de film ‘Everybody Happy’. Samen met sprekersbureau Read My Lips en filmdistributeur KFD zette Kinepolis een instapklaar concept voor een HR-event op poten. Jan Puype (Read My Lips) legt het uit.


De nieuwe film Everybody Happy van Nic Balthazar gaat over een succesvolle stand-up comedian die stilaan het gevecht met zichzelf verliest. Hij wordt achtervolgd door het mannetje in zijn hoofd dat maar niet wil zwijgen. Ondertussen moet hij rechtop blijven in het genadeloze comedy-milieu tijdens een uitputtende tournee. Gelukkig is er Laura die zijn probleem lijkt te herkennen. De film met Peter Van den Begin en Barbara Sarafian in de hoofdrol geeft heel toegankelijk weer wat een burn-out met een mens doet. Grappig, herkenbaar voor veel mensen én met een happy end. Het was Nic Balthazar zelf die mogelijkheden zag om met de film de burn-outproblematiek bespreekbaar te maken. Hij kende Read My Lips en de bal ging aan het rollen.


Jan Puype, Read My Lips: “Ook wij zagen meteen het potentieel van deze film als kapstok voor bedrijven die het thema burn-out willen aankaarten bij hun medewerkers. Begin juli kwamen we samen met Kinepolis Business en filmdistributeur KFD. En het was snel beklonken. We gingen samenwerken. Kinepolis biedt de perfecte infrastructuur én event-ervaring voor bedrijven van klein tot héél groot. Wij kunnen de voorstelling van ‘Everybody Happy’ perfect aanvullen met één of meerdere sprekers, volgens de wensen van elk bedrijf. Zelf hadden we een aantal sprekers in ons bestand, ook Nic Balthazar kende nogal wat experts. Daardoor konden we 25 à 30 mogelijke sprekers rond de thema’s ‘burn-out’ en ‘voel je goed op je werk’ samenbrengen.”

Welke sprekers zijn ter beschikking?


Wil je na de film ‘Everybody Happy’ het thema verder uitdiepen voor je medewerkers? Dan kun je kiezen uit twee soorten sprekers.

Jan Puype, Read My Lips: “Groep 1 zijn de echte specialisten in de thematiek. Denk maar aan burn-outexperts, coaches en ervaringsdeskundigen, zoals Luk Dewulf (burn-outexpert), Florence Pérès (coach bij Better Minds at Work), burn-outspecialiste Elke Geraerts en Nic Balthazar zelf. Maar je kunt ook breder gaan in de HR-thematiek. Dan presenteren we sprekers zoals Wouter Torfs (CEO Schoenen Torfs), Saskia Van Uffelen (CEO Ericsson) en Leo Bormans (The World Book of Happiness). Deze sprekers hebben de film in avant-avant-première gezien deze zomer. Zij konden hun mogelijke bijdrage dus al tijdig voorbereiden.”

Bij wie kan ik waarvoor terecht?


Jan Puype: “Ons bureau Read My Lips focust zich volledig op de content, het inhoudelijke van het event. Samen met jou kijken we uit naar de passende spreker(s). Kinepolis op zijn beurt denkt met je mee over het event zelf, het programma, locatie, catering en praktische organisatie. Ons doel: een HR-event rond Everybody Happy op maat van jouw bedrijf samenstellen.”

Kick-off voor 200 HR-mensen


Op 12 september werd dit concept voorgesteld aan ruim 200 HR-verantwoordelijken die op de uitnodiging waren afgekomen. Na een interview met Nic Balthazar werd de film vertoond, waarna twee burn-outexperts aan bod kwamen: Luk Dewulf en Marcel Hendrickx, ex-bankier met een opgemerkt standpunt over perfectionisme. Hun exposé werd gevolgd door een panelgesprek met Wouter Torfs, Saskia Van Uffelen, Leo Bormans en Frank Van Massenhove (FOD Sociale Zekerheid), bekend als pleitbezorger van ‘het nieuwe werken’.


Jan Puype: “Tijdens de receptie nadien waren vijftien van onze sprekers aanwezig om kennis te maken met de aanwezigen. Het thema leefde echt wel! Dat merken we ook aan de reacties achteraf. We hebben al heel wat aanvragen gekregen, van kleine tot héél grote organisaties. Het inhoudelijke luik is ons terrein, wij kennen de sprekers door en door. ‘The perfect match’ daar gaan we naar op zoek.”

Hoe verloopt jullie samenwerking met Kinepolis?


Jan Puype: “Zo’n HR-event is nieuw voor ons allebei. De B2B Account Managers van Kinepolis Business zijn ervaren in events en goed gebrieft. Als klein bureau kunnen wij ons focussen op de content, voor het event-gedeelte kunnen we volledig op Kinepolis Business rekenen. Ik mag zeggen dat het allemaal heel prettig én efficiënt verloopt. We zetten er samen onze schouders onder en zijn razend benieuwd naar wat er finaal uitkomt!”

Heb je nog een tip voor het bedrijf dat niet goed weet hoe burn-out aan te kaarten?



Jan Puype: “Eenvoudig: boek een voorstelling van ‘Everybody Happy’ voor je medewerkers! De film is ‘keihot’, het thema is razend actueel. Hier heb je een instapklaar concept om het op een prettige manier bespreekbaar te maken. Doén!”
IMG_1803.jpg
everybody_happy.jpg
 
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj zet foodpakketten in de vitrine

    Coole afhaalpunten bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan cinema alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Lees meer Read more

Een jonge kijk op trends in event marketing

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte