Het wauw-effect van Baloise Insurance
  • 28_01_Antwerpen_personeel_0107.jpg

    Het wauw-effect van Baloise Insurance

    Ervaren eventteam vertrouwt op Kinepolis Business

Verzekeringsmaatschappij Baloise Insurance, dochter van de Zwitserse Baloise Group,  ontstond in 2013 uit de fusie van Mercator, Avéro en Nateus. Een vierkoppig team staat sindsdien in voor de organisatie van events, voornamelijk voor de makelaars met wie Baloise Insurance samenwerkt en voor de eigen medewerkers. Marketingassistent Frank Tilleman heeft op dit vlak al heel wat ervaring. Hoe pakt het 'blauwe' team – het logo van Baloise Insurance is blauw - die events aan en hoe past Kinepolis Business in die aanpak?

Baloise Insurance organiseert een brede waaier aan evenementen: seminaries, roadshows, nieuwjaarsevents, makelaarsconferenties en niet te vergeten ook events in het kader van sponsoring zoals bijvoorbeeld van KAA Gent, Standard, de Baloise Belgium Tour en de wielerploeg van Topsport Vlaanderen Baloise waarmee Baloise Insurance in drie jaar tijd een behoorlijke naamsbekendheid heeft opgebouwd. Baloise Insurance doet het goed!

Het interne evenementenbureau


Het team PR en Events fungeert als ‘het interne evenementenbureau’ van Baloise Insurance.

Frank: “Onze opdrachtgevers zijn alle afdelingen van het bedrijf, van Directiecomité en HR tot operationele afdelingen. Zij leggen een vraag en een budgetindicatie bij ons neer, waarna wij enkele voorstellen uitwerken en presenteren. Onze voorstellen omvatten concept, locatie, catering, leveranciers, … met een budgettering voor diverse mogelijkheden. Gaat het licht op groen, dan starten wij met de voorbereidingen.”

Hoewel elk event ‘from scratch’ wordt opgebouwd, speelt toch een lange ervaring mee.

Frank: “We weten wat de noden zijn en kennen heel wat leveranciers. Voor elke vraag hebben we ‘pakketjes’ in ons hoofd waarmee we aan de slag kunnen. Die ervaring komt goed van pas, want er komt heel wat bij kijken om zo’n event tot in de puntjes te verzorgen. De lat ligt hoog. We mikken altijd op het wauw-effect bij iedereen. En omdat we op dit vlak inmiddels een stevige reputatie te verdedigen hebben, blijft elke opdracht een échte uitdaging. Uitmuntendheid is onze doelstelling!”

Wat is de rol van het evenemententeam?


Frank: “Wij werken elk event uit als een project, maken de afspraken met alle betrokken partijen, zien erop toe dat alles volgens afspraak verloopt en zetten de puntjes op de i. Ja, we zijn streng (lacht). Onze eisen inzake kwaliteit en uitmuntendheid liggen hoog. En we personaliseren graag. Voor de aankleding van de zaal zorgen we voor de juiste look & feel, maken we zelf eyecatchers en creëren we de lichteffecten. Ook de zaalopstelling durven we wel eens te veranderen. We zetten graag ons handschrift op een event.”

“Iedereen is belangrijk voor het welslagen. De techniekers, uiteraard, maar ook de toilet- en vestiairedames en -heren. Ik sta erop elk van hen goed te briefen: wie is Baloise Insurance, wie zijn de gasten, wat zijn de objectieven? Geniet van je werk, zeg ik hen vaak. Want dan doe je het ook met een ‘big smile’. Voor onszelf is zo’n event pas genieten als iedereen gelukkig naar huis terugkeert.”

Evenementvriendelijk Kinepolis


Een van de locaties die vaak terugkeert in het Baloise Insurance-programma is Kinepolis. Dat was al zo vóór de fusie in 2013. Elke Kinepolis-bioscoop heeft al meer dan eens gefungeerd als eventlocatie.

“Neem nu een personeelsfeest. Vooraf kun je er een academisch gedeelte mét audiovisuele presentatie plannen in een bioscoopzaal, daarna diner met wandelbuffetten en dansgelegenheid in de Hollywood-zaal. Begin 2016 waren onze medewerkers aangenaam verrast door de decoratie en lichteffecten met als thema ‘Blauw’ van Baloise Insurance.”

Professionals onder elkaar


“Kinepolis is een prima partner. Wij weten wat Kinepolis te bieden heeft en wat wij er kunnen doen, we kennen elkaar al lang. En daarom kunnen we ook goed overleggen, als professionals onder elkaar. Ik weet wat ik mag en kan vragen. Ook iets méér. Het Kinepolis Business-team stelt zich professioneel en flexibel op. Op die manier is het fijn samenwerken.”

Heeft hij nog een advies voor organisatoren van events?

“Wil je van een goede nachtrust genieten als organisator? Werk dan met de juiste leverancier die je kunt vertrouwen, ook voor je locatie!”
28_01_Antwerpen_personeel_0207.jpg
28_01_Antwerpen_personeel_0020.jpg
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Heb je nog een vraag?

Kijk zeker eerst even op onze FAQ-pagina. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen probleem, laat je vraag achter via het onderstaande contactformulier. Onze medewerkers komen binnen de 48 uur terug met een antwoord.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

12 tips voor een bedrijfsuitje dat iedereen leuk vindt

Lees meer Read more

Welke evenementenzaal is geschikt voor mijn event?

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte