Schoolvoorbeeld van B2B-event over heel Vlaanderen
  • Header Die Keure-1.jpg

    Schoolvoorbeeld van B2B-event over heel Vlaanderen

    Meer dan 2000 Vlaamse leerkrachten te gast op Filmdagen Die Keure  

De educatieve poot van Die Keure, de bekende drukkerij en uitgeverij, maakt er elke dag werk van leerkrachten en leerlingen te ondersteunen met aantrekkelijk lesmateriaal en methodes.

Begin 2018 kwamen ruim 2000 leerkrachten en directies naar de Filmdag van Die Keure in vijf Kinepolis-bioscopen. Ze konden er de nieuwste uitgaven ontdekken én genieten van de film ‘Patser’. Marketing Manager Sofie Audenaert kijkt tevreden terug op een succesvol event op vijf locaties in Vlaanderen dat zij samen met haar team met één centrale contactpersoon van Kinepolis Business kon organiseren. Uniek!

Voor de 3de keer op rij kregen leerkrachten van het lager een uitnodiging voor de Filmdag in hun regionale Kinepolis-bioscoop te Kortrijk, Gent, Antwerpen, Leuven en Hasselt.

Op het programma: een hartelijke ontvangst met een hapje en een drankje, een goodiebag met informatief materiaal en incentives, een infobeurs én een voorstelling van de veelbesproken film ‘Patser’, voorafgegaan door een promofilmpje.

Marketing Manager Sofie Audenaert:

“In onze communicatie met het onderwijs hanteren we diverse kanalen, ook online, bijvoorbeeld met digitale infosessies. Maar een live event biedt toch een meerwaarde. Leerkrachten en directies houden ervan onze nieuwe publicaties zelf te ontdekken. Educatief materiaal is iets dat je in handen moet kunnen nemen (lacht).”

Infobeurs in polyvalente ruimte

In een polyvalente ruimte in elke Kinepolis-bioscoop werd een infobeurs ingericht. Naast de tafels met het nieuwe aanbod per vak waren ook ‘belevingshoeken’ voorzien.

Sofie: “Er was een ‘speeddate corner’ waar onze gasten vragen konden stellen over het nieuwe leerplan, een videobooth waar ze een waardebon van € 200 voor onze webshop konden winnen en een leeshoek om bib-boekjes in te kijken. J&M Catering zorgde voor de nodige hapjes en drankjes. Ook bij de ingang van de bioscoopzaal was er popcorn & frisdrank voorzien. Alles bij elkaar een gezellig gebeuren met veel persoonlijke contacten.”

Bij Kinepolis, natuurlijk

De keuze voor Kinepolis dateert al van vroeger. Waarom Kinepolis? Dat ligt voor de hand, meent Sofie Audenaert.

“Als je gasten over heel Vlaanderen in hun eigen regio wilt uitnodigen, biedt Kinepolis grote voordelen. De ligging van de bioscopen is voor iedereen bekend, ze zijn makkelijk bereikbaar, parkeren is geen probleem én je kunt er diverse activiteiten onder één dak combineren.”

“Uniek is dat je via één centrale contactpersoon een event op meerdere locaties kunt organiseren. Enkel bij Kinepolis!” 

 

Gif_map_(groot)

Grote opkomst, weinig no-shows  

Per locatie werd gemikt op zo’n 200 aanwezigen. Het werden er in veel gevallen 320 en meer. In Antwerpen moest zelfs een extra editie worden opgezet. Hoe heeft Die Keure het aangepakt om zo’n mooie opkomst te realiseren?

Sofie Audenaert: “Daarvoor hebben we nieuwsbrieven en Facebook ingezet. Ook een papieren uitnodiging, jawel. Al voor Nieuwjaar, toen onze campagne pas begonnen was, waren bijna alle plaatsen gereserveerd. Maar geen nood, tot een week voor het event konden we nog een grotere zaal kiezen indien nodig. Die flexibiliteit van Kinepolis is fijn.”

Uitnodiging Facebook

Kinepolis Business als event partner

Die Keure is al langer gewonnen voor Kinepolis als evenementlocatie. Ook dit keer viel de keuze op het ‘huis van vertrouwen’. Brugge werd ingeruild voor Kortrijk om zo leerkrachten uit het zuiden van de provincie dichter bij huis uit te nodigen.

Sofie Audenaert: “Er zijn voordelen aan de locaties zelf, maar ook aan Kinepolis Business als partner voor de organisatie van zo’n event. Gemaakte afspraken worden gerespecteerd, er is veel flexibiliteit en ook veel bereidwilligheid als er een probleem opduikt. Waar mogelijk helpen zij ter plaatse. We hadden zowel één centrale contactpersoon bij Kinepolis Business - Stéphanie Verhelst - als een contactpersoon per locatie. Zo verloopt de organisatie heel vlot.”

Een geslaagd event?

  • “Jazeker, we zijn tevreden! Nu is het aan de commerciële collega’s om dit verder op te volgen. We hebben er veel vertrouwen in!”  

Jullie tips voor eventorganisatoren?

  • Stuur tijdig een eerste uitnodiging voor je event. Dit kan via een nieuwsbrief of een save the date-mailtje.
  • Zet verschillende kanalen in: e-mail, social media (Facebook), gedrukte uitnodiging, …
  • Maak het registreren zo makkelijk mogelijk, via een online registratieformulier.
Schermafbeelding 2018-04-04 om 15.09.32.png
Schermafbeelding 2018-04-04 om 15.10.12.png
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Heb je nog een vraag?

Kijk zeker eerst even op onze FAQ-pagina. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen probleem, laat je vraag achter via het onderstaande contactformulier. Onze medewerkers komen binnen de 48 uur terug met een antwoord.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

12 tips voor een bedrijfsuitje dat iedereen leuk vindt

Lees meer Read more

Welke evenementenzaal is geschikt voor mijn event?

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte