De educatieve poot van Die Keure, de bekende drukkerij en uitgeverij, maakt er elke dag werk van leerkrachten en leerlingen te ondersteunen met aantrekkelijk lesmateriaal en methodes.
Begin 2018 kwamen ruim 2000 leerkrachten en directies naar de Filmdag van Die Keure in vijf Kinepolis-bioscopen. Ze konden er de nieuwste uitgaven ontdekken én genieten van de film ‘Patser’. Marketing Manager Sofie Audenaert kijkt tevreden terug op een succesvol event op vijf locaties in Vlaanderen dat zij samen met haar team met één centrale contactpersoon van Kinepolis Business kon organiseren. Uniek!
Voor de 3de keer op rij kregen leerkrachten van het lager een uitnodiging voor de Filmdag in hun regionale Kinepolis-bioscoop te Kortrijk, Gent, Antwerpen, Leuven en Hasselt.
Op het programma: een hartelijke ontvangst met een hapje en een drankje, een goodiebag met informatief materiaal en incentives, een infobeurs én een voorstelling van de veelbesproken film ‘Patser’, voorafgegaan door een promofilmpje.
Marketing Manager Sofie Audenaert:
“In onze communicatie met het onderwijs hanteren we diverse kanalen, ook online, bijvoorbeeld met digitale infosessies. Maar een live event biedt toch een meerwaarde. Leerkrachten en directies houden ervan onze nieuwe publicaties zelf te ontdekken. Educatief materiaal is iets dat je in handen moet kunnen nemen (lacht).”
In een polyvalente ruimte in elke Kinepolis-bioscoop werd een infobeurs ingericht. Naast de tafels met het nieuwe aanbod per vak waren ook ‘belevingshoeken’ voorzien.
Sofie: “Er was een ‘speeddate corner’ waar onze gasten vragen konden stellen over het nieuwe leerplan, een videobooth waar ze een waardebon van € 200 voor onze webshop konden winnen en een leeshoek om bib-boekjes in te kijken. J&M Catering zorgde voor de nodige hapjes en drankjes. Ook bij de ingang van de bioscoopzaal was er popcorn & frisdrank voorzien. Alles bij elkaar een gezellig gebeuren met veel persoonlijke contacten.”
De keuze voor Kinepolis dateert al van vroeger. Waarom Kinepolis? Dat ligt voor de hand, meent Sofie Audenaert.
“Als je gasten over heel Vlaanderen in hun eigen regio wilt uitnodigen, biedt Kinepolis grote voordelen. De ligging van de bioscopen is voor iedereen bekend, ze zijn makkelijk bereikbaar, parkeren is geen probleem én je kunt er diverse activiteiten onder één dak combineren.”
“Uniek is dat je via één centrale contactpersoon een event op meerdere locaties kunt organiseren. Enkel bij Kinepolis!”
Per locatie werd gemikt op zo’n 200 aanwezigen. Het werden er in veel gevallen 320 en meer. In Antwerpen moest zelfs een extra editie worden opgezet. Hoe heeft Die Keure het aangepakt om zo’n mooie opkomst te realiseren?
Sofie Audenaert: “Daarvoor hebben we nieuwsbrieven en Facebook ingezet. Ook een papieren uitnodiging, jawel. Al voor Nieuwjaar, toen onze campagne pas begonnen was, waren bijna alle plaatsen gereserveerd. Maar geen nood, tot een week voor het event konden we nog een grotere zaal kiezen indien nodig. Die flexibiliteit van Kinepolis is fijn.”
Die Keure is al langer gewonnen voor Kinepolis als evenementlocatie. Ook dit keer viel de keuze op het ‘huis van vertrouwen’. Brugge werd ingeruild voor Kortrijk om zo leerkrachten uit het zuiden van de provincie dichter bij huis uit te nodigen.
Sofie Audenaert: “Er zijn voordelen aan de locaties zelf, maar ook aan Kinepolis Business als partner voor de organisatie van zo’n event. Gemaakte afspraken worden gerespecteerd, er is veel flexibiliteit en ook veel bereidwilligheid als er een probleem opduikt. Waar mogelijk helpen zij ter plaatse. We hadden zowel één centrale contactpersoon bij Kinepolis Business - Stéphanie Verhelst - als een contactpersoon per locatie. Zo verloopt de organisatie heel vlot.”
Ontvang je graag een offerte op maat? Dat kan hier!
Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.
Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis
Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.
Als ideale locatie voor hun bedrijfsevenementen kiest Easi keer op keer voor Kinepolis Business. Lees hier waarom.
Op het jaarlijks VVL-congres kwamen 550 aanwezigen samen in Kinepolis Gent voor een aangenaam en leerrijk evenement. Benieuwd naar deze succeseditie?
De Sint trakteert op snoep en film!
Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
MasterCard en Kinepolis werken goed samen
Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw
Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives
Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes
Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers
Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’
Staande ovatie voor opera bij Kinepolis
Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.