• DSC07086

     ‘De Badkamer van Morgen’ bij Kinepolis

    550 professionals ruiken, voelen en proeven de nieuwe trends

In het najaar van 2019 werd Kinepolis het decor van een origineel B2B-event: ‘De Badkamer van Morgen’. Een initiatief van Bouwunie, de vzw die permanent activiteiten ontwikkelt om zowat 7.000 aangesloten bouwbedrijven en professionals te adviseren, te motiveren én te inspireren. 

In nauwe samenwerking met hoofdsponsor FACQ, groothandel in sanitair, werden zo’n 550 gasten meegenomen voor een spannende trip die álle zintuigen aansprak. Organisator Wannes Staelens, eventmanager Bouwunie, kijkt terug op een succesvol gebeuren. En een prima samenwerking. 

24 oktober in Kinepolis Kortrijk. 7 november in Kinepolis Hasselt. 12 november in Kinepolis Gent.  Drie sessies waarvoor telkens badkamer-installateurs en andere sanitaire specialisten waren uitgenodigd. Na de verwelkoming met een sprankelend glaasje was de toon al snel gezet: dit werd een informeel, verrassend én super inspirerend event.

Vijf badkamerthema's

In de bioscoopzaal stelde gastvrouw Erika Van Tielen eerst enkele mensen van FACQ voor. Daarna gaf zij de micro aan architecte Anouk Taeymans die meer vertelde over datgene waarvoor iedereen gekomen was: de badkamer van morgen

Wannes Staelens“Anouck Taeymans vertrok van de nieuwe stijlen op vlak van decoratie en interieur. En die trok ze door naar de badkamer. Ze herleidde de trends tot vijf badkamerthema’s: Minimalist, Nature, Calm, Luxuries en Energy. Voor elk thema werd een moodfilmpje geprojecteerd. Daarin waren producten van Facq verwerkt. Producten waarover Erika telkens iets meer vertelde. 

Of liever: zij liet het publiek de vijf thema’s ervaren met alle zintuigen. Ruiken, voelen en proeven. Dat deed ze in samenwerking met een geur-dj. Maar ook J&M Catering, de huiscateraar van Kinepolis, stak een handje toe. Die had op basis van onze briefing telkens bijpassende hapjes gecreëerd. En dat werd erg gesmaakt!” 

“De samenwerking met Kinepolis is zeer vlot verlopen.
Service check, faciliteiten check, logistiek check!”
Wannes Staelens - Eventmanager Bouwunie

Sfeer van a tot z

Tijdens de netwerkreceptie die daarop volgde, stonden de toestellen die waren voorgesteld in de presentatie, opgesteld per thema. Ook hier was het lekkers van J&M Catering telkens gelinkt aan dat thema. “Met andere woorden: de sfeer werd doorgetrokken in het hele event, van a tot z. De reacties waren héél positief. Iedereen was aangenaam verrast.”

Hoe evalueren jullie Kinepolis als eventlocatie? 

“We wisten al uit ervaring dat de service goed is bij Kinepolis, want we organiseren wel meer events. Als je een ‘deftige’ presentatie wilt geven en mensen wilt meekrijgen in je verhaal, rustig en aandachtig in een comfortabele zetel, dan kom je al snel bij Kinepolis terecht. Het is zelfs een van de weinige locaties waar dit zo kan.”

En de samenwerking met Kinepolis? 

“De samenwerking met Kinepolis, en met name Stephanie Hostijn, is zeer vlot verlopen. Service check, faciliteiten check, logistiek check! De presentatie hebben we op voorhand getest in Kortrijk. We hadden ook een draaiboek voor de presentatie. Dat hebben we gebruikt voor de try-out. Hiermee weet iedereen - ook de techniekers - wat precies wanneer moet gebeuren. Een aanrader!” 

Kortom, welke score krijgt Kinepolis? 

“Zeker goed, zeer vlot en professioneel, en toch op een amicale manier. Voor herhaling vatbaar!”  

Heb je nog nuttige tips voor andere organisatoren? 

“Zorg vooral voor een goed team rondom je. Maak werk van een brainstormsessie, dat levert soms de beste ideeën op. Een absolute aanrader is een gedetailleerd draaiboek. En: zorg voor een directe lijn met alle betrokken partijen.” 

4618hmfgc

 

DSC07140
DC200158
 
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Heb je nog een vraag?

Kijk zeker eerst even op onze FAQ-pagina. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen probleem, laat je vraag achter via het onderstaande contactformulier. Onze medewerkers komen binnen de 48 uur terug met een antwoord.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

12 tips voor een bedrijfsuitje dat iedereen leuk vindt

Lees meer Read more

Welke evenementenzaal is geschikt voor mijn event?

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte