Smartbox Group, actief in tien Europese landen, loopt voorop in de verkoop van ‘belevenisbonnen’. Voor die leiderspositie zorgen Bongo en Cadeaubox, twee merknamen die klinken als een klok als het gaat om cadeaus die je beleeft. Samen met Kinepolis ontwikkelde Smartbox Group eind vorig jaar twee Bongo’s met film. Acht maanden later zijn al meer dan 120.000 bioscooptickets verkocht via vier belevenisbonnen voor twee personen. “Een eclatant succes!” Lees hier het enthousiaste relaas van Marketing Manager Ruud Tiebos.
Smartgroup Group is een Europees bedrijf dat vooral bekend werd via de merknamen Bongo en Cadeaubox. In vele landen is deze pionier inmiddels marktleider in zogeheten ‘belevenisbonnen’. Het concept voor de Bongobon werd in 2001 ontwikkeld in België en sindsdien uitgerold in heel Europa.
Marketing Manager Ruud Tiebos over het succes hiervan:
“Een Bongobon is niet alleen functioneel (de cadeaubon, het materiële aspect) maar ook emotioneel (wat je beleeft in je vrije tijd en op reis, het immateriële). Het zijn de leuke dingen van het leven voor mensen die eigenlijk alles al hebben. Vaak ontzeggen zij zichzelf die immateriële pleziertjes. Met een Bongobon doe je hen zo’n prettige belevenis cadeau.”
In november 2015 werden twee nieuwe Bongo’s met Kinepolis gelanceerd: Movie & Meal en Movie & Popcorn. Smart Group was hiermee niet aan zijn proefstuk toe.
Ruud Tiebos: “Op dat moment hadden we al enkele jaren Ciné & Dinner in het Cadeaubox-assortiment. Eveneens in samenwerking met Kinepolis. Ciné & Dinner kende zoveel succes dat we dit ook naar Bongo wilden vertalen. Dit werd Movie & Meal, een film en een etentje op restaurant of omgekeerd, het perfecte avondje uit. We lanceerden in november 2015 en zetten het nieuwe product extra ‘in the picture’ in de eindejaarsdisplays bij onze retailpartners.”
Een schot in de roos, zo blijkt. Dat bewijzen de resultaten.
“Het eerste jaar wilden we er 100.000 verkopen, in juli 2016 stond de teller al op 120.000!”
Dat de nieuwe Bongo’s met Kinepolis zouden worden ontwikkeld, stond vast.
Ruud Tiebos: “Via Cadeaubox hadden we op dat moment al goede ervaringen met Kinepolis. Zij zijn marktleider, ook met vestigingen in Wallonië. Het is heel prettig samenwerken met een partner als Kinepolis. Ze zijn altijd positief en vol enthousiasme om nieuwe concepten te ontwikkelen. Dat maakt het partnership ook heel aangenaam.”
Dat er nog meer in dat partnership met Kinepolis zit, bewijst de geplande lancering in november 2016 van een nieuwe Bongo: Bioscoop met bubbels. “Ligt in de lijn van de succesvolle Ontbijt met bubbels en Sauna met bubbels, twee runners in het aanbod. We geloven er sterk in dat ook dit nieuwe product een eclatant succes wordt!”
Heeft hij een tip voor bedrijven die een incentive willen creëren met filmtickets?
“Besteed voldoende aandacht aan de verpakking! Zet het neer als cadeau, zorg ervoor dat het er leuk uitziet. Bij ons staat Kinepolis mee op de verpakking, dat verhoogt de herkenbaarheid en de attractiviteit. Bij Kinepolis kun je trouwens coole cadeaudoosjes aankopen, in de vorm van filmspoeldoosjes. Die geven nét dat tikkeltje extra.”
Meer op
http://www.bongo.be/nl/cadeaubon-movie-meal-2728/
http://www.bongo.be/nl/cadeaubon-movie-popcorn-2729/?term=movie
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.