bongobonnen met cinema
  • Cine_en_Diner_BE.png

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

Smartbox Group, actief in tien Europese landen, loopt voorop in de verkoop van ‘belevenisbonnen’. Voor die leiderspositie zorgen Bongo en Cadeaubox, twee merknamen die klinken als een klok als het gaat om cadeaus die je beleeft. Samen met Kinepolis ontwikkelde Smartbox Group eind vorig jaar twee Bongo’s met film. Acht maanden later zijn al meer dan 120.000 bioscooptickets verkocht via vier belevenisbonnen voor twee personen. “Een eclatant succes!” Lees hier het enthousiaste relaas van Marketing Manager Ruud Tiebos.

Smartgroup Group is een Europees bedrijf dat vooral bekend werd via de merknamen Bongo en Cadeaubox. In vele landen is deze pionier inmiddels marktleider in zogeheten ‘belevenisbonnen’. Het concept voor de Bongobon werd in 2001 ontwikkeld in België en sindsdien uitgerold in heel Europa.

Marketing Manager Ruud Tiebos over het succes hiervan:

“Een Bongobon is niet alleen functioneel (de cadeaubon, het materiële aspect) maar ook emotioneel (wat je beleeft in je vrije tijd en op reis, het immateriële). Het zijn de leuke dingen van het leven voor mensen die eigenlijk alles al hebben. Vaak ontzeggen zij zichzelf die immateriële pleziertjes. Met een Bongobon doe je hen zo’n prettige belevenis cadeau.”  

Het perfecte avondje uit met Kinepolis

In november 2015 werden twee nieuwe Bongo’s met Kinepolis gelanceerd: Movie & Meal en Movie & Popcorn. Smart Group was hiermee niet aan zijn proefstuk toe.

Ruud Tiebos:Op dat moment hadden we al enkele jaren Ciné & Dinner in het Cadeaubox-assortiment. Eveneens in samenwerking met Kinepolis. Ciné & Dinner kende zoveel succes dat we dit ook naar Bongo wilden vertalen. Dit werd Movie & Meal, een film en een etentje op restaurant of omgekeerd, het perfecte avondje uit. We lanceerden in november 2015 en zetten het nieuwe product extra ‘in the picture’ in de eindejaarsdisplays bij onze retailpartners.”

Een schot in de roos, zo blijkt. Dat bewijzen de resultaten.

“Het eerste jaar wilden we er 100.000 verkopen, in juli 2016 stond de teller al op 120.000!”

Partner in innovatie

Dat de nieuwe Bongo’s met Kinepolis zouden worden ontwikkeld, stond vast.

Ruud Tiebos: “Via Cadeaubox hadden we op dat moment al goede ervaringen met Kinepolis. Zij zijn marktleider, ook met vestigingen in Wallonië. Het is heel prettig samenwerken met een partner als Kinepolis. Ze zijn altijd positief en vol enthousiasme om nieuwe concepten te ontwikkelen. Dat maakt het partnership ook heel aangenaam.”

Nieuwe lancering in zicht

Dat er nog meer in dat partnership met Kinepolis zit, bewijst de geplande lancering in november 2016 van een nieuwe Bongo: Bioscoop met bubbels. “Ligt in de lijn van de succesvolle Ontbijt met bubbels en Sauna met bubbels, twee runners in het aanbod. We geloven er sterk in dat ook dit nieuwe product een eclatant succes wordt!”

Heeft hij een tip voor bedrijven die een incentive willen creëren met filmtickets?

“Besteed voldoende aandacht aan de verpakking! Zet het neer als cadeau, zorg ervoor dat het er leuk uitziet. Bij ons staat Kinepolis mee op de verpakking, dat verhoogt de herkenbaarheid en de attractiviteit. Bij Kinepolis kun je trouwens coole cadeaudoosjes aankopen, in de vorm van filmspoeldoosjes. Die geven nét dat tikkeltje extra.”

Meer op

http://www.bongo.be/nl/cadeaubon-movie-meal-2728/

http://www.bongo.be/nl/cadeaubon-movie-popcorn-2729/?term=movie

www.cadeaubox.be

Vraag een vrijblijvende offerte aan
Movie_en_Popcorn_BE.png
Film_en_Popcorn_BE.png
 
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj zet foodpakketten in de vitrine

    Coole afhaalpunten bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan cinema alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Lees meer Read more

Een jonge kijk op trends in event marketing

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte