Op 12 april 2016 werden tijdens de jaarlijkse ceremonie van de Benelux Event Awards (BEA) in Kinepolis Antwerpen maar liefst 12 event- en live communicatieprojecten bekroond. Een absoluut record. Van de 32 projecten die deelnamen aan de 1ste ronde, stootten er niet minder dan 21 door naar de finale. Ook voor de BEA Catering Awards lag het kwaliteitsniveau bijzonder hoog. “Bijna magisch”, volgens oprichter en organisator Erik De Ridder. Kinepolis was verheugd de BEA’s te mogen hosten.
Voor de 18de ceremonie van de BEA Awards, in goede banen geleid door het agentschap Bevas, was Kinepolis Antwerpen volledig uitverkocht. Het werd een bijzonder geanimeerde dag, zowel voor de deelnemers aan de competitie als voor de gasten.
Hoogtepunt van de avond was de uitreiking van vier Golden BEA's, resp. voor VO event/Verhulst Events, MeetMarcel, New BallsPlease en Criaturas. Zilver ging naar Fast Forward, Luc Petit Création en UC Belgium. Michel Van Camp (New Balls Please) pakte eveneens brons voor Callebaut, Balthazar Events twee bronzen trofeeën.
werd BEA opgericht “om meer erkenning voor de evenementensector te creëren. Als jonge sector wilden we ons manifesteren, ‘live communicatie’ in de verf zetten en op een hoger niveau plaatsen voor onze doelgroep, voornamelijk corporate event managers”, vertelt oprichter Erik De Ridder. In de waslijst van beoordelingscriteria staat ‘meerwaarde’ centraal. De meerwaarde die het evenementenkantoor realiseert voor zijn klant. “2016 gaat de geschiedenis in als een editie met een bijzonder hoge kwaliteit over de hele lijn.”
Drie jaar geleden kwamen de BEA Catering Awards erbij.
Erik De Ridder: “Hoogkwalitatieve catering verzorgen voor een grote groep mensen wordt als normaal beschouwd, terwijl het verre van evident is. Cateringteams moeten vaak in moeilijke omstandigheden het beste van zichzelf geven. Met de BEA Catering Awards willen we hen hun 'moment de gloire' geven, een extra motivatie en een incentive bezorgen.”
Dit keer werd de wedstrijdformule voor de cateraars nog iets aangescherpt. Alle deelnemers moesten aan de slag gaan met dezelfde ingrediënten in een ‘mystery box’, elk in eenzelfde mobiele keukenunit. Daarvoor werden dan ook achttien van die units opgebouwd bij Kinepolis.
De beperkingen hielden de deelnemers niet tegen om bijzonder creatief en verfijnd uit de hoek te komen. Erik De Ridder: “Je houdt het niet voor mogelijk wat zij allemaal tevoorschijn toverden. Magisch, bijna. Net als bij de events lag het kwaliteitsniveau hier bijzonder hoog. Er waren eigenlijk geen verliezers, iedereen op het podium verdiende een groot applaus.”
Om de twee à drie jaar verhuist BEA naar een andere locatie, in samenspraak met de stad of regio. 2016 was het laatste jaar dat “de Belgische eventscene” in Antwerpen neerstreek.
Erik De Ridder: “Heel onze sector is aanwezig op de uitreiking van de BEA Awards: de event industry, corporate event managers en agentschappen, locaties, audiovisuele partners, hostessenbureaus, … Die avond wordt weleens de hoogmis van de sector genoemd.”
Erik De Ridder: “Onze evaluatie is positief. Als partner is Kinepolis meegaand, open voor suggesties en bereid om eventuele verbeterpunten aan te pakken. Je mag niet vergeten dat de uitreiking van de BEA Awards best wel een bijzondere uitdaging vormt voor zo’n locatie die niet alleen voldoende groot moet zijn maar waar je ook een auditorium optimaal moet uitrusten én 18 mobiele keukens installeren.”
“Absolute pluspunten van Kinepolis zijn de ligging en de ruime parking, de bekendheid, de nette, verzorgde aankleding van de ruimtes en het meedenken - binnen de company rules - van de medewerkers. Kinepolis was bereid om de BEA’s te sponsoren, wat aantoont dat zij zich willen bewijzen in onze sector. Als je ’t ons vraagt, slagen zij daarin, zelfs bij een event van het hoogste niveau zoals het onze.”
www.eventnews.be - http://www.bea-awards.be/nl/
Ontvang je graag een offerte op maat? Dat kan hier!
Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.
Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis
Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.
Als ideale locatie voor hun bedrijfsevenementen kiest Easi keer op keer voor Kinepolis Business. Lees hier waarom.
Op het jaarlijks VVL-congres kwamen 550 aanwezigen samen in Kinepolis Gent voor een aangenaam en leerrijk evenement. Benieuwd naar deze succeseditie?
De Sint trakteert op snoep en film!
Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
MasterCard en Kinepolis werken goed samen
Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw
Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives
Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes
Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers
Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’
Staande ovatie voor opera bij Kinepolis
Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.