Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie
Takeaway food is in. En Takeaway.com - vroeger Pizza.be - palmt die markt steeds meer in. Op dit platform kun je niet alleen pizza bestellen maar ook sushi, Indiaas of Thais eten. Een ruim en attractief aanbod dat steeds meer gegadigden vindt. Ook omdat de awareness van het Belgische publiek sinds augustus 2016 actief wordt aangezwengeld. In februari 2017 werd Pizza.be omgedoopt tot Takeaway.com. In de mediamix zit advertising op Kinepolis-bioscooptickets. Mandy Mekenkamp, Marketing Projects & Cooperations Manager BeNeLux, vertelt meer over deze originele manier van adverteren.
Takeaway food is in. Het assortiment van gerechten dat je thuis kunt laten afleveren is in korte tijd aanzienlijk uitgebreid. Een belangrijke speler in die markt is Takeaway.com. Op het platform kun je terecht voor (veel) meer dan alleen maar pizza.
Marketeer Mandy Mekenkamp: âHet afgelopen jaar zijn we fors gegroeid. In augustus 2016 namen we onze grootste concurrent Just-Eat BelgiĂ« over en in december voegden we Resto-In aan het portfolio toe. Daarnaast rolden we onze eigen bezorgdienst uit in Brussel en Antwerpen. Hiermee bieden we klanten de mogelijkheid eten te bestellen bij restaurants die normaliter niet zelf aan huis leveren, en dit zonder additionele kosten.â
Om volop in te spelen op de groeiende vraag naar takeaway food en de awareness te vergroten, startte Pizza.be in augustus 2016 met een originele campagne. Daarbij werd geadverteerd op de keerzijde van Kinepolis-bioscooptickets. Elk fysiek ticket kreeg een unieke code waarmee de klant 5 euro korting krijgt bij bestelling via de website.
De campagne in a nutshell
|
Mandy Mekenkamp: âAdverteren op Kinepolis-bioscooptickets past goed in onze marketingstrategie. Die is gericht op het creĂ«ren van een brede awareness in BelgiĂ«. De eerste reacties waren positief.â
Binnen deze advertising formule van Kinepolis Business kunnen ook meerdere reeksen met diverse visuals en/of acties worden aangemaakt. Segmentering naar subdoelgroepen is niet mogelijk. Daartegenover staat dat de adverteerder een breed publiek bereikt op een excellent moment.
Adverteren op Kinepolis-tickets: een impactvolle manier om mensen te bereiken op een moment dat zij ontspannen zijn en openstaan voor je boodschap.
Adverteren kan ook op online tickets
Het aanbod omvat (veel) meer dan pizza alleen. Om dat héél duidelijk te maken, werd ook geopteerd voor een nieuwe naam. Medio februari 2017 was het zover: toen werd het bedrijf omgedoopt tot Takeaway.com. Voortaan dekt de vlag de hele lading.
Mandy Mekenkamp: âDe klanten zelf hoeven niets te veranderen. Zij mogen dezelfde URL en apps blijven gebruiken, die worden automatisch omgezet. Via Pizza.be kom je vanzelf op Takeaway.com terecht. Maar we wilden wel dat elke Belg verwittigd zou zijn van de naamsverandering. Vandaar een campagne op de grote Nederlandstalige en Franstalige tv-zenders. Die wordt ondersteund door affichage en een reeks online campagnes, leuke posts op onze Facebookpagina en tweets met hashtags #TijdvoorTakeaway.com en #CestlemomentTakeaway.comâ
De campagne op de keerzijde van de gedrukte Kinepolis-bioscooptickets wordt wellicht gevolgd door een tweede: met een banner op de online tickets.
Gelukkig met de keuze voor Kinepolis Business?
Mandy Mekenkamp: âZoals gezegd zijn de reacties op onze ticketcampagne tot nu toe positief. Bovendien verloopt de samenwerking met Kinepolis Business prettig en voorspoedig. De kans is groot dat we nog meer samen zullen doen. Adverteren met banners op online tickets, bijvoorbeeld.â
Benieuwd naar hun nieuwe commercial? Bekijk hem alvast hier.
âKinepolis is een prettige partner om mee samen te werken.
Door de jarenlange ervaring is de input vanuit Kinepolis erg waardevol.â
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
De Sint trakteert op snoep en film!
Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis
Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
MasterCard en Kinepolis werken goed samen
Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw
Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives
Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes
Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers
Bezorg je consument een Pop Media âexperienceâ
Staande ovatie voor opera bij Kinepolis
Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness
Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.
Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore dĂ©couvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite mâinscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain Ă©vĂšnement ou cadeau dâaffaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilitĂ©s de publicitĂ© originales dans votre boĂźte mail ? Alors, inscrivez-vous Ă notre newsletter.