Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness
  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

Takeaway food is in. En Takeaway.com - vroeger Pizza.be - palmt die markt steeds meer in. Op dit platform kun je niet alleen pizza bestellen maar ook sushi, Indiaas of Thais eten. Een ruim en attractief aanbod dat steeds meer gegadigden vindt. Ook omdat de awareness van het Belgische publiek sinds augustus 2016 actief wordt aangezwengeld. In februari 2017 werd Pizza.be omgedoopt tot Takeaway.com. In de mediamix zit advertising op Kinepolis-bioscooptickets. Mandy Mekenkamp, Marketing Projects & Cooperations Manager BeNeLux, vertelt meer over deze originele manier van adverteren.

Takeaway food is in. Het assortiment van gerechten dat je thuis kunt laten afleveren is in korte tijd aanzienlijk uitgebreid. Een belangrijke speler in die markt is Takeaway.com. Op het platform kun je terecht voor (veel) meer dan alleen maar pizza.

Marketeer Mandy Mekenkamp: “Het afgelopen jaar zijn we fors gegroeid. In augustus 2016 namen we onze grootste concurrent Just-Eat België over en in december voegden we Resto-In aan het portfolio toe. Daarnaast rolden we onze eigen bezorgdienst uit in Brussel en Antwerpen. Hiermee bieden we klanten de mogelijkheid eten te bestellen bij restaurants die normaliter niet zelf aan huis leveren, en dit zonder additionele kosten.”

Om volop in te spelen op de groeiende vraag naar takeaway food en de awareness te vergroten, startte Pizza.be in augustus 2016 met een originele campagne. Daarbij werd geadverteerd op de keerzijde van Kinepolis-bioscooptickets. Elk fysiek ticket kreeg een unieke code waarmee de klant 5 euro korting krijgt bij bestelling via de website.

De campagne in a nutshell

  • 500.000 Kinepolis-toegangstickets werden bedrukt met logo en kregen elk een unieke code
  • distributie via Kinepolis Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt en Brugge
  • campagne: van augustus 2016 tot einde voorraad.
  • voordelen: nieuw, origineel, hoge visibiliteit

Waarom adverteren op Kinepolis-tickets?

Mandy Mekenkamp: “Adverteren op Kinepolis-bioscooptickets past goed in onze marketingstrategie. Die is gericht op het creëren van een brede awareness in België. De eerste reacties waren positief.”

Binnen deze advertising formule van Kinepolis Business kunnen ook meerdere reeksen met diverse visuals en/of acties worden aangemaakt. Segmentering naar subdoelgroepen is niet mogelijk. Daartegenover staat dat de adverteerder een breed publiek bereikt op een excellent moment.

Kinepolis Business-tip

Adverteren op Kinepolis-tickets: een impactvolle manier om mensen te bereiken op een moment dat zij ontspannen zijn en openstaan voor je boodschap.

Adverteren kan ook op online tickets

Het aanbod omvat (veel) meer dan pizza alleen. Om dat héél duidelijk te maken, werd ook geopteerd voor een nieuwe naam. Medio februari 2017 was het zover: toen werd het bedrijf omgedoopt tot Takeaway.com. Voortaan dekt de vlag de hele lading.

Mandy Mekenkamp: “De klanten zelf hoeven niets te veranderen. Zij mogen dezelfde URL en apps blijven gebruiken, die worden automatisch omgezet. Via Pizza.be kom je vanzelf op Takeaway.com terecht. Maar we wilden wel dat elke Belg verwittigd zou zijn van de naamsverandering. Vandaar een campagne op de grote Nederlandstalige en Franstalige tv-zenders. Die wordt ondersteund door affichage en een reeks online campagnes, leuke posts op onze Facebookpagina en tweets met hashtags #TijdvoorTakeaway.com en #CestlemomentTakeaway.com”

De campagne op de keerzijde van de gedrukte Kinepolis-bioscooptickets wordt wellicht gevolgd door een tweede: met een banner op de online tickets.

Gelukkig met de keuze voor Kinepolis Business?

Mandy Mekenkamp: “Zoals gezegd zijn de reacties op onze ticketcampagne tot nu toe positief. Bovendien verloopt de samenwerking met Kinepolis Business prettig en voorspoedig. De kans is groot dat we nog meer samen zullen doen. Adverteren met banners op online tickets, bijvoorbeeld.”

Benieuwd naar hun nieuwe commercial? Bekijk hem alvast hier

Kinepolis is een prettige partner om mee samen te werken.
Door de jarenlange ervaring is de input vanuit Kinepolis erg waardevol.”

Contacteer ons
Thuisbezorgd_SCENE_03_US_TIME_228.jpg
Thuisbezorgd-GAMETIME.jpg
 
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj zet foodpakketten in de vitrine

    Coole afhaalpunten bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan cinema alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Lees meer Read more

Een jonge kijk op trends in event marketing

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte