Badkamerspecialist bouwt klantenrelaties met Kinepolis Business
In de badkamerscene is Dagmar Buysse bvba een expansieve speler. Om het brandingverhaal extra body te geven en klantenrelaties te koesteren, doet directeur Dagmar Buysse al jaren een beroep op Kinepolis Business. Van relatiegeschenk tot klantenevent: dit is het relaas van een ondernemer die bij Kinepolis voor elk wat wils vindt.
In 16 jaar tijd is Dagmar Buysse bvba uitgegroeid tot een toonaangevend badkamerbedrijf met 130 medewerkers dat vooral in het particuliere segment het betere werk neerzet. De sleutel-op-de-deur badkamers zijn nooit een massaproduct, altijd maatwerk dat tot in de puntjes wordt uitgevoerd. De double digit growth, jaar na jaar, is het resultaat van de geleverde kwaliteit maar ook van doordachte marketing, met twee luiken: branding (merkbekendheid opbouwen) en lead generation (nieuwe klanten aantrekken).
“Vooral om ons branding-verhaal sterk in de markt te zetten werken we samen met Kinepolis. Marktleider, een mooi merk ook. Je eigen merk daaraan koppelen is tof. Hiermee willen we ons merk op de juiste manier bekendmaken, niet agressief aan selling doen. Het gaat dan ook om projecten waarover klanten weloverwogen beslissen.”
Dagmar Buysse
Wanneer hij Kinepolis precies leerde kennen, weet hij niet meer. Maar dat hij er graag mee samenwerkt, staat als een paal boven water.
Het begon allemaal met bioscoopvouchers. Waarom Kinepolis? En waarom vouchers?
“Kinepolis is marktleider. Niet de eerste de beste om je eigen merk aan te koppelen. Ook belangrijk: Kinepolis-bioscoopvouchers worden gesmaakt. Je maakt er echt iedereen blij mee. Wat zeker niet van elk relatiegeschenk kan worden gezegd.”
“Iedereen kiest zelf waar en wanneer hij/zij welke film gaat bekijken.”
“Kinepolis-bioscoopvouchers zijn ook niet duur. Met een Bongobon (bijvoorbeeld) zit je al gauw aan een veel hoger bedrag. Een fles wijn, dat is dezelfde prijsklasse, maar alcohol vind ik niet verantwoord als cadeau.”
De bioscoopvouchers - zo’n 100 per jaar - worden meestal gekoppeld aan acties. Zowel voor (potentiële) klanten als voor eigen medewerkers. Wie iets sharet op social media, krijgt daar 1 of 2 vouchers voor.
“Klanten die een foto van hun Dagmar Buysse badkamer sharen en taggen, bijvoorbeeld. Aan medewerkers die hun wagen proper houden, geven we er ook soms weg, als motivator. Om maar enkele voorbeelden te noemen. Vouchers zijn een handige, veelzijdige tool.”
In 2016 rijpte een nieuw idee: een event om klanten te bedanken voor hun vertrouwen.
“Bestaande klanten zijn belangrijk voor ons, want als zij tevreden zijn, worden zij onze beste ambassadeurs. We willen ‘top of mind’ blijven bij hen. Vandaar het idee voor een event.”
De keuze viel op een evenement met film. In januari 217 werd dat het eerste Dagmar Buysse @ the movies event in de Gentse bioscoop. Tine De Buysser van Kinepolis Business maakte Dagmar wegwijs in de vele mogelijkheden bij Kinepolis - de keuze aan films en catering is haast eindeloos - en bokste samen met Dagmar het event in elkaar. Het werd een avant-première van de film 'Hidden Figures'.
Er kwamen ruim 200 gasten opdagen. Zij kregen bioscooptickets en Food & Drink vouchers waarmee ze zelf konden kiezen in de shop. Eerst werden ze onthaald aan een aparte balie. Een hostess vinkte hun naam af op de gastenlijst. Er stonden schermen waarop het logo en beelden werden geprojecteerd. Bij de toegang tot de zaal stonden roll-up banners opgesteld. Zo werd het echt een ‘branded’ event. Vóór de film werden een video met testimonials van klanten op het grote scherm geprojecteerd. Een korte speech en dan… genieten maar van ‘Hidden Figures’, een film vol actie mét een boodschap. De reacties waren oprecht positief.
“Tine heeft ons perfect begeleid. Wist je dat je bij Kinepolis tot kort voor het event nog van zaal kunt veranderen? Dat is handig, want je weet nooit hoeveel mensen er precies komen opdagen - en we wilden een volle zaal (lacht). Een avant-première geeft je gasten een goed, exclusief gevoel. Zelfs als ze niet komen, appreciëren ze de uitnodiging. Ook positief is dat het klassieke reclameblok verwijderd wordt. We konden onze eigen video projecteren.”
“Mijn tip? Zorg dat mensen écht iets hebben aan je event. Laat de commerciële bijbedoelingen niet zwaar doorwegen, en een speech, oké, maar maak het niet te lang.”
Buiten de bioscoopzalen zijn er vitrines die gebruikt worden voor advertising. Dagmar Buysse vond zelf dat hij er wel wat méér mee kon dan affiches ophangen. Dus boekte hij er een voor het hele jaar en zette er een badkamercreatie in. Sindsdien is het een vitrine met stopping power.
Zo zie je maar: bij Kinepolis is er ruimte voor de meest creatieve ideeën.
“Die vitrines, daar komen enorm veel mensen voorbij. Met wat je daarin doet, ben je continu aanwezig. Niet overpowering, maar wel in de kijker. Ideaal voor branding, toch? En het werkt. Ik observeer soms en zie dat mensen erbij stilstaan, zelfs een foto nemen. Tijdens een filmshoot in onze showroom wandelde een koppel binnen dat de badkamer in de vitrine had gezien en ook zoiets wilde. De filmploeg moest toen toch even wachten.”
Het idee voor het klantenevent groeide tijdens het Business Meets Pleasure (BMP) event van Kinepolis Business zelf. Dagmar Buysse kreeg er een voorproefje van alles wat deze locatie te bieden heeft. Wat vond hij ervan?
“Leuk. Echt leuk. Dat event was compleet áf. Heel mooie uitnodiging ook. Je maakt kennis met alles wat mogelijk is, dat is nuttig. Bij Kinepolis kan je alle kanten uit. Weet je dat er zelfs een kookshow mogelijk is, een wedstrijd à la Masterchef? Lijkt me ideaal als incentive.”
Heb jij binnenkort een event gepland en wil jij ook een vrijblijvend, gepersonaliseerd voorstel over hoe dit bij Kinepolis kan? Ontvang je graag een offerte op maat? Dat kan hier!
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.