Elk jaar organiseert Unilever een kick-off meeting om nieuwe producten te lanceren in de OOH (Out Of Home) wereld. Op de afspraak zijn decision makers en influencers uit de sectoren brouwerij en catering, QSR (Quick Service Restaurants), hotel- en restaurantketens, cinema, travel retail, vrijetijd, benzinestations, … Ook eindklanten zijn van de partij. Op 28 januari 2019 was Kinepolis Braine dé place to be. We kregen het relaas van een enthousiaste Key Account Manager: Lien Verwimp.
De merken van Unilever zijn niet weg te denken uit de Out Of Home sector. Denk maar aan Lipton Ice tea, Ola en Magnum roomijs, maar ook een breed assortiment aan food solutions voor de foodservice, van Knorr en Hellmann’s, tot en met hot tea. Key Account Manager Lien Verwimp (25) heeft cinema’s en pretparken in België onder haar vleugels voor Lipton Ice Tea en Icecream. We vuurden enkele vragen op haar af, kort na het kick-off event 2019 bij Kinepolis Braine.
Lien Verwimp: “Jazeker. En daar past dit B2B-event helemaal in. Wij ondersteunen onze klanten op allerlei manieren, bijvoorbeeld door categorie-analyses. Die leveren insights over een totale productcategorie binnen een bepaald marktsegment. Wij helpen onze partners op weg naar een F&B aanbod dat het best aan de noden van hun klanten beantwoordt. En we proberen hen te inspireren. Bijvoorbeeld door proactief na te denken over out-of-the-box F&B oplossingen die bij hen passen. Door ons groot bereik en alomtegenwoordigheid in de Belgische markt kunnen we onze partners helpen nét dat stapje verder te gaan.”
“Absoluut. Het integreren van onze A-merken zorgt voor een kwalitatieve uitstraling en hogere marges. We maken graag de ‘perfect mix’-oefening voor onze klanten: een assortimentsvoorstel op basis van hun specifieke doelpubliek en hun marge- en winstoogmerk. Met succesformules zoals Hellmann’s, Knorr, Lipton Ice Tea en Ola ijs zorgen we ervoor dat de klanten van onze partners zo gelukkig mogelijk zijn. Bovendien werken we ook concept- en projectmatig op maat van de klant. Met gepersonaliseerde producten, materialen, interieur-elementen, menu-management, ... Noem maar op.“
“Ons belangrijkste doel is: onze Out of Home- en Unilever Food Solutions-partners bij elkaar te brengen en met één stem toe te spreken. En natuurlijk: onze gloednieuwe producten aan hen voor te stellen. Daarvoor hebben twee Unilever-entiteiten hun krachten gebundeld.
Op het event presenteerden we de consumententrends anno 2019 en hoe onze producten hierop het perfecte antwoord zijn. De kick-off hebben we al enkele keren bij Kinepolis georganiseerd. Gewoonweg, omdat er bij Kinepolis zoveel praktische mogelijkheden zijn én omdat we op het grote scherm impactvolle presentaties kunnen geven.”
Ruim 200 gasten waren op het appel, een professioneel publiek uit alle takken van de sectoren waarop Unilever zich richt. Kinepolis Braine ligt in Waals Brabant, dicht bij de Brusselse regio waar veel bedrijven gevestigd zijn. De locatie is makkelijk te bereiken. Het uitnodigen gebeurde met een gepersonaliseerde e-mail. Thema: Unilever Exclusive Launch Event.
“Eerst en vooral voorzagen we in de Foyer een netwerklunch om alle innovaties te proeven. Die lunch hebben we in samenspraak met J&M catering voorbereid. J&M dacht en werkte volop mee aan het concept. Daarin werden onze producten gematcht met het J&M aanbod, bijvoorbeeld door Unilever sausjes te serveren bij diverse gerechten. Flexibiliteit én formules op maat van de klant, ook dat is J&M. De samenwerking verliep perfect.
Daarnaast gaven we in de bioscoopzalen interactieve presentaties met meer uitleg over onze strategie en de oplossingen voor onze klanten in 2019. Als verrassingsact lieten we een trendwatcher opdraven, een optreden dat erg gesmaakt werd. Audiovisueel werden de presentaties ondersteund door ons agentschap, mét technische hulp van Kinepolis.”
De Kinepolis-ruimtes kregen een duidelijke Unilever branding.
“Daarvoor had ons agentschap signage aangemaakt die door Kinepolis werd ingezet. Daarnaast hebben we er ook onze eigen Lipton bar, Hellmann’s accessoires & Ola vriezers neergezet.”
“Onze doelstellingen hebben we bereikt. Absoluut. Iedereen is in één keer op de hoogte gebracht van ons verhaal en dit wordt in de volgende meetings meegenomen om er specifiek per klant dieper op in te gaan. De reacties waren positief: goede flow, goede timekeeping, duidelijk schema.”
“Zeer positief. Kinepolis stond steeds paraat en dacht proactief na over oplossingen voor mogelijke vragen of problemen aan onze kant. We konden bij hen terecht. Toppie!”
Ontvang je graag een offerte op maat? Dat kan hier!
Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.
Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis
Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.
Als ideale locatie voor hun bedrijfsevenementen kiest Easi keer op keer voor Kinepolis Business. Lees hier waarom.
Op het jaarlijks VVL-congres kwamen 550 aanwezigen samen in Kinepolis Gent voor een aangenaam en leerrijk evenement. Benieuwd naar deze succeseditie?
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
De Sint trakteert op snoep en film!
Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis
In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.
MasterCard en Kinepolis werken goed samen
Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw
Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives
Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes
Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers
Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’
Staande ovatie voor opera bij Kinepolis
Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness
Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang tips & tricks. Ja, schrijf me in
Vous souhaitez encore découvrir davantage de trucs et astuces. Oui, je souhaite m’inscrire
Ben je in voor meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Vous souhaitez recevoir des trucs et astuces pour votre prochain évènement ou cadeau d’affaires ? Ou vous souhaitez recevoir toutes les possibilités de publicité originales dans votre boîte mail ? Alors, inscrivez-vous à notre newsletter.