David Lloyd en Kinepolis Antwerpen, a perfect match
  • lloyd.jpg

    Kinepolis ideaal om ‘customer experience’ te communiceren

    David Lloyd en Kinepolis Antwerpen, a perfect match

    Vraag een offerte

Stel je voor. Tennis-, badminton- en squashvelden. Indoor zwembaden. Club lounges met lekkere, gezonde gerechten op de kaart. Fitnesszalen en wellness-ruimtes. Leuke activiteiten voor kinderen, van crèche tot teens club. Alles onder één dak mag je bij David Lloyd wel heel letterlijk nemen. Dit exclusieve concept lanceerde David Lloyd Antwerpen via een mediamix waarin ‘experience’ centraal staat en Kinepolis een belangrijke partner is. Na een maand hadden zich al zo’n 1.800 leden geregistreerd. General manager Bert Vandewaetere vertelt er meer over.

In Groot-Brittannië is David Lloyd een grote naam, onder meer door de 80 vestigingen daar. Inderdaad: die David Lloyd was een bekende tennisser in de jaren ‘70 en ‘80 die onder meer de Davis Cup leidde. Na zijn actieve carrière kreeg hij het idee tenniscourts te gaan overdekken en zo all-weatherproof te maken. Meteen een succes. Daaruit groeide stap voor stap het gym & leisure club-concept. Inmiddels zijn er tien David Lloyd-vestigingen in Europa, twee in België: in Brussel en sinds begin mei 2016, in Edegem bij Antwerpen. Wereldwijd zijn er zo’n 400.000 actieve David Lloyd clubleden - en de teller tikt door.

Wat maakt David Lloyd’s uniek?

Bert Vandewaetere, General Manager Lloyd Antwerpen: “Wij zijn anders dan een klassieke sportclub of fitness. Belangrijk is de persoonlijke begeleiding door een buddy die je van a tot z opvolgt. Er is ook de professionele omkadering met gesofisticeerde (semi-medische) apparatuur. Het meest opvallende is ons bijzonder veelzijdig aanbod voor élke leeftijd, alles onder één dak. Daardoor behoort ook ‘Mama/Papa Taxi’ in het weekend tot het verleden: het hele gezin kan bij ons terecht. Je kunt hier ook lekker én gezond eten, bijvoorbeeld. Vergelijk het met een Club Med. Zonder het strand, dan wel (lacht).

Hoe lanceer je zo’n concept bij het publiek?

“Centraal in ons merk staat de beleving, hoe mensen dit ervaren. Daardoor is storytelling zo belangrijk voor ons. Aan een advertentiebanner hebben we niet genoeg. Daarom distilleerden we uit een langere spot een 30 seconden-versie. Die hebben we twee weken lang vertoond op het grote scherm in 26 zalen van Kinepolis Antwerpen en Utopolis, 820 vertoningen in totaal. In die spot sprak ik de mensen rechtstreeks toe, met als call to action: welkom op onze website. Daar zagen we het bezoekersaantal flink stijgen, door de totale campagne, natuurlijk. ”

Hebben jullie bij Kinepolis enkel ‘on screen’ geadverteerd?

“Nee hoor, ook in de lobby stonden we opgesteld met een sfeervol aangeklede partytent met vlaggen. Van daaruit sprak het promoteam bezoekers proactief aan en maakte hen warm voor onze club. Je merkt dat Kinepolis-bezoekers in de juiste stemming zijn om open te staan voor onze boodschap. Met Kinepolis Antwerpen zitten we pal in onze doelgroep. We rekruteren immers leden uit een cirkel van zo’n kwartier rijden naar de club.”

Kortom, Kinepolis was een prima keuze?

“Zeker. Zoals gezegd verkopen wij geen plat product, maar een experience op niveau, en dat konden we perfect via Kinepolis communiceren. Kinepolis biedt ons het ideale medium voor het publiek dat wij willen aanspreken. Ik moet ook zeggen dat het contact met Kinepolis - twee vriendelijke dames - meteen bijzonder vlot verliep. En de locatie zelf is dik in orde. Wij hadden niet zoveel extra’s nodig om de juiste sfeer te creëren. We overwegen dan ook om in het najaar hieraan een vervolg te bouwen!”

Ontvang je graag een offerte op maat? Dat kan hier!

Vraag een offerte

dl_ex2.jpg
bea-img-3.jpg
 
  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis 

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

  • Header Fuze Tea Case CROP

    Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour

    Het verhaal van een succesvolle samenwerking

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

  • Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour.

    Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.

  • Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

bg-img4n.jpg

Heb je nog een vraag?

Heb je een vraag voor onze B2B Account Managers? Wil je graag een suggestie delen? Of heb je net een geweldig concept bedacht en wil je weten of Kinepolis je hierbij kan helpen? Laat je gegevens en je vraag of opmerking hieronder achter en wij komen zo snel mogelijk bij je terug.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Wat is een hybride event? Met tips, voordelen en voorbeelden

Lees meer Read more

De meest gestelde vragen over bioscoopvouchers

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte