Van vouchers tot Dagmar Buysse @ the movies
bg-img7.jpg

Van vouchers tot Dagmar Buysse @ the movies

Badkamerspecialist bouwt klantenrelaties met Kinepolis Business



In de badkamerscene is Dagmar Buysse bvba een expansieve speler. Om het brandingverhaal extra body te geven en klantenrelaties te koesteren, doet directeur Dagmar Buysse al jaren een beroep op Kinepolis Business. Van relatiegeschenk tot klantenevent: dit is het relaas van een ondernemer die bij Kinepolis voor elk wat wils vindt.

_DSC0173

In 16 jaar tijd is Dagmar Buysse bvba uitgegroeid tot een toonaangevend badkamerbedrijf met 130 medewerkers dat vooral in het particuliere segment het betere werk neerzet. De sleutel-op-de-deur badkamers zijn nooit een massaproduct, altijd maatwerk dat tot in de puntjes wordt uitgevoerd. De double digit growth, jaar na jaar, is het resultaat van de geleverde kwaliteit maar ook van doordachte marketing, met twee luiken: branding (merkbekendheid opbouwen) en lead generation (nieuwe klanten aantrekken).

“Vooral om ons branding-verhaal sterk in de markt te zetten werken we samen met Kinepolis. Marktleider, een mooi merk ook. Je eigen merk daaraan koppelen is tof.  Hiermee willen we ons merk op de juiste manier bekendmaken, niet agressief aan selling doen. Het gaat dan ook om projecten waarover klanten weloverwogen beslissen.”
Dagmar Buysse

 

Wanneer hij Kinepolis precies leerde kennen, weet hij niet meer. Maar dat hij er graag mee samenwerkt, staat als een paal boven water.

Bioscoopvouchers: relatiegeschenk en hr-tool

Het begon allemaal met bioscoopvouchers. Waarom Kinepolis? En waarom vouchers?

“Kinepolis is marktleider. Niet de eerste de beste om je eigen merk aan te koppelen. Ook belangrijk: Kinepolis-bioscoopvouchers worden gesmaakt. Je maakt er echt iedereen blij mee. Wat zeker niet van elk relatiegeschenk kan worden gezegd.”

“Iedereen kiest zelf waar en wanneer hij/zij welke film gaat bekijken.”

“Kinepolis-bioscoopvouchers zijn ook niet duur. Met een Bongobon (bijvoorbeeld) zit je al gauw aan een veel hoger bedrag. Een fles wijn, dat is dezelfde prijsklasse, maar alcohol vind ik niet verantwoord als cadeau.”

De bioscoopvouchers - zo’n 100 per jaar - worden meestal gekoppeld aan acties. Zowel voor (potentiële) klanten als voor eigen medewerkers. Wie iets sharet op social media, krijgt daar 1 of 2 vouchers voor.

“Klanten die een foto van hun Dagmar Buysse badkamer sharen en taggen, bijvoorbeeld. Aan medewerkers die hun wagen proper houden, geven we er ook soms weg, als motivator. Om maar enkele voorbeelden te noemen. Vouchers zijn een handige, veelzijdige tool.

Klantenevent Dagmar Buysse @ the movies

In 2016 rijpte een nieuw idee: een event om klanten te bedanken voor hun vertrouwen.

“Bestaande klanten zijn belangrijk voor ons, want als zij tevreden zijn, worden zij onze beste ambassadeurs. We willen ‘top of mind’ blijven bij hen. Vandaar het idee voor een event.”

dagmar @ the movies

De keuze viel op een evenement met film. In januari 217 werd dat het eerste Dagmar Buysse @ the movies event in de Gentse bioscoop. Tine De Buysser van Kinepolis Business maakte Dagmar wegwijs in de vele mogelijkheden bij Kinepolis - de keuze aan films en catering is haast eindeloos - en bokste samen met Dagmar het event in elkaar. Het werd een avant-première van de film 'Hidden Figures'. 

Er kwamen ruim 200 gasten opdagen. Zij kregen bioscooptickets en Food & Drink vouchers waarmee ze zelf konden kiezen in de shop. Eerst werden ze onthaald aan een aparte balie. Een hostess vinkte hun naam af op de gastenlijst. Er stonden schermen waarop het logo en beelden werden geprojecteerd. Bij de toegang tot de zaal stonden roll-up banners opgesteld. Zo werd het echt een ‘branded’ event. Vóór de film werden een video met testimonials van klanten op het grote scherm geprojecteerd. Een korte speech en dan… genieten maar van ‘Hidden Figures’, een film vol actie mét een boodschap. De reacties waren oprecht positief.

Wat waardeert hij bijzonder?

“Tine heeft ons perfect begeleid. Wist je dat je bij Kinepolis tot kort voor het event nog van zaal kunt veranderen? Dat is handig, want je weet nooit hoeveel mensen er precies komen opdagen - en we wilden een volle zaal (lacht). Een avant-première geeft je gasten een goed, exclusief gevoel. Zelfs als ze niet komen, appreciëren ze de uitnodiging. Ook positief is dat het klassieke reclameblok verwijderd wordt. We konden onze eigen video projecteren.”

“Mijn tip? Zorg dat mensen écht iets hebben aan je event. Laat de commerciële bijbedoelingen niet zwaar doorwegen, en een speech, oké, maar maak het niet te lang.” 

DSC_0653

Vitrines met stopping power

Buiten de bioscoopzalen zijn er vitrines die gebruikt worden voor advertising. Dagmar Buysse vond zelf dat hij er wel wat méér mee kon dan affiches ophangen. Dus boekte hij er een voor het hele jaar en zette er een badkamercreatie in. Sindsdien is het een vitrine met stopping power.

Zo zie je maar: bij Kinepolis is er ruimte voor de meest creatieve ideeën.

“Die vitrines, daar komen enorm veel mensen voorbij. Met wat je daarin doet, ben je continu aanwezig. Niet overpowering, maar wel in de kijker. Ideaal voor branding, toch? En het werkt. Ik observeer soms en zie dat mensen erbij stilstaan, zelfs een foto nemen. Tijdens een filmshoot in onze showroom wandelde een koppel binnen dat de badkamer in de vitrine had gezien en ook zoiets wilde. De filmploeg moest toen toch even wachten.”

27427703097_fa0f553cd3_k

BMP: geproefd vóór aankoop

Het idee voor het klantenevent groeide tijdens het Business Meets Pleasure (BMP) event van Kinepolis Business zelf. Dagmar Buysse kreeg er een voorproefje van alles wat deze locatie te bieden heeft. Wat vond hij ervan?

“Leuk. Echt leuk. Dat event was compleet áf. Heel mooie uitnodiging ook. Je maakt kennis met alles wat mogelijk is, dat is nuttig. Bij Kinepolis kan je alle kanten uit. Weet je dat er zelfs een kookshow mogelijk is, een wedstrijd à la Masterchef? Lijkt me ideaal als incentive.”

Heb jij binnenkort een event gepland en wil jij ook een vrijblijvend, gepersonaliseerd voorstel over hoe dit bij Kinepolis kan? Ontvang je graag een offerte op maat? Dat kan hier!

Vraag een offerte

Combineer met:

CATERING
Advertising
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit aenean euismod bibendum laoreet.Read more
KINEPOLIS FILMKRANT
Advertising
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit aenean euismod bibendum laoreet. Read more
  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis 

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Credimo

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

  • Header Fuze Tea Case CROP

    Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour

    Het verhaal van een succesvolle samenwerking

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour.

    Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.

  • Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

Organiseer jij binnenkort jouw bedrijfsevent bij Kinepolis Business?

Stel je vraag aan één van onze
B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze oplossingen? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Ben je benieuwd naar het
kostenplaatje van jouw event?

right-star
Ben je helemaal klaar om erin te vliegen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw evenement. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Ervaar zelf de impact van de Kinepolis-bioscoopvouchers.

Stel je vraag aan één
van onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze vouchers? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Bestel je bioscoopvouchers in
onze handige webwinkel.

right-star
Ben je helemaal overtuigd van onze bioscoopvouchers als relatiegeschenk? Je kan zelf je bestelling plaatsen in onze B2B-webshop. Snel, gemakkelijk én veilig.

Zet jij binnenkort jouw bedrijf in de kijker in één van onze bioscopen?

Stel je vraag aan één van
onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over de mogelijkheden? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Klaar om je merk in de
verf te zetten in onze bioscopen?

right-star
Zit jouw doelgroep in onze zalen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw campagne. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Organiserez-vous votre prochain évènement d'entreprise chez Kinepolis Business ?

Posez votre question à l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos solutions ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Êtes-vous curieux de savoir
quel budget prévoir ?

right-star
Vous êtes prêt à vous lancer ? Demandez un devis gratuit pour votre évènement ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes les possibilités.

Découvrez par vous-même l'impact des chèques-cinéma Kinepolis.

Posez votre question à l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos chèques ou voulez-vous en parler avec l'un de nos B2B Account Managers ? Contactez-les, ils se feront un plaisir de vous aider !

Commandez vos chèques-cinéma dans
notre notre webshop convivial.

right-star
Vous êtes convaincu du potentiel de nos chèques-cinéma comme cadeau d’affaires ? Passez votre commande dans notre webshop B2B. Rapide, facile et sûr.

Songez-vous à mettre en vedette votre entreprise dans l'un de nos cinémas ?

Posez votre question à l'un de
nos B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos différentes formules ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Prêt à promouvoir votre marque
dans nos cinémas ?

right-star
Votre groupe cible correspond au profil de nos visiteurs ? Demandez un devis gratuit pour votre campagne ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes nos formules.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

De meest gestelde vragen over bioscoopvouchers

Lees meer Read more

Wat is een hybride event? Met tips, voordelen en voorbeelden

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte