Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis
  • dift-1.jpg

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Vliegende start voor De Nieuwe Dokken in Gent

Aan de Gentse haven verrijst een totaal nieuwe woonwijk die het gezicht van het oude havengebied voorgoed zal veranderen: De Nieuwe Dokken. Stap voor stap begint het nieuwe leven er te bruisen. Eind 2016 was daar echter nog niet zoveel van te zien. Hoe maak je potentiële kopers daarvoor toch warm? Projectontwikkelaar Schipperskaai development ging praten met communicatiebureau DIFT. Die samenwerking mondde uit in drie volle zalen kandidaat-kopers bij Kinepolis Gent en 23 verkochte woningen in de eerste fase. Een vliegende start voor De Nieuwe Dokken. Communicatieman Bert Pieters van DIFT vertelt over de aanpak.

Schipperskaai development, het projectontwikkelingsbureau achter De Nieuwe Dokken, deed een beroep op DIFT voor de communicatie en marketing. Het immoproject bekend maken én de eerste woningen in de markt zetten, daar was het hen om te doen. Elke projectontwikkelaar weet het: de verkoop op gang krijgen is belangrijk.

Bert Pieters, DIFT: “Hoe het idee om een evenement te organiseren in een bioscoop gegroeid is? Dat was nadat we beslist hadden om met een korte film te komen. Daarin vertelt de bekende architect Stéphane Beel over wat hem en zijn team had bewogen tijdens het ontwerpen. Dit leek ons dé manier om mensen effectief aan het dromen te zetten over leven in deze nieuwe omgeving. Wij bedachten en realiseerden de film en ook het concept van het event. De productie-opvolging van het event werd gedaan door The Cloud Studio.”

“Kiezen voor Kinepolis lag voor de hand omdat we de film in optimale omstandigheden wilden laten zien.”

Programma van het event De Nieuwe Dokken
Kinepolis Gent

  • welkomstwoord
  • lancering van de film over het project
  • panelgesprek
  • presentatie van het product, de wijk en de woningen
  • receptie

Hoe werden kandidaat-kopers uitgenodigd?

Bert Pieters: “Eerst hebben we een pre-campagne gevoerd - een zogenaamd placemaking campagne over de inrichting van de nieuwe wijk - waarbij we de eerste geïnteresseerden verzameld hebben. Zij werden uitgenodigd voor het event, samen met iedereen die eerder al interesse toonde. Uiteindelijk vulden we drie keer de zaal.”

De grote opkomst voor dit event haalde zelfs de krant!
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161121_02584575

Optimale filminfrastructuur

De film stond centraal in het concept van het event.

“In de film maakten we de link met Ludovico Enaudi voor Greenpeace. Vandaar ook de keuze voor Kinepolis en zijn infrastructuur. Na de voorstelling konden de mensen napraten tijdens de receptie met catering en hun interesse bevestigen. Ook in de receptiezaal hadden we nog wat extra communicatie voorzien, zoals een overzicht van de verkochte woningen.”

Hoe verliep de samenwerking met Kinepolis?
Super eigenlijk. We waren ook heel tevreden over de ‘extra mile’ die de medewerkers van Kinepolis genomen hebben om de film zo goed mogelijk te kunnen tonen. Concreet? We hadden een redelijk zwaar bestand aangeleverd voor de film. Dat heeft Kinepolis extern laten converteren om de film optimaal te kunnen afspelen.”

“De samenwerking met Kinepolis verliep super!”

Resultaten?
De goede samenwerking tussen alle betrokken partijen weerspiegelde zich in de resultaten van het event. “Op de eerste avond waren al meer dan de helft van de woningen uit deze eerste fase verkocht. In totaal leverde dit event rechtstreeks 23 verkopen op. Dat was nog beter dan we hadden kunnen hopen. In totaal komen er zo’n 400 woningen. De vliegende start in Kinepolis zorgt er zeker mee voor dat ze allemaal verkocht raken.”

Klant tevreden?
“Onze klant, het projectontwikkelingsbureau, was heel tevreden. Het project herhalen kan zeker, maar dan moeten we natuurlijk ook een nieuwe film maken. Misschien in een later stadium? Graag!”

Bekijk hier de film:
https://vimeo.com/192452944

Klaar om een geweldig bedrijfsevent bij Kinepolis te organiseren? 
Ontvang je graag een offerte op maat?

dift-31.jpg
dift-55.jpg
  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis 

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Credimo

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

  • Header Fuze Tea Case CROP

    Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour

    Het verhaal van een succesvolle samenwerking

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour.

    Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.

  • Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

Organiseer jij binnenkort jouw bedrijfsevent bij Kinepolis Business?

Stel je vraag aan één van onze
B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze oplossingen? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Ben je benieuwd naar het
kostenplaatje van jouw event?

right-star
Ben je helemaal klaar om erin te vliegen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw evenement. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Ervaar zelf de impact van de Kinepolis-bioscoopvouchers.

Stel je vraag aan één
van onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze vouchers? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Bestel je bioscoopvouchers in
onze handige webwinkel.

right-star
Ben je helemaal overtuigd van onze bioscoopvouchers als relatiegeschenk? Je kan zelf je bestelling plaatsen in onze B2B-webshop. Snel, gemakkelijk én veilig.

Zet jij binnenkort jouw bedrijf in de kijker in één van onze bioscopen?

Stel je vraag aan één van
onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over de mogelijkheden? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Klaar om je merk in de
verf te zetten in onze bioscopen?

right-star
Zit jouw doelgroep in onze zalen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw campagne. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Organiserez-vous votre prochain évènement d'entreprise chez Kinepolis Business ?

Posez votre question à l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos solutions ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Êtes-vous curieux de savoir
quel budget prévoir ?

right-star
Vous êtes prêt à vous lancer ? Demandez un devis gratuit pour votre évènement ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes les possibilités.

Découvrez par vous-même l'impact des chèques-cinéma Kinepolis.

Posez votre question à l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos chèques ou voulez-vous en parler avec l'un de nos B2B Account Managers ? Contactez-les, ils se feront un plaisir de vous aider !

Commandez vos chèques-cinéma dans
notre notre webshop convivial.

right-star
Vous êtes convaincu du potentiel de nos chèques-cinéma comme cadeau d’affaires ? Passez votre commande dans notre webshop B2B. Rapide, facile et sûr.

Songez-vous à mettre en vedette votre entreprise dans l'un de nos cinémas ?

Posez votre question à l'un de
nos B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos différentes formules ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Prêt à promouvoir votre marque
dans nos cinémas ?

right-star
Votre groupe cible correspond au profil de nos visiteurs ? Demandez un devis gratuit pour votre campagne ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes nos formules.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

De meest gestelde vragen over bioscoopvouchers

Lees meer Read more

Wat is een hybride event? Met tips, voordelen en voorbeelden

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte