David Lloyd en Kinepolis Antwerpen, a perfect match
  • lloyd.jpg

    Kinepolis ideaal om ‘customer experience’ te communiceren

    David Lloyd en Kinepolis Antwerpen, a perfect match

Stel je voor. Tennis-, badminton- en squashvelden. Indoor zwembaden. Club lounges met lekkere, gezonde gerechten op de kaart. Fitnesszalen en wellness-ruimtes. Leuke activiteiten voor kinderen, van crèche tot teens club. Alles onder één dak mag je bij David Lloyd wel heel letterlijk nemen. Dit exclusieve concept lanceerde David Lloyd Antwerpen via een mediamix waarin ‘experience’ centraal staat en Kinepolis een belangrijke partner is. Na een maand hadden zich al zo’n 1.800 leden geregistreerd. General manager Bert Vandewaetere vertelt er meer over.

In Groot-Brittannië is David Lloyd een grote naam, onder meer door de 80 vestigingen daar. Inderdaad: die David Lloyd was een bekende tennisser in de jaren ‘70 en ‘80 die onder meer de Davis Cup leidde. Na zijn actieve carrière kreeg hij het idee tenniscourts te gaan overdekken en zo all-weatherproof te maken. Meteen een succes. Daaruit groeide stap voor stap het gym & leisure club-concept. Inmiddels zijn er tien David Lloyd-vestigingen in Europa, twee in België: in Brussel en sinds begin mei 2016, in Edegem bij Antwerpen. Wereldwijd zijn er zo’n 400.000 actieve David Lloyd clubleden - en de teller tikt door.

Wat maakt David Lloyd’s uniek?

Bert Vandewaetere, General Manager Lloyd Antwerpen: “Wij zijn anders dan een klassieke sportclub of fitness. Belangrijk is de persoonlijke begeleiding door een buddy die je van a tot z opvolgt. Er is ook de professionele omkadering met gesofisticeerde (semi-medische) apparatuur. Het meest opvallende is ons bijzonder veelzijdig aanbod voor élke leeftijd, alles onder één dak. Daardoor behoort ook ‘Mama/Papa Taxi’ in het weekend tot het verleden: het hele gezin kan bij ons terecht. Je kunt hier ook lekker én gezond eten, bijvoorbeeld. Vergelijk het met een Club Med. Zonder het strand, dan wel (lacht).

Hoe lanceer je zo’n concept bij het publiek?

“Centraal in ons merk staat de beleving, hoe mensen dit ervaren. Daardoor is storytelling zo belangrijk voor ons. Aan een advertentiebanner hebben we niet genoeg. Daarom distilleerden we uit een langere spot een 30 seconden-versie. Die hebben we twee weken lang vertoond op het grote scherm in 26 zalen van Kinepolis Antwerpen en Utopolis, 820 vertoningen in totaal. In die spot sprak ik de mensen rechtstreeks toe, met als call to action: welkom op onze website. Daar zagen we het bezoekersaantal flink stijgen, door de totale campagne, natuurlijk. ”

Hebben jullie bij Kinepolis enkel ‘on screen’ geadverteerd?

“Nee hoor, ook in de lobby stonden we opgesteld met een sfeervol aangeklede partytent met vlaggen. Van daaruit sprak het promoteam bezoekers proactief aan en maakte hen warm voor onze club. Je merkt dat Kinepolis-bezoekers in de juiste stemming zijn om open te staan voor onze boodschap. Met Kinepolis Antwerpen zitten we pal in onze doelgroep. We rekruteren immers leden uit een cirkel van zo’n kwartier rijden naar de club.”

Kortom, Kinepolis was een prima keuze?

“Zeker. Zoals gezegd verkopen wij geen plat product, maar een experience op niveau, en dat konden we perfect via Kinepolis communiceren. Kinepolis biedt ons het ideale medium voor het publiek dat wij willen aanspreken. Ik moet ook zeggen dat het contact met Kinepolis - twee vriendelijke dames - meteen bijzonder vlot verliep. En de locatie zelf is dik in orde. Wij hadden niet zoveel extra’s nodig om de juiste sfeer te creëren. We overwegen dan ook om in het najaar hieraan een vervolg te bouwen!”

dl_ex2.jpg
bea-img-3.jpg
 
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Heb je nog een vraag?

Kijk zeker eerst even op onze FAQ-pagina. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen probleem, laat je vraag achter via het onderstaande contactformulier. Onze medewerkers komen binnen de 48 uur terug met een antwoord.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

12 tips voor een bedrijfsuitje dat iedereen leuk vindt

Lees meer Read more

Welke evenementenzaal is geschikt voor mijn event?

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte