Fuze Tea zorgt voor totaalbeleving tijdens Kinepolis On Tour
  • Fuze Tea x Kinepolis On Tour

    Case: Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour

    Het verhaal van een succesvolle samenwerking

Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor ieders veiligheid en voor de COVID-19-maatregelen.

Fuze Tea, verfrissend lid van de Coca-Cola familie

Fuze Tea is de populaire ijsthee uit de Coca-Cola familie. Elke niet-bruisende Fuze Tea is een verrassende fusie van fijne theeblaadjes, vruchtensap en een hint van kruiden zoals hibiscus en kamille. Die vernieuwende aanpak valt duidelijk in de smaak, want Fuze Tea heeft intussen een stevig marktaandeel opgebouwd:

  • In 2019 werd er meer dan 16 miljoen liter Fuze Tea gedronken.
  • En ook in 2019 werden er meer dan 56 miljoen consumpties verkocht.

Er zijn ondertussen 7 niet-bruisende en 2 bruisende fusies te vinden in de winkelrekken en natuurlijk in de bioscoop. Elke Fuze Tea is laag in calorieën of zonder suiker, duurzaam geproduceerd en zo lekker dat je alles om je heen heel even vergeet.

Fuze Tea als sponsor tijdens Kinepolis On Tour in het Studio 100 Pop-up theater

Kinepolis On Tour, een onvergetelijke ervaring

Een filmvoorstelling bij Kinepolis On Tour, die vergeet je niet zo gemakkelijk. Dat had het team van Fuze Tea ook door. Want in de grootste drive-in bioscoop van België komt jouw favoriete film helemaal tot leven op het grootste mobiele LED-scherm van Europa. En Kinepolis On Tour is meer dan film alleen. Dankzij een uitgekiende opzet en toffe activaties wordt het een totaalbeleving die je nergens anders ervaart. Zeker in een periode waarin dit soort belevingen bijzonder schaars waren door de strenge maatregelen.

Benieuwd naar de mogelijkheden van Kinepolis On Tour? Claim hier jouw eigen B2B  event →

Fuze Tea hoefde dan ook niet overtuigd te worden van de Kinepolis On Tour-formule. Net in deze moeilijke tijden is het belangrijk om je doelgroep een aangename tijd te bezorgen en ze de kans te geven om een moment van pure ontspanning te beleven. Dit is het moment waar Fuze Tea top of mind wil zijn. Kortom, Kinepolis On Tour sloot perfect aan bij de visie van Fuze Tea.

Veerle Thijs, Account manager Cinema: 

Kinepolis deelt het innovatieve dna dat we bij Fuze Tea ook hebben. Voeg daarbij hun uitstekende technische ondersteuning en oog voor klantenervaring en je begrijpt waarom het klikt.

“Kort op de bal spelen” met een grote K

De samenwerking creëerde een veilig alternatief voor het filmbezoek, maar dat ging niet zonder slag of stoot. De overheid zorgde met het regelmatig aanpassen van regels lang voor onzekerheid, waardoor er op korte tijd plots bijzonder veel moest gebeuren. Ondanks het feit dat er snel geschakeld moest worden, verliep de samenwerking tussen Fuze Tea en Kinepolis heel vlot.

Hannes Spanhove, Brand manager Fuze Tea:

Al vanaf de eerste kick-off meeting was het duidelijk dat Kinepolis Business met ons mee dacht over hoe we elkaars wensen konden waarmaken. Ze spraken met kennis van zaken en waren erg gemotiveerd om een succes van de samenwerking te maken.

 

Op Kinepolis Business kan je rekenen. Lees hier hoe wij jou kunnen ontzorgen → 

Doelstellingen gehaald? Check!

Het team van Fuze Tea had drie duidelijke doelstellingen voor ogen. Kinepolis On Tour moest hen helpen om:

  • Een afgewerkte klantervaring te leveren.
  • De merkrelatie met (potentiële) klanten te verstevigen.
  • Een mooie omzet te realiseren tijdens de voorstellingen.

- spoiler alert - 
Het Kinepolis-on-Tour seizoen loopt deze zomer nog verder, maar tijdens de paaseditie werden de drie doelstellingen alvast met glans behaald.

Maar om ze te realiseren, werd alles uit de kast gehaald. Fuze Tea ging resoluut voor een totaalbeleving van het merk.

Extra zichtbaarheid voor, tijdens en na de voorstelling

Dankzij de opzet had Fuze Tea exclusiviteit als FMCG-merk. Als titelsponsor werd die exclusiviteit optimaal benut:

  • Voor het evenement was Fuze Tea al zichtbaar aanwezig op al het communicatiemateriaal. Van de aankondigingscampagne tot op de landingspagina en de tickets.
  • Ook de locatie straalde Fuze Tea uit, dankzij een reeks van staande vlaggen, verlichting in bijpassende merkkleuren en zelfs een heuse Fuze Tea-chalet.

Om online meer zichtbaarheid te creëren, nodigde Fuze Tea een aantal influencers uit om deel te nemen aan één van de voorstellingen. Zo konden ze hun volgers warm maken voor het evenement, maar ook voor Fuze Tea. De zichtbaarheid op de fysieke locatie kreeg op die manier ook een online verlengstuk.

Met andere woorden, tijdens ieder contactmoment tussen bezoeker en Kinepolis On Tour werd Fuze Tea op een positieve manier in de kijker gezet.

Visibiliteit op groot scherm voor Fuze Tea

Een evenement dat leeft

Het oog wil zeker wat, maar naast aankleding werd er ook sterk ingezet op de beleving. De bezoekers komen voor een leuke middag of avond. Het is de complete ervaring die ze onthouden. Daar werd door het team dan ook op ingespeeld door op drie niveaus uit te pakken:

  • Om te proeven: bij aankomst kregen bezoekers een sample van de lekkere ijsthee.
  • Om te beleven:
    • Extra bestellingen werden naar de auto gebracht op aangeklede Fuze Tea-bakfietsen.
    • 2 auto’s per voorstelling kregen na loting een cadeau met o.a. een drankje van Fuze Tea zelf, maar ook een blik om thee in te bewaren en een gezellig dekentje.
    • Ook het groot scherm werd ingezet om de bezoekers te activeren met een live wedstrijd.
  • Om mee te nemen: bij het verlaten van de drive-in cinema ontvingen alle bezoekers een goodiebag met kortingsbonnen en opnieuw een sample.

Collage Fuze Tea case study

Dankzij deze activaties werden bezoekers helemaal ondergedompeld in het merk Fuze Tea en ontdekten ze op een leuke manier het brede assortiment.

Een breed publiek laten proeven van je merk? Werk samen met Kinepolis Business →

De commerciële kers op de taart

Al die inspanningen moeten zich natuurlijk ook doorvertalen in verkoop, de derde doelstelling van dit project. Kinepolis Business mikt dan ook niet alleen op awareness bij dit soort samenwerkingen, maar kijkt altijd naar nieuwe manieren om die zichtbaarheid ook om te zetten in concrete, commerciële resultaten.

Veerle Thijs, Account manager Cinema:

De collega’s van Kinepolis Business bouwen steeds verder op de ervaringen van vorige edities. Er was een grote vraag naar warme maaltijden tijdens de voorstelling, wat uiteraard voor extra opportuniteiten zorgt voor ons assortiment in vergelijking met de drive-ins van vorig jaar.

Om de verkoop vlot te laten verlopen, konden bezoekers op voorhand al drank en snacks, zoals speciaal samengestelde menu’s van popcorn & Fuze Tea, bestellen. En ter plaatse bestelde je via QR-codes en werd alles veilig tot aan je auto gebracht. Covid-proof én efficiënt.

Fuze Tea x Kinepolis On Tour in cijfers

Wat is nu de impact van al deze inspanningen?

  • Kinepolis On Tour telde maar liefst 48 voorstellingen tijdens de Paaseditie.
  • Tijdens deze voorstellingen waren er in totaal meer dan 15.000 wagens aanwezig.
  • Er werden ruim 30.000 samples van Fuze Tea uitgedeeld.
  • 96 wagens gingen extra enthousiast naar huis met een gewonnen Fuze Tea-pakket

Tijdens Kinepolis On Tour werd nog maar eens duidelijk hoe hard iedereen een bioscoopbezoek gemist heeft. De auto’s waren telkens goed gevuld met enthousiaste filmliefhebbers, wat samen met de slimme aanpak tot een hogere verkoop heeft geleid dan verwacht.

Het mooiste van dit verhaal? Het verhaal gaat verder! Ook tijdens de zomereditie zal Fuze Tea optimaal gebruik maken van alle mogelijkheden die Kinepolis On Tour te bieden heeft.

De sleutel(s) tot het succes van deze case

Kan jij voor jouw merk zo een resultaat bereiken? Zeker!
Onthou vooral de volgende, wijze lessen uit dit succesverhaal:

  • Zorg dat bezoekers je merk beleven: een sponsoring omvat meer dan alleen het tonen van je logo.
  • Bepaal op voorhand je doelstellingen én hoe je ze gaat meten. Een paar voorbeelden:
    • Bereik: aantal deelnemers
    • Verkoop: aantal consumpties per deelnemer
    • Merkervaring: aankopen achteraf dankzij kortingsbonnen
  • Durf springen, zelfs in moeilijke tijden. Daar maak je écht het verschil.

Hannes Spanhove, Brand manager Fuze Tea:

De aangename en constructieve samenwerking zorgde er naar mijn mening voor dat de objectieven van beide partners versterkt werden. De ongelooflijke ‘agile way of working’ van alle betrokkenen was een plezier om te ervaren. Ik ben trots op de resultaten die we samen behaalden Ik zou het zeker opnieuw doen.

Ook samenwerken met Kinepolis Business?

Ben je op zoek naar een onvergetelijke ervaring voor jouw merk? Heb je een specifieke doelgroep voor ogen waar je bij wil uitpakken? Ontdek dan al onze event-oplossingen voor bedrijven. Van productlancering tot infobeurs, van brainstorm tot hybride event, ons ervaren B2B-team begeleidt je doorheen heel het proces.

Wist je trouwens dat ...

Je in de bioscoop beter kan segmenteren dan veel mensen denken? Verkoop je een product of dienst voor jonge ouders, werk samen rond een kinderfilm. Doe je iets lokaals, kies dan voor een Belgische productie. Lijkt erg evident, maar doe jij het al?

Neem contact op met Kinepolis Business →

Vuurwerk bij Kinepolis On Tour - Drive in cinema
Extra beleving bij Kinepolis On Tour - Drive in cinema
 
  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

    Bekijk de case

  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Header Fuze Tea Case CROP

    Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour

    Het verhaal van een succesvolle samenwerking

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour.

  • Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Heb je nog een vraag?

Kijk zeker eerst even op onze FAQ-pagina. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen probleem, laat je vraag achter via het onderstaande contactformulier. Onze medewerkers komen binnen de 48 uur terug met een antwoord.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Wat is een hybride event? Met tips, voordelen en voorbeelden

Lees meer Read more

Live streamen van video op een cinemascherm

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte