Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness
  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

Takeaway food is in. En Takeaway.com - vroeger Pizza.be - palmt die markt steeds meer in. Op dit platform kun je niet alleen pizza bestellen maar ook sushi, Indiaas of Thais eten. Een ruim en attractief aanbod dat steeds meer gegadigden vindt. Ook omdat de awareness van het Belgische publiek sinds augustus 2016 actief wordt aangezwengeld. In februari 2017 werd Pizza.be omgedoopt tot Takeaway.com. In de mediamix zit advertising op Kinepolis-bioscooptickets. Mandy Mekenkamp, Marketing Projects & Cooperations Manager BeNeLux, vertelt meer over deze originele manier van adverteren.

Takeaway food is in. Het assortiment van gerechten dat je thuis kunt laten afleveren is in korte tijd aanzienlijk uitgebreid. Een belangrijke speler in die markt is Takeaway.com. Op het platform kun je terecht voor (veel) meer dan alleen maar pizza.

Marketeer Mandy Mekenkamp: “Het afgelopen jaar zijn we fors gegroeid. In augustus 2016 namen we onze grootste concurrent Just-Eat BelgiĂ« over en in december voegden we Resto-In aan het portfolio toe. Daarnaast rolden we onze eigen bezorgdienst uit in Brussel en Antwerpen. Hiermee bieden we klanten de mogelijkheid eten te bestellen bij restaurants die normaliter niet zelf aan huis leveren, en dit zonder additionele kosten.”

Om volop in te spelen op de groeiende vraag naar takeaway food en de awareness te vergroten, startte Pizza.be in augustus 2016 met een originele campagne. Daarbij werd geadverteerd op de keerzijde van Kinepolis-bioscooptickets. Elk fysiek ticket kreeg een unieke code waarmee de klant 5 euro korting krijgt bij bestelling via de website.

De campagne in a nutshell

  • 500.000 Kinepolis-toegangstickets werden bedrukt met logo en kregen elk een unieke code
  • distributie via Kinepolis Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt en Brugge
  • campagne: van augustus 2016 tot einde voorraad.
  • voordelen: nieuw, origineel, hoge visibiliteit

Waarom adverteren op Kinepolis-tickets?

Mandy Mekenkamp: “Adverteren op Kinepolis-bioscooptickets past goed in onze marketingstrategie. Die is gericht op het creĂ«ren van een brede awareness in BelgiĂ«. De eerste reacties waren positief.”

Binnen deze advertising formule van Kinepolis Business kunnen ook meerdere reeksen met diverse visuals en/of acties worden aangemaakt. Segmentering naar subdoelgroepen is niet mogelijk. Daartegenover staat dat de adverteerder een breed publiek bereikt op een excellent moment.

Kinepolis Business-tip

Adverteren op Kinepolis-tickets: een impactvolle manier om mensen te bereiken op een moment dat zij ontspannen zijn en openstaan voor je boodschap.

Adverteren kan ook op online tickets

Het aanbod omvat (veel) meer dan pizza alleen. Om dat héél duidelijk te maken, werd ook geopteerd voor een nieuwe naam. Medio februari 2017 was het zover: toen werd het bedrijf omgedoopt tot Takeaway.com. Voortaan dekt de vlag de hele lading.

Mandy Mekenkamp: “De klanten zelf hoeven niets te veranderen. Zij mogen dezelfde URL en apps blijven gebruiken, die worden automatisch omgezet. Via Pizza.be kom je vanzelf op Takeaway.com terecht. Maar we wilden wel dat elke Belg verwittigd zou zijn van de naamsverandering. Vandaar een campagne op de grote Nederlandstalige en Franstalige tv-zenders. Die wordt ondersteund door affichage en een reeks online campagnes, leuke posts op onze Facebookpagina en tweets met hashtags #TijdvoorTakeaway.com en #CestlemomentTakeaway.com”

De campagne op de keerzijde van de gedrukte Kinepolis-bioscooptickets wordt wellicht gevolgd door een tweede: met een banner op de online tickets.

Gelukkig met de keuze voor Kinepolis Business?

Mandy Mekenkamp: “Zoals gezegd zijn de reacties op onze ticketcampagne tot nu toe positief. Bovendien verloopt de samenwerking met Kinepolis Business prettig en voorspoedig. De kans is groot dat we nog meer samen zullen doen. Adverteren met banners op online tickets, bijvoorbeeld.”

Benieuwd naar hun nieuwe commercial? Bekijk hem alvast hier

“Kinepolis is een prettige partner om mee samen te werken.
Door de jarenlange ervaring is de input vanuit Kinepolis erg waardevol.”

Thuisbezorgd_SCENE_03_US_TIME_228.jpg
Thuisbezorgd-GAMETIME.jpg
 
  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis 

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, Ă©Ă©n unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Credimo

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPassℱ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

  • Header Fuze Tea Case CROP

    Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour

    Het verhaal van een succesvolle samenwerking

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, Ă©Ă©n unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour.

    Het is op moeilijke momenten, dat je Ă©cht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.

  • Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

Organiseer jij binnenkort jouw bedrijfsevent bij Kinepolis Business?

Stel je vraag aan Ă©Ă©n van onze
B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze oplossingen? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met Ă©Ă©n van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Ben je benieuwd naar het
kostenplaatje van jouw event?

right-star
Ben je helemaal klaar om erin te vliegen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw evenement. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Ervaar zelf de impact van de Kinepolis-bioscoopvouchers.

Stel je vraag aan Ă©Ă©n
van onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze vouchers? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met Ă©Ă©n van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Bestel je bioscoopvouchers in
onze handige webwinkel.

right-star
Ben je helemaal overtuigd van onze bioscoopvouchers als relatiegeschenk? Je kan zelf je bestelling plaatsen in onze B2B-webshop. Snel, gemakkelijk Ă©n veilig.

Zet jij binnenkort jouw bedrijf in de kijker in Ă©Ă©n van onze bioscopen?

Stel je vraag aan Ă©Ă©n van
onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over de mogelijkheden? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met Ă©Ă©n van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Klaar om je merk in de
verf te zetten in onze bioscopen?

right-star
Zit jouw doelgroep in onze zalen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw campagne. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Organiserez-vous votre prochain Ă©vĂšnement d'entreprise chez Kinepolis Business ?

Posez votre question Ă  l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos solutions ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Êtes-vous curieux de savoir
quel budget prévoir ?

right-star
Vous ĂȘtes prĂȘt Ă  vous lancer ? Demandez un devis gratuit pour votre Ă©vĂšnement ici. Nous nous ferons un plaisir de vous prĂ©senter toutes les possibilitĂ©s.

DĂ©couvrez par vous-mĂȘme l'impact des chĂšques-cinĂ©ma Kinepolis.

Posez votre question Ă  l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos chĂšques ou voulez-vous en parler avec l'un de nos B2B Account Managers ? Contactez-les, ils se feront un plaisir de vous aider !

Commandez vos chÚques-cinéma dans
notre notre webshop convivial.

right-star
Vous ĂȘtes convaincu du potentiel de nos chĂšques-cinĂ©ma comme cadeau d’affaires ? Passez votre commande dans notre webshop B2B. Rapide, facile et sĂ»r.

Songez-vous à mettre en vedette votre entreprise dans l'un de nos cinémas ?

Posez votre question Ă  l'un de
nos B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos différentes formules ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

PrĂȘt Ă  promouvoir votre marque
dans nos cinémas ?

right-star
Votre groupe cible correspond au profil de nos visiteurs ? Demandez un devis gratuit pour votre campagne ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes nos formules.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

De meest gestelde vragen over bioscoopvouchers

Lees meer Read more

Wat is een hybride event? Met tips, voordelen en voorbeelden

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte