blog post detail
Blijf op de hoogte

Wil jij graag nog meer tips en tricks voor je volgend event of relatiegeschenk? Of wil je alle originele mogelijkheden rond adverteren in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in.

Subscribe to Email Updates

Op zoek naar een originele teambuilding formule?

Hoe haal je het maximum uit je ‘human resources’? Natuurlijk komt het erop aan, de juiste m/v met de juiste kennis & kunde op de juiste plek te zetten. Individuen en hun competenties zijn belangrijk, maar het is vooral de som van dit alles die hét verschil maakt. Een originele teambuilding-activiteit kan het ‘samen sterk’-gevoel serieus vergroten. Teams die slagen voor ‘Great Escape’ in Kinepolis Leuven zijn klaar voor grootse prestaties. Ontdek hier waarom.

annie-spratt-604126-unsplash 

 

Elke HR-verantwoordelijke weet het: persoonlijk talent en inzet zijn belangrijk voor een bedrijf, maar het echte hefboomeffect zit ‘m in de samenwerking. Je bent maar zo sterk als je team. Het komt er dus op aan, de teamspirit zoveel mogelijk aan te zwengelen. Synergie is het sleutelwoord. Natuurlijk zijn daar afspraken en regels voor op de werkvloer. Maar er zijn ook andere - en vaak nog meer effectieve - manieren om het samen sterk-besef in een stroomversnelling te brengen. Zoiets laat zich ook niet zomaar ‘opleggen’. Vaak is het een gezamenlijke belevenis die iedereen doet beseffen: “Hé, ongelooflijk wat we samen voor mekaar kunnen krijgen!”. Samen de oplossing vinden voor een moeilijke opdracht, bijvoorbeeld. Dit is hét basisprincipe van ‘Great Escape’ - en ook de reden waarom deze teambuilding formule zo onwaarschijnlijk spannend én succesvol is.

 

Teambuilding stap 1: eye-opener


Het teamgevoel vergroten vraagt niet per se grootschalige evenementen of programma’s. Het kan al beginnen op een informele, ontspannen manier. Noem het “samen eens een pint drinken”. Elkaar buiten het werk ontmoeten geeft iedereen de kans om elkaar ook op een andere manier te leren kennen. Daardoor gaan figuurlijke ‘muren’ tussen functies, niveaus en afdelingen heel even naar beneden. Dit kan een eye-opener zijn. Voor ‘Great Escape’ vorm je dan ook best gemengde teams, samengesteld uit diverse afdelingen. Door er samen ‘uit te komen’ leren de deelnemers elkaar beter kennen en wordt de afstand verkleind.

 

Teambuilding stap 2: gezellig samen zijn

 

Het mag natuurlijk ook wat meer zijn. Samen uit eten gaan, bijvoorbeeld. Of beter nog: een gezamenlijke activiteit beleven gevolgd door een natje en een droogje. Alweer: dit hoeft niet per se een zevengangenmenu in een sterrenrestaurant te zijn. Voorzie wel voldoende ‘ruimte’ voor interactie, gesprekken en gezellig samenzijn. Dat dit een goede formule is, bewijst het succes bij Kinepolis van filmvoorstellingen voor personeelsleden en hun familie, gecombineerd met popcorn en frisdrank of een informele catering formule. Met velen samen zijn in zo’n omgeving heeft een duidelijke impact. Het geeft kracht en volume aan je employer branding.

Ook deelnemen aan ‘Great Escape’ kun je aanvullen met een hapje en een drankje voor de deelnemers, of catering op maat van je wensen en budget. Over naar B2B Account Manager Karen Bisschop.

 

Teambuilding stap 3: een evenement

 

Een heus personeelsevent? Ook dat biedt heel wat mogelijkheden. Uiteraard is het vertrekpunt altijd: wat wil je precies bereiken? Wat zijn de objectieven? Heb je een grotere organisatie met verschillende vestigingen, dan is het zeker goed om de verspreide ‘troepen’ samen te brengen. Zowel voor ‘ernstige’ boodschappen als voor de broodnodige ontspanning - samen. Idealiter één keer per jaar.

 

antenna-502693-unsplash

 

Voor alle personeelsevents zijn de Kinepolis-bioscopen makkelijk bereikbaar (ook met openbaar vervoer) en bieden zij een zee van parkeermogelijkheid. Een betere plaats van samenkomst is moeilijk denkbaar. Elke bioscoop geeft je alle ruimte voor een impactvolle presentatie in een auditorium, infostandjes en animatie in de aanpalende ruimtes, bijpraten tijdens een receptie en een walking dinner, napraten in een lounge… Hiermee schrijf je geschiedenis voor je bedrijf.

 

Met dit stappenplan wordt je volgende personeelsevent een daverend succes!

 

Teambuilding stap 4: the challenge!

 

Wat is de meest effectieve manier om de teamspirit op te krikken? Dat is een echte teambuilding-activiteit. Waar ligt precies het verschil tussen een personeelsevent en teambuilding? Teambuilding is: samen iets uitdagends tot een goed einde brengen.

 

Samen, actief, spannend én stimulerend voor de teamspirit, dat zijn de keywords.

 

originele teambuilding (1) 

 

Hoe je dat concreet invult, daar ben je vrij in. Maar probeer origineel te zijn, want anders is de kans groot dat je aan je doel voorbij schiet. Wil je (bijvoorbeeld) de ‘afstand’ tussen kantoormensen en fabriekswerkers of tussen medewerkers in Vlaanderen, Brussel en Wallonië kleiner maken? Denk dan aan uitdagende opdrachten die ze samen kunnen uitvoeren in gemengde ploegjes. Zoals ‘Great Escape’ - gewoonweg ideaal voor een meertalige teambuilding!

 

Dé nieuwste trend: de Escape Room

 

Een fenomeen dat razendsnel de wereld van teambuilding verovert, is de Escape Room.

In dit live entertainment concept laten teams zich opsluiten in een kamer waaruit ze alleen kunnen ontsnappen als ze de nodige raadsels en puzzels oplossen. Die opdrachten zijn zo opgevat dat ze elk een andere soort van slim zijn vereisen om ze succesvol op te lossen.

 

Gevolg: alleen als iedereen zijn talent inzet, kan het team alle raadsels oplossen én op tijd ontsnappen. Want de klok tikt. Gegarandeerd een onvergetelijke belevenis! Vanwaar dit succes? Eenvoudig: iedereen kan hieraan deelnemen én alle talenten tellen mee voor het eindresultaat. De Escape Room is gewoonweg geknipt voor teambuilding.

 

Dat is ook de reden waarom Kinepolis Great Escape inrichtte in de bioscoop van Leuven. Je vindt er niet één maar twee escape rooms, elk met hun eigen uitdagingen.

 

originele teambuilding (2) 

 

Twee filmscenario’s waar je zomaar instapt. Maar raak je er ook op tijd weer uit?

 

Escape Room 1: Suspense @ The Movie Set

Stel je voor. Tijdens de opnames van een Franse film in de 70ies breekt plots paniek uit. Waar is de hoofdrolspeelster? De opnames moeten worden stilgelegd. Ze was toch enkel gaan eten? Je team wil weten wat er precies gebeurd is en gaat op speurtocht op de filmset waar ze het laatst gezien is. Slaagt jouw team erin om dit mysterie op te lossen binnen de 60 minuten? … Een vraag die het hele team al snel in haar greep heeft en niet meer loslaat, tot de laatste seconde.

 

Escape Room 2: Art thieves @ The Museum

Een nieuw museum opende zo net de deuren. Hét ideale moment, denkt de topbende, om vier waardevolle schilderijen te stelen. De uitdaging is duidelijk: zorg dat je binnen raakt in het museum, omzeil het bewakingssysteem en slaag erin om de kunstwerken mee te nemen, net op tijd voor de vluchtauto die klaar staat. Een actiethriller doet je trillen, maar er midden in zitten - part of the action - is nog een heel andere ervaring. En de klok tikt. Zestig minuten en geen seconde langer.

 

originele teambuilding (4)

 

Wil je je medewerkers een unieke belevenis bezorgen en sterke banden smeden? Slagen jouw teams (2 tot 6 personen per sessie) erin om te ontsnappen en zo een ster in de Wall of Fame te verdienen? Ontdek hier meer over Great Escape. Praktische info over timeslots en prijzen vind je hier.

 

Meer weten? Neem dan contact op met één van onze B2B-Account Managers.

Vraag meer informatie

 

Tine De Buysser
Eind 2009 startte Tine De Buysser bij Kinepolis Business in Gent als B2B Account Manager. En dat is ze nog altijd, met evenveel enthousiasme als op de eerste dag. Daarvoor zorgen de drie pijlers van Kinepolis Business: Advertising, Events en Gifts, een afwisselend en boeiend ‘boeket’. Bij elk event is ze betrokken vanaf de vraag van de klant tot en met de ‘big smile’ na een geslaagd gebeuren. De laatste keer kippenvel kreeg ze bij de film ‘The Revenant’, een topfilm die je echt op het grote scherm moet gezien hebben!
C’est en 2009 que Tine De Buysser a démarré sa carrière chez Kinepolis Business à Gand comme B2B Account Manager. Elle y occupe toujours cette fonction, enthousiaste comme au premier jour, grâce à la variété qu’apportent les trois piliers de Kinepolis Business : Advertising, Events et Gifts. Elle est impliquée dans chaque évènement, depuis la demande du client jusqu’au « big smile » qui couronne un projet réussi. Le dernier film qui l’a scotchée à son siège était The Revenant, un film sensationnel à voir absolument sur grand écran !
 

Andere blogs in de kijker:

Een draaiboek maken voor je evenement: tips, checklist en template

Blog Read more

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Blog Read more

Meer lezen?

Kinepolis, een polyvalente partner voor je event

Lees meer Read more

Kinepolis, een polyvalente partner voor je event

Wanneer films misschien niet aan de orde zijn voor jouw evenement

Lees meer Read more

Onze Kinepolis-bioscopen

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte