Wil je je merk op een originele manier in de kijker zetten? Dan denk je niet meteen aan bioscoopvouchers. Begrijpelijk. Toch hebben ze meerdere functies. Ze bezorgen je zakenrelaties en medewerkers een onvergetelijke ervaring, maar boosten ook je business en de motivatie van je personeel. Hoe je dat doet? Zet ze in voor (onder andere) loyaliteitsprogramma’s. Benieuwd hoe dat in de praktijk werkt? Ontdek hieronder enkele voorbeelden waaruit je inspiratie kunt opdoen.
Loyaliteitsprogramma: beloon je trouwe klanten
De eerste functie van bioscoopvouchers? Trouwe klanten belonen door middel van een loyaliteitsprogramma. Dus wil je nieuwe klanten binden aan je merk? Bestaande klanten in de bloemetjes zetten? Of trouwe klanten op een originele manier bedanken voor het lange vertrouwen? Welke reden je ook hebt, je klanten trakteren op een heerlijk avondje film is altijd een goed idee. Want geef toe: een film vanuit een comfortabele cinemazetel kijken, dat wil toch iedereen?
Waarom een loyaliteitsprogramma opstarten?
Met een loyaliteitsprogramma uit je op een fijne en originele manier je appreciatie voor je klanten. De band met je merk wordt groter en groter. Op het eind van de rit heb je een heleboel merkambassadeurs. Een droom, nietwaar?
Ook om een berg gegevens te verzamelen is een loyaliteitsprogramma effectief. Benieuwd naar een écht voorbeeld waarbij bioscoopvouchers werden ingezet? Total at the movies.
Total at the movies
Trouwe klanten belonen, dat is het doel van Total. Hun spreiding van verschillende stations over het hele land past perfect bij de ligging van de Kinepolis-bioscopen. Kinepolis en Total zijn dus een perfecte match. Daarom bedacht Total een nieuwe actie: per aankoopschijf van 25 liter of 15 euro in de Total-shop kun je één Kinepolis-ticket met een fikse korting aankopen. Trouwe klanten kunnen al snel meerdere tickets verzamelen waarmee ze met de hele familie naar de film kunnen mét korting.
Spaaractie: een vorm van een loyaliteitsprogramma
Hoe geef je frequente bezoekers een reden om steeds terug te komen? Hoe bedank je mensen die vaak bij je kopen? Hoe motiveer je anderen om iets bij jou te kopen?
Simpel: door onze bioscoopvouchers in te zetten voor spaaracties. De werking is nog simpeler. Klanten die op frequente basis bij je kopen, laat je punten (of iets anders) sparen. Als de spaarkaart vol is, krijgen ze een bioscoopvoucher.
Waarom?
- Je motiveert je klanten om te blijven komen én kopen;
- Je ontwikkelt een band met de klant;
- Het is product-overkoepelend. Met andere woorden: ze krijgen niet de zoveelste korting op een product, maar je biedt ze effectief iets van waarde.
Gebruik filmtickets voor je producten te promoten
Filmtickets kun je ook inzetten om je producten te promoten. Frons je lichtjes met je wenkbrauwen? Ook dat snappen we. Lees toch maar even verder.
Heb je een geweldig product op de markt gebracht? Maar geen idee waar je moet beginnen om de aandacht er naartoe te trekken? Of zoek je simpelweg een frisse manier om een bestaand product origineel in de kijker te zetten? Dan zijn bioscoopvouchers wellicht jouw redding.
Waarom filmtickets inzetten als promotie?
Je hebt maar één kans op een goede eerste indruk. Dat geldt ook voor producten. Zorg er dus voor dat mensen een aangename eerste ervaring koppelen aan je product. Waar kan dat beter dan bij Kinepolis? Een plek die plezier, ontspanning én kwaliteit uitstraalt.
Hoe gaat dit concreet in zijn werk?
Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets
Een concreet voorbeeld? Mastercard lanceerde MasterPass™, een nieuwe manier om veilig en snel online te betalen. Het is een online portefeuille waaraan je meerdere betaalkaarten kunt toevoegen. Als één van de eersten installeerde Kinepolis MasterPass™ als één van de mogelijkheden om tickets online te betalen. Een nieuwe betaalmethode bij het grote publiek aanbrengen is altijd wat delicaat. Daarom zorgt MasterPass™ voor een optimale betaalervaring.
Hoe ze dat doen? Wanneer iemand bioscooptickets betaalt met MasterPass™ krijgen ze meteen twee gratis tickets voor hun volgende bezoek. Zo overtuigen ze Kinepolis-klanten om hun nieuwe product uit te testen én geven ze hen een eerste aangename indruk.
Interesse in deze vorm van samenwerken?
Heb je na het lezen voldoende inspiratie opgedaan? Wil je ook aan de slag met onze bioscoopvouchers? Interesse in een loyaliteitsprogramma op te starten? Welke vraag je ook hebt, onze B2B accountmanagers helpen je graag verder.
Wil je graag meer weten over onze bioscoopvouchers? Stel dan hier je vraag.