Total at the Movies
  • Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

Total-klanten weten het al langer: wie vaak tankt bij dit bekende merk mag rekenen op méér. Meer voordelen, leuke verrassingen. Zoals: kortingen tot 27% op Kinepolis-tickets. Dit is de voordeligste manier om recente topfilms te zien in de allerbeste omstandigheden. En nooit ver weg: de spreiding van de Kinepolis-bioscopen past perfect bij het grote netwerk van Total-stations. Promotion Manager Bram Vercamer over een inspirerend B2B partnership.

Wat is de sleutel tot een succesvol loyalty programma voor klanten? Het moet makkelijk zijn om mee te doen, vindt Total. En dat is Total at the Movies. Per aankoopschijf van min. 25 liter brandstof of € 15 in de shop kan de klant een cinematicket met korting kopen. Wie bijvoorbeeld 50 liter tankt, heeft recht op twee voordelige tickets. Ook Total Club-punten, de gespaarde punten via het Loyalty Programma, komen hiervoor in aanmerking.

Kinepolis-voordeeltickets: zo werkt het

Bram Vercamer:  "Voor Kinepolis presenteren we tickets van € 7,50 en € 8,95. Deze zijn geldig voor een normale 2D-filmvoorstelling.”

  • Met de Kinepolis Weekdaytickets geniet je tot 27% korting van maandag tot en met donderdag in alle Kinepolis-zalen.
  • Met de Kinepolis 7/7tickets kun je altijd en overal de nieuwste films zien met een korting tot 13%.

Daarnaast zijn er ook tickets van Cinepointcom die 7/7 dagen geldig zijn in 6 populaire cinema’s in Wallonië. Hier genieten klanten een korting tot 13%.  

Hoe werkt dit praktisch? In elk deelnemend Total-station werd een printer opgesteld waarmee de voordeeltickets meteen kunnen worden afgedrukt en afgerekend. Dit maakt het voordeel ook meteen tastbaar en draagt bij tot het succes ervan.

“De tickets worden vlot verkocht. De stations rond de Kinepolis-vestigingen zijn héél enthousiast!”
Bram Vercamer-Promotion Manager

Succesvolle actie

Bram Vercamer:Total at the Movies loopt sinds eind oktober 2015. De lancering gebeurde via een decoratie in de deelnemende stations, 475 in totaal. Ook via Kinepolis hebben we dit gecommuniceerd met een cinemaspot. We wilden vooral onze stations rond de Kinepolis-vestigingen activeren.”

En, lukt dat? “Wel, ik mag zeggen dat de actie heel goed loopt. Zelfs beter dan we hadden verwacht! De tickets worden vlot verkocht en doordat we korting geven (en niets gratis weggeven) behouden de tickets hun waarde in de perceptie van de klant. De stations rond de Kinepolis-vestigingen zijn héél enthousiast. Mission accomplished!”


Kinepolis als B2B partner

Hoe begon de samenwerking?

Bram Vercamer: “Kinepolis Business benaderde ons voor een gesprek over een B2B samenwerking. In eerste instantie dachten zij aan voordelen voor onze eigen medewerkers. Maar tijdens een brainstorm zagen we nog meer én andere mogelijkheden. Daaruit groeide dit loyalty programma. Initieel voor één jaar, maar we bekijken het zeker op langere termijn.”

De ideale partner?

Bram Vercamer: “Total heeft een uitgebreid netwerk van stations. Kinepolis heeft een brede spreiding van bioscopen. En zo zijn er wel meer gelijkenissen die zorgen voor de positieve chemie tussen Total en Kinepolis. We willen beiden de klant steeds aangenaam blijven verrassen met kwalitatieve producten en diensten. Hen trakteren met een zeker entertainmentgehalte via Total at the Movies past hier perfect in.”

Nog een tip voor succesvolle loyalty acties?

Bram Vercamer: “We blijven onze loyalty systemen herdenken. Naar de toekomst toe lijkt het ons een must om de klant zowel flexibel als op maat te fideliseren.”

kinepolis_mood_133.jpg
kinepolis_mood_012-1.jpg
 
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj zet foodpakketten in de vitrine

    Coole afhaalpunten bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan cinema alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Lees meer Read more

Een jonge kijk op trends in event marketing

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte