Out Of Home professionals genieten van netwerklunch en presentaties
IMG_20190128_140122

Out Of Home professionals genieten van netwerklunch en presentaties

Unilever Exclusive Launch Event in Kinepolis Braine

Elk jaar organiseert Unilever een kick-off meeting om nieuwe producten te lanceren in de OOH (Out Of Home) wereld. Op de afspraak zijn decision makers en influencers uit de sectoren brouwerij en catering, QSR (Quick Service Restaurants), hotel- en restaurantketens, cinema, travel retail, vrijetijd, benzinestations, … Ook eindklanten zijn van de partij. Op 28 januari 2019 was Kinepolis Braine dé place to be. We kregen het relaas van een enthousiaste Key Account Manager: Lien Verwimp.

De merken van Unilever zijn niet weg te denken uit de Out Of Home sector. Denk maar aan Lipton Ice tea, Ola en Magnum roomijs, maar ook een breed assortiment aan food solutions voor de foodservice, van Knorr en Hellmann’s, tot en met hot tea. Key Account Manager Lien Verwimp (25) heeft cinema’s en pretparken in België onder haar vleugels voor Lipton Ice Tea en Icecream. We vuurden enkele vragen op haar af, kort na het kick-off event 2019 bij Kinepolis Braine.

Jullie bieden bekende producten aan. Maar ook méér dan dat?

 Lien Verwimp: “Jazeker. En daar past dit B2B-event helemaal in. Wij ondersteunen onze klanten op allerlei manieren, bijvoorbeeld door categorie-analyses. Die leveren insights over een totale productcategorie binnen een bepaald marktsegment. Wij helpen onze partners op weg naar een F&B aanbod dat het best aan de noden van hun klanten beantwoordt. En we proberen hen te inspireren. Bijvoorbeeld door proactief na te denken over out-of-the-box F&B oplossingen die bij hen passen. Door ons groot bereik en alomtegenwoordigheid in de Belgische markt kunnen we onze partners helpen nét dat stapje verder te gaan.”

Helpen jullie die ‘partners’ ook zakelijk?

“Absoluut. Het integreren van onze A-merken zorgt voor een kwalitatieve uitstraling en hogere marges. We maken graag de ‘perfect mix’-oefening voor onze klanten: een assortimentsvoorstel op basis van hun specifieke doelpubliek en hun marge- en winstoogmerk. Met succesformules zoals Hellmann’s, Knorr, Lipton Ice Tea en Ola ijs zorgen we ervoor dat de klanten van onze partners zo gelukkig mogelijk zijn. Bovendien werken we ook concept- en projectmatig op maat van de klant. Met gepersonaliseerde producten, materialen, interieur-elementen, menu-management, ...  Noem maar op.“

Wat zijn de doelstellingen van het event?

“Ons belangrijkste doel is: onze Out of Home- en Unilever Food Solutions-partners bij elkaar te brengen en met één stem toe te spreken. En natuurlijk: onze gloednieuwe producten aan hen voor te stellen. Daarvoor hebben twee Unilever-entiteiten hun krachten gebundeld.

Op het event presenteerden we de consumententrends anno 2019 en hoe onze producten hierop het perfecte antwoord zijn. De kick-off hebben we al enkele keren bij Kinepolis georganiseerd. Gewoonweg, omdat er bij Kinepolis zoveel praktische mogelijkheden zijn én omdat we op het grote scherm impactvolle presentaties kunnen geven.”

 Ruim 200 gasten waren op het appel, een professioneel publiek uit alle takken van de sectoren waarop Unilever zich richt. Kinepolis Braine ligt in Waals Brabant, dicht bij de Brusselse regio waar veel bedrijven gevestigd zijn. De locatie is makkelijk te bereiken. Het uitnodigen gebeurde met een gepersonaliseerde e-mail. Thema: Unilever Exclusive Launch Event.

Hoe zag het programma eruit?

 “Eerst en vooral voorzagen we in de Foyer een netwerklunch om alle innovaties te proeven. Die lunch hebben we in samenspraak met J&M catering voorbereid. J&M dacht en werkte volop mee aan het concept. Daarin werden onze producten gematcht met het J&M aanbod, bijvoorbeeld door Unilever sausjes te serveren bij diverse gerechten. Flexibiliteit én formules op maat van de klant, ook dat is J&M. De samenwerking verliep perfect.

 Daarnaast gaven we in de bioscoopzalen interactieve presentaties met meer uitleg over onze strategie en de oplossingen voor onze klanten in 2019.  Als verrassingsact lieten we een trendwatcher opdraven, een optreden dat erg gesmaakt werd. Audiovisueel werden de presentaties ondersteund door ons agentschap, mét technische hulp van Kinepolis.”

IMG_20190128_143730

 Unilever look & feel

 De Kinepolis-ruimtes kregen een duidelijke Unilever branding.  

“Daarvoor had ons agentschap signage aangemaakt die door Kinepolis werd ingezet. Daarnaast hebben we er ook onze eigen Lipton bar, Hellmann’s accessoires & Ola vriezers neergezet.”

En, hoe was de evaluatie van dit event?

 “Onze doelstellingen hebben we bereikt. Absoluut. Iedereen is in één keer op de hoogte gebracht van ons verhaal en dit wordt in de volgende meetings meegenomen om er specifiek per klant dieper op in te gaan. De reacties waren positief: goede flow, goede timekeeping, duidelijk schema.”

En de samenwerking met Kinepolis?

“Zeer positief. Kinepolis stond steeds paraat en dacht proactief na over oplossingen voor mogelijke vragen of problemen aan onze kant. We konden bij hen terecht. Toppie!”

Combineer met:

CATERING
Advertising
Schermafbeelding 2018-04-04 om 15.09.32.png
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit aenean euismod bibendum laoreet.Read more
KINEPOLIS FILMKRANT
Advertising
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit aenean euismod bibendum laoreet. Read more
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Heb je nog een vraag?

Kijk zeker eerst even op onze FAQ-pagina. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen probleem, laat je vraag achter via het onderstaande contactformulier. Onze medewerkers komen binnen de 48 uur terug met een antwoord.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

12 tips voor een bedrijfsuitje dat iedereen leuk vindt

Lees meer Read more

Welke evenementenzaal is geschikt voor mijn event?

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte