Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?
  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Vraag een offerte

Burn-out: het thema is niet meer weg te denken uit onze druk-druk-drukke samenleving. Naar schatting 80.000 Belgen bevinden zich aan de rand én erover. Sinds 1 september 2014 is elke werkgever verplicht aan actieve burn-outpreventie te doen. Hoe maak je dit onderwerp bespreekbaar? Sinds 12 september 2016 heeft Kinepolis daarop het antwoord: doe het met de film ‘Everybody Happy’. Samen met sprekersbureau Read My Lips en filmdistributeur KFD zette Kinepolis een instapklaar concept voor een HR-event op poten. Jan Puype (Read My Lips) legt het uit.


De nieuwe film Everybody Happy van Nic Balthazar gaat over een succesvolle stand-up comedian die stilaan het gevecht met zichzelf verliest. Hij wordt achtervolgd door het mannetje in zijn hoofd dat maar niet wil zwijgen. Ondertussen moet hij rechtop blijven in het genadeloze comedy-milieu tijdens een uitputtende tournee. Gelukkig is er Laura die zijn probleem lijkt te herkennen. De film met Peter Van den Begin en Barbara Sarafian in de hoofdrol geeft heel toegankelijk weer wat een burn-out met een mens doet. Grappig, herkenbaar voor veel mensen én met een happy end. Het was Nic Balthazar zelf die mogelijkheden zag om met de film de burn-outproblematiek bespreekbaar te maken. Hij kende Read My Lips en de bal ging aan het rollen.


Jan Puype, Read My Lips: “Ook wij zagen meteen het potentieel van deze film als kapstok voor bedrijven die het thema burn-out willen aankaarten bij hun medewerkers. Begin juli kwamen we samen met Kinepolis Business en filmdistributeur KFD. En het was snel beklonken. We gingen samenwerken. Kinepolis biedt de perfecte infrastructuur én event-ervaring voor bedrijven van klein tot héél groot. Wij kunnen de voorstelling van ‘Everybody Happy’ perfect aanvullen met één of meerdere sprekers, volgens de wensen van elk bedrijf. Zelf hadden we een aantal sprekers in ons bestand, ook Nic Balthazar kende nogal wat experts. Daardoor konden we 25 à 30 mogelijke sprekers rond de thema’s ‘burn-out’ en ‘voel je goed op je werk’ samenbrengen.”

Welke sprekers zijn ter beschikking?


Wil je na de film ‘Everybody Happy’ het thema verder uitdiepen voor je medewerkers? Dan kun je kiezen uit twee soorten sprekers.

Jan Puype, Read My Lips: “Groep 1 zijn de echte specialisten in de thematiek. Denk maar aan burn-outexperts, coaches en ervaringsdeskundigen, zoals Luk Dewulf (burn-outexpert), Florence Pérès (coach bij Better Minds at Work), burn-outspecialiste Elke Geraerts en Nic Balthazar zelf. Maar je kunt ook breder gaan in de HR-thematiek. Dan presenteren we sprekers zoals Wouter Torfs (CEO Schoenen Torfs), Saskia Van Uffelen (CEO Ericsson) en Leo Bormans (The World Book of Happiness). Deze sprekers hebben de film in avant-avant-première gezien deze zomer. Zij konden hun mogelijke bijdrage dus al tijdig voorbereiden.”

Bij wie kan ik waarvoor terecht?


Jan Puype: “Ons bureau Read My Lips focust zich volledig op de content, het inhoudelijke van het event. Samen met jou kijken we uit naar de passende spreker(s). Kinepolis op zijn beurt denkt met je mee over het event zelf, het programma, locatie, catering en praktische organisatie. Ons doel: een HR-event rond Everybody Happy op maat van jouw bedrijf samenstellen.”

Kick-off voor 200 HR-mensen


Op 12 september werd dit concept voorgesteld aan ruim 200 HR-verantwoordelijken die op de uitnodiging waren afgekomen. Na een interview met Nic Balthazar werd de film vertoond, waarna twee burn-outexperts aan bod kwamen: Luk Dewulf en Marcel Hendrickx, ex-bankier met een opgemerkt standpunt over perfectionisme. Hun exposé werd gevolgd door een panelgesprek met Wouter Torfs, Saskia Van Uffelen, Leo Bormans en Frank Van Massenhove (FOD Sociale Zekerheid), bekend als pleitbezorger van ‘het nieuwe werken’.


Jan Puype: “Tijdens de receptie nadien waren vijftien van onze sprekers aanwezig om kennis te maken met de aanwezigen. Het thema leefde echt wel! Dat merken we ook aan de reacties achteraf. We hebben al heel wat aanvragen gekregen, van kleine tot héél grote organisaties. Het inhoudelijke luik is ons terrein, wij kennen de sprekers door en door. ‘The perfect match’ daar gaan we naar op zoek.”

Hoe verloopt jullie samenwerking met Kinepolis?


Jan Puype: “Zo’n HR-event is nieuw voor ons allebei. De B2B Account Managers van Kinepolis Business zijn ervaren in events en goed gebrieft. Als klein bureau kunnen wij ons focussen op de content, voor het event-gedeelte kunnen we volledig op Kinepolis Business rekenen. Ik mag zeggen dat het allemaal heel prettig én efficiënt verloopt. We zetten er samen onze schouders onder en zijn razend benieuwd naar wat er finaal uitkomt!”

Heb je nog een tip voor het bedrijf dat niet goed weet hoe burn-out aan te kaarten?



Jan Puype: “Eenvoudig: boek een voorstelling van ‘Everybody Happy’ voor je medewerkers! De film is ‘keihot’, het thema is razend actueel. Hier heb je een instapklaar concept om het op een prettige manier bespreekbaar te maken. Doén!”

Ontvang je graag een offerte op maat? Dat kan hier!

Vraag een offerte

IMG_1803.jpg
everybody_happy.jpg
 
  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis 

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Credimo

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

  • Header Fuze Tea Case CROP

    Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour

    Het verhaal van een succesvolle samenwerking

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour.

    Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.

  • Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

Organiseer jij binnenkort jouw bedrijfsevent bij Kinepolis Business?

Stel je vraag aan één van onze
B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze oplossingen? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Ben je benieuwd naar het
kostenplaatje van jouw event?

right-star
Ben je helemaal klaar om erin te vliegen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw evenement. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Ervaar zelf de impact van de Kinepolis-bioscoopvouchers.

Stel je vraag aan één
van onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze vouchers? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Bestel je bioscoopvouchers in
onze handige webwinkel.

right-star
Ben je helemaal overtuigd van onze bioscoopvouchers als relatiegeschenk? Je kan zelf je bestelling plaatsen in onze B2B-webshop. Snel, gemakkelijk én veilig.

Zet jij binnenkort jouw bedrijf in de kijker in één van onze bioscopen?

Stel je vraag aan één van
onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over de mogelijkheden? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Klaar om je merk in de
verf te zetten in onze bioscopen?

right-star
Zit jouw doelgroep in onze zalen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw campagne. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Organiserez-vous votre prochain évènement d'entreprise chez Kinepolis Business ?

Posez votre question à l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos solutions ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Êtes-vous curieux de savoir
quel budget prévoir ?

right-star
Vous êtes prêt à vous lancer ? Demandez un devis gratuit pour votre évènement ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes les possibilités.

Découvrez par vous-même l'impact des chèques-cinéma Kinepolis.

Posez votre question à l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos chèques ou voulez-vous en parler avec l'un de nos B2B Account Managers ? Contactez-les, ils se feront un plaisir de vous aider !

Commandez vos chèques-cinéma dans
notre notre webshop convivial.

right-star
Vous êtes convaincu du potentiel de nos chèques-cinéma comme cadeau d’affaires ? Passez votre commande dans notre webshop B2B. Rapide, facile et sûr.

Songez-vous à mettre en vedette votre entreprise dans l'un de nos cinémas ?

Posez votre question à l'un de
nos B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos différentes formules ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Prêt à promouvoir votre marque
dans nos cinémas ?

right-star
Votre groupe cible correspond au profil de nos visiteurs ? Demandez un devis gratuit pour votre campagne ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes nos formules.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

De meest gestelde vragen over bioscoopvouchers

Lees meer Read more

Wat is een hybride event? Met tips, voordelen en voorbeelden

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte