Disj 1 – live cooking animatie
  • foto_5.jpg

    Disj laat jonge doelgroep proeven 

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

‘t Is een fenomeen: pakketten met verse ingrediënten en recepten voor meerdere maaltijden. Denk maar aan Hello Fresh, Doozo en anderen. In dit segment is disj een coole eend in de bijt. Dit is een initiatief van de groep Colruyt, richt zich op studenten en werkt via afhaalpunten in Gent, Leuven en Brussel. Het project werd in samenwerking met studenten ontwikkeld en gelanceerd met een live cooking demonstratie bij Kinepolis voor 3.000 potentiële klanten. Marketingman Tom Wyseur over een vernieuwend foodbedrijf.

Wat maakt disj anders dan de anderen? Dit foodbedrijfje richt zich expliciet op studenten en jongvolwassenen. In de eerste helft van 2015 werkte de groep Colruyt dit samen met een groep studenten uit. Leuven kreeg de primeur.

Live cooking demonstratie

Voor de lancering werden live cooking sessies georganiseerd.
Tom: “Op die manier konden veel klanten proeven van onze Speedy Bami en alle info over onze werking krijgen bij onze hostessen.”

Waar? In een vorige leven had Tom Wyseur Kinepolis al goed leren kennen van binnenuit. De live cooking stand werd opgesteld in de Kinepolis-foyer van Gent en Leuven. Want dáár is de jonge doelgroep te vinden. Vooral op donderdagavond.

Tom Wyseur: “Tijdstip: 18u30, vóór de filmvoorstelling. Alles bij elkaar hebben we toch zo’n 3.000 studenten laten proeven én onze uitleg meegegeven. Een geslaagde lancering, jazeker. Sindsdien groeit disj.”


“De live cooking stand werd opgesteld in de Kinepolis-foyer van Gent en Leuven. Want dáár is de doelgroep studenten te vinden. Vooral op donderdagavond.”

Tom Wyseur-Marketing Colruyt Group

Heeft disj veel geleerd uit het eerste semester?

Tom Wyseur: “Zeker. We hebben vooral geleerd dat de doelgroep studenten toch anders is dan we aanvankelijk dachten. Leven ze van fastfood en bier/frisdrank op café? Je vindt ze vaker op kot met gezelschapsspelletjes. En dat is nog maar één inzicht dat we hebben gekregen over het voedingspatroon van studenten en jongvolwassenen.”

Heb je nog een tip voor foodmarketing?

Tom: “Ken je doelgroep. Veronderstel niet maar neem de proef op de som. Zo’n sampling op de juiste plek kan je daarbij helpen. Goed mogelijk dat je tot verrassende conclusies komt.”

foto 1.jpg
foto 3.jpg
 
  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

    Bekijk de case

  • Event_EverybodyHappy_filmzaal.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Hoe kaart je een ‘hot’ thema aan als burn-out?

    Kinepolis presenteert instapklaar concept voor HR-event

    Bekijk de case

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis

    Bekijk de case

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama neemt Kinepolis Antwerpen helemaal in

    Positive vibes op congres met 1500 developers/ IT pros en 110 topsprekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Trouwe Orange-klanten verdienen gratis filmtickets

    Orange en Kinepolis worden loyalty partners

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

    Bekijk de case

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj zet foodpakketten in de vitrine

    Coole afhaalpunten bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

    Bekijk de case

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

    Bekijk de case

bg-img4n.jpg

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan cinema alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Relatiegeschenken voor klanten en personeel: btw- en fiscaal aftrekbaar?

Lees meer Read more

Een jonge kijk op trends in event marketing

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte