BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’
  • BNP3.jpg

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis
Als Sponsoring Manager staat Monja Lamal in voor het dagelijkse beheer van de relatie met een aantal cultuurpartners van BNP Paribas Fortis. Haar takenpakket gaat van het opmaken van contracten over het verzorgen van alle mogelijke communicatie tot en met de activatie van het partnership en de organisatie van evenementen voor de klanten. Wij speelden haar enkele vragen toe over de samenwerking met Kinepolis rond ‘Cultuur in de Cinema’.

Sponsort BNP Paribas Fortis wel vaker cultuur en zo ja, vanuit welke filosofie?


Monja Lamal (BNP Paribas Fortis): “Absoluut! Naast de pijlers tennis, cinema en RSC Anderlecht vormt ook de ondersteuning van cultuur een vast onderdeel van onze sponsoringstrategie. Kunst en cultuur promoten is zelfs een essentiële uiting geworden van het maatschappelijke engagement van de bank. In ons Belgische cultuursponsoringbeleid richten we ons in het bijzonder op onze nationale gerenommeerde cultuurhuizen de Munt, BOZAR en Flagey, de Koningin Elisabethwedstrijd en het Festival van Vlaanderen. Onze ultieme missie daarin is cultuur toegankelijk(er) maken voor een zo breed en gevarieerd mogelijk publiek. “Cultuur voor iedereen” dus, in eenvoudige termen.”

Jullie trakteren klanten op ‘Opera in de Cinema’ bij Kinepolis.


“Als presenting partner van ‘Cultuur in de Cinema’ heeft BNP Paribas Fortis inderdaad recht op een vast aantal plaatsen per seizoen. Uiteraard wenden wij die aan om onze klanten te trakteren op een avondje ‘Opera in de Cinema’. Doorgaans pikken wij er zo’n twee voorstellingen per seizoen uit om onze klanten gestructureerd uit te nodigen met een gepersonaliseerd onthaal.”

Hoe zijn jullie op dit idee gekomen?


“BNP Paribas Fortis draagt kunst en cultuur sowieso hoog in het vaandel.

Daarnaast zijn wij ook bijzonder geëngageerd in de Belgische filmwereld door de ondersteuning van de prestigieuze prijsuitreikingen ‘Les Magritte du Cinéma’ en de ‘Ensors’, naast het Filmfestival Oostende (FFO), het Internationaal Festival van de Franstalige Film in Namen (FIFF) en het Be Film Festival. De jaarlijkse ‘BNP Paribas Fortis Film Days’ en onze steun aan het Cinevox-platform ronden onze nauwe betrokkenheid in de Belgische filmscène af.”

De volgende stap


Bij de start van het seizoen 2012-2013 werd BNP Paribas Fortis presenting partner van ‘Cultuur in de Cinema’.

Monja Lamal: “Presenting partner worden van het begeesterende project ‘Cultuur in de Cinema’ was voor ons een logische volgende stap. Het verenigt onze doelstellingen in de wereld van cultuur én film en we bereiken daarmee een zeer divers publiek. ‘Cultuur in de Cinema’ slaat als het ware een brug tussen beide werelden.”  

Hoe zit een avond Opera in de Cinema in elkaar?


“Zo’n avondje is pure ontspanning en verwennerij. Het publiek wordt verwelkomd met een glaasje cava in een aangename ruimte die rust uitstraalt met een streepje klassieke muziek op de achtergrond. Vervolgens zorgt een vooraanstaande persoonlijkheid in de wereld van cultuur voor een duidelijke inleiding op het stuk. Dan volgt de live uitzending vanuit de Metropolitan Opera te New York of Covent Garden te London.”

“Tijdens de pauze krijgt het publiek exclusieve, rechtstreekse interviews te zien met de cast en alle mogelijke medewerkers achter de schermen, terwijl live wordt getoond hoe het decor in een razendsnel tempo omgetoverd wordt voor de volgende act. Je krijgt echt het gevoel de voorstelling live te volgen vanop de eerste rij en de meesten moeten zich dan ook bedwingen om aan het einde van de voorstelling niet spontaan uit te barsten in applaus.”

Wie nodigen jullie uit en hoe?


“Voor ‘Opera in de Cinema’ focussen we op het priority segment van onze particuliere klanten. Hun Relationship Managers nodigen hen persoonlijk uit, bezorgen hen later een digitale bevestiging met alle praktische informatie en hun tickets liggen op naam klaar aan de gepersonaliseerde onthaalbalie van BNP Paribas Fortis in iedere deelnemende Kinepolis-bioscoop. Deze formule werkt erg goed, kent een enorme respons en heel weinig no-shows.”

Hoe zien jullie de rol van ‘presenting partner’?


“Als presenting partner moet je je kunnen identificeren met de gesponsorde partner of project, vinden wij. Want we willen uiteindelijk dat ook onze doelgroep BNP Paribas Fortis onmiddellijk linkt aan ‘Cultuur in de Cinema’. In dergelijk partnership is het uiteraard belangrijk dat dezelfde waarden gedeeld worden - in dit geval voornamelijk vernieuwing, creativiteit, nabijheid, toegankelijkheid, het verwezenlijken van dromen en verlagen van drempels. Wij willen een grote brand awareness creëren en een duidelijke link tussen de bank en cultuur – in welke vorm dan ook. Op de welkomstpancarte die vóór iedere ‘Cultuur in de Cinema’ voorstelling op de bioscoopschermen verschijnt, prijkt dan ook

Kinepolis en BNP Paribas Fortis heten u van harte welkom en wensen u aan aangename cultuuravond toe


Als unieke partner van dit concept komt daar nog eens bij dat je de hele avond door een zekere visibiliteit geniet en dit zowel op als naast het scherm.”

Waarom opera in een bioscoopzaal gaan beleven?


“Wereldvermaarde opera- en balletvoorstellingen live vanuit New York en London rechtstreeks in de buurt van de cultuurliefhebber brengen, is een uniek concept dat in de maatschappij van vandaag alsmaar aantrekkelijker wordt. Het laat bioscoopliefhebbers grote klassiekers ontdekken in de vertrouwde omgeving van de cinema. Op die manier kunnen zij lokaal deel uitmaken van een mondiaal gebeuren. Het werkt ook drempelverlagend voor een publiek dat minder vertrouwd is met cultuur, onder meer door een vaak hoge prijs voor live voorstellingen in onze culturele centra.”

Hoe reageren de genodigden na de voorstelling?


“Zij reageren meestal in superlatieven en sturen vaak spontaan een woordje van dank aan hun relatiebeheerder. Maar vooral het feit dat er amper no-shows zijn onder onze genodigden sterkt ons in de overtuiging dat deze formule effectief aanslaat bij ons doelpubliek.”

Wat houdt de samenwerking met Kinepolis precies in?


“BNP Paribas Fortis is structureel en presenting partner van het project ‘Cultuur in de Cinema’. In ruil voor een jaarlijks contractueel bepaald sponsoringbedrag genieten wij een zekere return die voornamelijk bestaat uit een luik hospitality en een luik visibiliteit.  Uiteraard is het belangrijk dat wij als bank onze klanten kunnen uitnodigen op een aantal evenementen, maar ook dat wij als partner het hele seizoen door zichtbaar zijn voor het volledige publiek van ‘Cultuur in de Cinema’, dus niet alleen voor onze klanten.  Deze visibiliteit uit zich zowel op het scherm door het vertonen van commerciële spots en een welkomstpancarte vóór de voorstelling, als bij advertenties in de Cultuurgids, een banner op de website en digitale newsletters, roll-ups in de verschillende bioscopen enz.  Alles wordt vooraf uitvoerig besproken met Kinepolis en in een sponsoringovereenkomst gegoten, telkens voor een periode van drie jaar.”

Hoe evalueren jullie de samenwerking met Kinepolis?


“BNP Paribas Fortis sluit in principe telkens een contract met Kinepolis voor ‘Cultuur in de Cinema’ om de drie jaar, wat tussentijdse contractevaluaties geenszins uitsluit.  Wij zitten zo’n vier keer per jaar samen als partner: telkens aan het begin en einde van een seizoen, en na ieder ‘Opera in de Cinema’-event waarop we een groot aantal klanten hebben uitgenodigd. Het stelt ons in staat om telkens kort op de bal te spelen en iedere keer opnieuw een betere formule uit te stippelen.”

Heb je een advies voor andere bedrijven die zich willen wagen aan cultuursponsoring?


“Het is vooral belangrijk consequent te blijven in de sponsoringstrategie van het bedrijf en vooraf duidelijke doelstellingen vast te leggen. Uiteraard is een continue communicatie en een interactief partnership ook onontbeerlijk, waarbij vooral de nadruk wordt gelegd op een samenwerking die in beide richtingen functioneert. Het delen van gemeenschappelijke waarden is uiteraard de basis daarvan.”

Opera in de Cinema:

“Je krijgt echt het gevoel de voorstelling live te volgen vanop de eerste rij en de meesten moeten zich dan ook bedwingen om aan het einde van de voorstelling niet spontaan uit te barsten in applaus.”
img-10.jpg
img-11.jpg
 
  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • IMG_9066.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Jaarlijks kinderfeest van BTB-ABVV in Kinepolis Antwerpen

    De Sint trakteert op snoep en film!

  • dift-1.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    De Nieuwe Dokken in Gent

    Projectontwikkelaar doet kandidaat-kopers dromen in Kinepolis 

  • Techorama

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Credimo

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Zij zijn al overtuigd

    Betalen met MasterPass™ = twee gratis filmtickets

    MasterCard en Kinepolis werken goed samen

  • Zij zijn al overtuigd

    Total-tankers genieten meer van films

    Kinepolis-tickets, ideale tool voor klantentrouw

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Bioscooptickets horen steevast in een loyalty programma

    Kinepolis in het Boost Group assortiment van incentives

  • Cine_en_Diner_BE.png

    Zij zijn al overtuigd

    Met Bongo en Cadeaubox naar Kinepolis: yes!

    Belevenisbonnen met bioscoop, een groot succes

  • Header Fuze Tea Case CROP

    Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour

    Het verhaal van een succesvolle samenwerking

    Bekijk de case

  • kinepolis Antwerpen KULeuven-62

    Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

  • Zij zijn al overtuigd

    Disj laat jonge doelgroep proeven

    Sampling voor 3.000 Kinepolis-bezoekers

  • Zij zijn al overtuigd

    Groot en fun publiek, perfecte locatie bij Kinepolis

    Bezorg je consument een Pop Media ‘experience’

  • BNP3.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    BNP Paribas Fortis, presenting partner ‘Cultuur in de Cinema’

    Staande ovatie voor opera bij Kinepolis

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Kinepolis Business past perfect in Takeaway.com strategie

    Adverteren op bioscooptickets: snelweg naar awareness

  • Schermafbeelding_2016-07-12_om_16.58.52.png

    Zij zijn al overtuigd

    Techorama: beleving is troef bij één van de grootste IT-events in België.

    Drie dagen, 2.000 gasten, één unieke ervaring .Techorama werkte voor de vierde keer samen met Kinepolis Antwerpen om een onvergetelijk evenement te organiseren. Drie goedgevulde dagen met straffe sprekers, teamwork en een spectaculaire omkadering.

  • Zij zijn al overtuigd

    Fuze Tea zorgt voor extra beleving tijdens Kinepolis On Tour.

    Het is op moeilijke momenten, dat je écht het verschil maakt. Zo bezorgden Fuze Tea en Kinepolis Business honderden bezoekers tijdens de paasvakantie een unieke filmervaring, met respect voor de COVID-19-maatregelen.

  • Zij zijn al overtuigd

    Examens in de bioscoop: KU Leuven vindt partner in Kinepolis

    In juni 2020 beschikte de Antwerpse campus over onvoldoende capaciteit om op een veilige manier examens te organiseren. Kinepolis Antwerpen to the rescue.

  • Thuisbezorgd_SCENE5_INTO_A_GREAT_TIME_535.jpg

    Zij zijn al overtuigd

    Credimo Academy: kennis delen tijdens Morning Sessions

    Credimo versterkt de klantrelatie met 150 makelaars bij Kinepolis

Organiseer jij binnenkort jouw bedrijfsevent bij Kinepolis Business?

Stel je vraag aan één van onze
B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze oplossingen? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Ben je benieuwd naar het
kostenplaatje van jouw event?

right-star
Ben je helemaal klaar om erin te vliegen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw evenement. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Ervaar zelf de impact van de Kinepolis-bioscoopvouchers.

Stel je vraag aan één
van onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over onze vouchers? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Bestel je bioscoopvouchers in
onze handige webwinkel.

right-star
Ben je helemaal overtuigd van onze bioscoopvouchers als relatiegeschenk? Je kan zelf je bestelling plaatsen in onze B2B-webshop. Snel, gemakkelijk én veilig.

Zet jij binnenkort jouw bedrijf in de kijker in één van onze bioscopen?

Stel je vraag aan één van
onze B2B Account Managers.

Left-star
Heb je vragen over de mogelijkheden? Wil je graag even overleggen? Neem dan contact op met één van onze B2B Account Managers. Zij helpen je graag verder!

Klaar om je merk in de
verf te zetten in onze bioscopen?

right-star
Zit jouw doelgroep in onze zalen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan voor jouw campagne. We overlopen graag alle mogelijkheden samen met jou.

Organiserez-vous votre prochain évènement d'entreprise chez Kinepolis Business ?

Posez votre question à l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos solutions ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Êtes-vous curieux de savoir
quel budget prévoir ?

right-star
Vous êtes prêt à vous lancer ? Demandez un devis gratuit pour votre évènement ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes les possibilités.

Découvrez par vous-même l'impact des chèques-cinéma Kinepolis.

Posez votre question à l'un de nos
B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos chèques ou voulez-vous en parler avec l'un de nos B2B Account Managers ? Contactez-les, ils se feront un plaisir de vous aider !

Commandez vos chèques-cinéma dans
notre notre webshop convivial.

right-star
Vous êtes convaincu du potentiel de nos chèques-cinéma comme cadeau d’affaires ? Passez votre commande dans notre webshop B2B. Rapide, facile et sûr.

Songez-vous à mettre en vedette votre entreprise dans l'un de nos cinémas ?

Posez votre question à l'un de
nos B2B Account Managers.

Left-star
Avez-vous des questions sur nos différentes formules ? Envie de nous soumettre vos idées ? Contactez l'un de nos B2B Account Managers. Ils se feront un plaisir de vous aider !

Prêt à promouvoir votre marque
dans nos cinémas ?

right-star
Votre groupe cible correspond au profil de nos visiteurs ? Demandez un devis gratuit pour votre campagne ici. Nous nous ferons un plaisir de vous présenter toutes nos formules.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan alleen cinema

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

De meest gestelde vragen over bioscoopvouchers

Lees meer Read more

Wat is een hybride event? Met tips, voordelen en voorbeelden

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte